Ärsyttääkö muita, kun ulkopuoliset oikein himoitsee tietoa uudesta raskaudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (vierailija)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

(vierailija)

Vieras
Meillä on yks lapsi, jolla ikää jo kolme vuotta. Olen aistinut muutaman viime vuoden, että meille olisi pitänyt jo tulla toinenkin lapsi... Siis aistinut läheisten kommenteista, vatsantuijotteluista, kysymyksistä, jne.

No, nyt meille on tulossa se kaivattu toinen lapsi, mutta mua on alkanut suorastaan ällöttämään se uteliaisuus, jota kaikki osoittaa mun mahaa kohtaan. Ei olla vielä kenellekkään kerrotti raskaudesta, vaan olen ajatellut, että maha sen kertokoon. Kait se vähän jo kertookin...:)

Mua ei siis yhtään huvita kertoa läheisille, että meille on nyt tulossa se vauva, koska sitä tietoa himoitaan niin julkisesti kieli pitkällä. Miksi? Ja olenko mä outo, kun en halua tyydyttää läheisten uteliaisuutta ja kertoa raskaudesta?

sama täällä.
Suorastaan ärsyttävää kun jatkuvasti saa kuulla, että "koskas te sen toisen teette?"
Ja sitten jos joku tuttu tulee raskaaksi niin siitäkin juorutaan niin helkutisti. Ihan kun olisi vuosisadan uutinen.

Itse olen ruvennut vastailemaan ärsyttäviin kysymyksiin yhtä ärsyttävästi: "mitä v*ttua se sulle kuuluu"
Johan hiljeni kysyjät..

Kieltämättä vähän ärsyttää ihmisten rajaton uteliaisuus ko. asian tiimoilta... Esikoinen on 1,5-vuotias ja joka suunnalta sataa kysymyksiä, että milloinkas aiomme toisen tehdä ja että ei kai vaan meinata yhteen lapseen jättää. Vatsanseutua tiiraillaan ja taputellaan, että jokos täällä on lapselle kaveri :headwall: Huh heijaa, onpas se tosiaan ihan tavatonta ettei 1,5-vuotiaalle esikoiselle ole vielä sisarusta tulossa. Toinen lapsi olisi kyllä haaveena ja yritystä on, sitä taas en todellakaan halua joka suuntaan kuuluttaa.
Ymmärrän kyllä hyvin tuon ettei niiden uteliaisuudesta läähättävien ihmisten tiedonjanoa huvita tyydyttää ennen kuin mahaa ei enää voi piilotellakaan ;)

Samanmoista tunnetta koin vielä pitkän aikaa plussauksen jälkeenkin....vielä, kun lapsen alkuunsaaminen ei aina käy kovin helposti, niin ärsytti se, kun läheiset aina vinkkasi, et lisääkin vois tehdä. Juu juu, ois tullu jo, jos ois heti onnistunu, kun hommiin ryhdyttiin....nyt, kun puoliväli on jo komiasti ylitetty, alan olla sinut asian kanssa ja on jopa kiva jutella vieraampienkin kanssa odotuksesta.

Kiva kuulla muiden kommentteja! :)

Me ollaan miehen kanssa kyllä tosi onnellisia tästä raskaudesta, tietysti, mutta musta tuntuu vaan, että mä olen outo, kun en halua heti koko maailmalle huutaa, että raskaana ollaan...

Ärsyttää suunnattomasti! Pistää oikein vihaksi varsinkin tässä tilanteessa, kun viikkoja reilut 13 ja maha näkyy selvästi. Kenellekään ei olla asiaa haluttu kertoa, koska keskenmenoriski on melkoinen ja tilannetta seurataan tarkemmin äitipkl:lla. Muutama on jo käynyt mahaa taputtelemassa tyyliin"minäkin haluan tuota taputtaa, huomaahan se jo ihan selvästi, ja voi sen jo paljastaa...".

kyllähän se ärsyttää. varsinkin kun asiaa utelee esim vanha työkaveri, jolle se ei siis kuulu pätkääkään. viimeksi vastasin että verenmaku suussa on yritetty mooonta kuukautta, kiitos kysymästä.

Kun aloin kakkosta odottaan niin ei kerrottu siitä oikein kenellekään paitsi tuleville isovanhemmille =) Mua ei vaan huvittanu kertoo kyllä ne sen sitten mahasta huomas.Se oli hauskinta kun näki että jonku teki mieli kysyä että olenko mä raskaana mutta ne ei kehannu jos en vaik olis sit ollukkaan. :D

No hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaset :D (Tarkotan siis itteeni)

Mulla on yks tuttu pikkukaupantäti joka AINA kysyy, kun nään sen et oonko raskaana! Siis AINA. :headwall: :headwall: :headwall:

Miksköhän mä en käy siinä kaupassa enää... :whistle:

Ja yks entinen luokkakaveri kysyy samaa...

Ja HUOM, me EI meinata kolmatta tehdä/saada/hankkia/yrittää... :kieh: :snotty: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Kun aloin kakkosta odottaan niin ei kerrottu siitä oikein kenellekään paitsi tuleville isovanhemmille =) Mua ei vaan huvittanu kertoo kyllä ne sen sitten mahasta huomas.Se oli hauskinta kun näki että jonku teki mieli kysyä että olenko mä raskaana mutta ne ei kehannu jos en vaik olis sit ollukkaan. :D

No hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaset :D (Tarkotan siis itteeni)

Näinpä! Jostain syystä mullakin huvittaa etukäteen jo tilanne, kun mä ison mahan kans ponnahdan kohta kesälomalta töihin ja harrastuten pariin, ja kuvittelen tuttujen ilmeet, kun ne näkee mun kesällä kasvattamani mahan! :) :)

Esikoista odottaessa kaikki oli kyselemässä ja mahaa taputtelemassa (jota niin inhoan) ja muutenkin kiinnostuneita raskaudesta.Kakkosta odottaessa ketään ei kiinnostanut eikä kiinnosta muutenkaan koko vauva...Näin eriarvoisena meidän suvussa tyttöjä ja poikia pidetään.

Yhteistyössä