Ärsyttäätyöttömät, maahanmuuttajat, sossupummit ym jotka saa ilmaiseksi kaiken tekemättä mitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoh

Vieras
Me pienituloiset lapsiperheet maksetaan kaikki tämä omasta pussista ja pärjätään jopa huonommin kun nämä jotka saa kaiken tekemättä yhtään mitään! Esim mulla ei ollut varaa ostaa kunnon lastenvaunuja kun kuopus syntyi, mutta varattomille ne maksetaan.
Meillä on niin kova vuokra kun 5-henkinen perhe, että iso osa miehenkin palkasta menee vuokraan, sähkökin maksaa 800 vuodessa, plus kaikki muut pakolliset kulut lisäksi meillä astmaatikko jonka lääkkeisiin menee rahaa . Miehen palkka plus mun vanhempainraha on siinä rajalla että ei saada edes asumistukea, ja velkoja on myös hieman eli käteen jää todella vähän rahaa kuussa :(

Pikkasen siis olen kyllä katkera siitä että moni muu saa tämän saman ihan ilmaiseksi, tekemättä yhtään mitään kun ei huvita tai "ei saa töitä"!

Kyllä on jotain vikaa tässä Suomen systeemissä...
Miksi ei vaikka laiteta näitä työttömiä tai toimeentulotukelaisia tekemään jotain hyödyttävää työtä edes osa-aikaisesti, esim siivoamaan katuja tms edes pari päivää viikossa ja näin ansaitsemaan toiemeentulotuki/työttömyystuki?? Tai vaikka keräämää lippaan kanssa avustuksia spr:lle tms?? Jokaiselle löytyisi jokin pikkutyö joka pitäisi kiinni yhteiskunnassa ja hyödyttäisikin vähän! (en nyt tarkoita ihan pikkulasten huoltajaa)

Oikeasti vaan ottaa niin päähän tämä systeemi!
Ja justiin kumottiin Räsäsen ehdotus siitä että työttömien lapset olisivat päiväkodissa vaan puolipäiväisesti, MIKSI????

En tajua, en...!!!

Sama ärsyttää muakin.

Ja ärsyttää myös se, että kansanedustajat joilla helvetinmoiset tulot, saavat kuitenkin kaiken halvemmalla, kun tavalliset pulliaiset joutuvat kaiken maksamaan täysihintaisena omasta pienestä tilipussistaan.

Niinpä. Tosin myös lapsiperheet kuten te saatte paljon etuja joista monissa muissa maissa eivät isit ja äidit voi edes uneksiakaan, on äitiysrahat, vanhempainrahat, kotihoidontuet, lapsilisät, yms. Terveydenhuolto on käytännössä ilmaista, samoin koulutus peruskoulusta yliopistotasolle asti. Ei se tilanne nyt niin huono ole kuin joskus saattaa tuntua mutta jos se ahdistaa niin äänestämällä voi vaikuttaa asioihin ja pääsee täältä poiskin.

Niinpä. Tosin myös lapsiperheet kuten te saatte paljon etuja joista monissa muissa maissa eivät isit ja äidit voi edes uneksiakaan, on äitiysrahat, vanhempainrahat, kotihoidontuet, lapsilisät, yms. Terveydenhuolto on käytännössä ilmaista, samoin koulutus peruskoulusta yliopistotasolle asti. Ei se tilanne nyt niin huono ole kuin joskus saattaa tuntua mutta jos se ahdistaa niin äänestämällä voi vaikuttaa asioihin ja pääsee täältä poiskin.

Tuo on totta. Mutta samat edut ovat kyllä heillekin jotka tulevat Suomeen muualta paremman rahan perässä. Tuntuu vaan että Suomessa ei kannata olla "pienituloinen" kun melkein saman saa olemalla työtön :/

Minä olen kiitollinen että olen syntynyt maahan missä naiset ovat miesten kanssa tasavertaisia, missä olen saanut huipputasoisen koulutuksen ilmaiseksi, missä voin hoitaa lapset kotona halutessani jopa 3-vuotiaiksi menettämättä työpaikkaani ja missä perheeni saa korkealuokkaista terveydenhoitoa käytännössä ilmaiseksi.

Kaiken tämän jälkeen maksan ilolla veroja ja siten kustannan omalla vuorollani heikommassa asemassa olevien elämää.

keskituloisia rokotetaan eniten, jatkossakin kiristykset tulevat kohdistumaan nimenomaan heihin. Jossain vaiheessa ollaan varmasti tilanteessa, jossa joudutaan priorisoimaan tarkemmin "ilmaisen" rahan jakoa.

Hyvinvointiyhteiskunta toimii ja ei toimi.

Avuttomaksi ei auteta- siihen siis pyritään, mutta heitteillekään ei jätetä. Ja eihän loputtomiin voi vain 'käydä hakemassa' rahaa joltain luukulta, kyllähän työttömyyskorvauksiinkin alkaa tietyn ajan jälkeen kuulua vaateita esim kurssituksia tms.
Ketuttaahan se, kun tuntuu että toiset saa mutta minä en.
Perusajatus on kuitenkin se, että jokainen pystyisi hankkimaan oman elantonsa ja jos tulee tilanne että ei onnistu, sairastuu vaikka tai joutuu työttömäksi, yhteiskunta auttaa.

Liian usein tosin tuntuu siltä, että se joka apua tosissaan vaikka kertaluontoisestikin tarvitsisi, ei sitä saa.

Mutta kukaan ei saa yhteiskunnalta kaikkea- vangit nyt ehkä, mutta hekin ovat sitä ennen menettäneet jotain :D

Verovaroin, kukin vuorollaan ja joku onneton aina on enemmän saava tai maksava.
En kyllä soisi tämän yhteiskunnan kääntyvän johonkin etelä eurooppalaiseen malliin, tai amerikkalaiseen, jossa ollaan kyllä hukassa ja heitteillä jos jotain katastrofia tapahtuu.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Me saadaan toimeentulotukea, eikä se elämä mitenkään helppoa ole, ja talous on tiukilla. Ja meillä sentäs mies käy töissä, mutta palkka on niin pieni, et saadaan sitten muutama satanen tukea kun jäädään vajeelle laskelmissa. kyllä silloin todella minimi toimeentulolla joutuu toimeen tulemaan, jos tukea saa. Ei kannata kadehtia.

Eikä meille ainakaan maksettu lastenvaunuja, kirppikseltä ostettiin, samoin kaikki muu ollaan ostettu käytettynä/edullisesti uutena. Miehen silmälasit sossu makso (75e kahet lasit), perusteena kun tarvitsee töissä niitä.

Teillä tulot on kuitenkin isommat kuin toimeentulotukiasiakkailla jos ette tukea saa, joten tulette epäilemättä paremmin toimeen kuin toimeentulotuella kitkuttavat perheet. Ei pahalla, mutta joillain on kyllä aika harhanen käsitys siitä, millasta elämä on, kun sillä minimillä täällä kalliissa yhteiskunnassa eteenpäin mennään. Tulee toki toimeen, mutta ei se mitään helppoa elämää ole. Ja moni toimeentuloasiakas ihan oikeesti tekis mieluummin jotain töitä, mutta ei se aina ole ihan niin mustavalkoista, et niitä töitä jokaiselle olis. :(

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Ilona83
Kuvitteletteko todella ,että se on jotain herkkua olla vain kotona?
Milloi mistäkin saat mennä hattu kourassa pyytämään roposia.Näyttää kaiken maailman liput ja laput,kertoa koko elmäsi jollekin tuntemattomalle.
Pidemmän päälle käy psyykeen päälle,ja siihin haetaan sitten apua alkoholista.
Toisekseen minä en ainakaan tunne ketään,jolle olisi esim sossu maksanut rattaat jne..kyllä ne on pitänyt hankkia niistä rahoista joita jo saa.Uusista on turha haaveilla.
Kannattaisi oikeasti välillä ottaa asioista selvää,eikä lähteä liikkeelle mutu-tuntumalla.
Tietääkseni kukaan ei ole vielä rikastumaan päässyt kelan/sossun rahoilla.

• Tykkää
Reactions: nokkimus
Mä saan kans toimeentulotukea, koska oon sairaana ja Kela ei suostunut maksamaan mulle kuntoutustukea. Hävettää ihan älyttömästi joka kuukausi se sossuun meneminen ja sossupummina oleminen. Mielummin olisin terve ja töissä.

• Tykkää
Reactions: Ilona83
SIKSI että minulla on jonkinlainen moraali asian suhteen, en halua olla sossupummi! Mieluummin työssäkäyvä ja veroja maksava kuin valtion tuella elävä, silti ärsyttää että muut saavat saman tekemättä mitään..:/

No toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin, ettei elämä suo mitään kovin ikäviä yllätyksiä :O

Näin tämä yhteiskunta on nyt kuitenkin rakennettu.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeä on raskas taakka;24548896:
Mä saan kans toimeentulotukea, koska oon sairaana ja Kela ei suostunut maksamaan mulle kuntoutustukea. Hävettää ihan älyttömästi joka kuukausi se sossuun meneminen ja sossupummina oleminen. Mielummin olisin terve ja töissä.

Mikä sairaus sulla on? Miksi et saa kuntoutustukea?

Mulla fyysinen vamma jonka takia olen nyt vuoden ollut kotona. Kyllä sitä töihin kaipaisi :(

Itse olen ns. sairauseläkkeellä vaikka nuori olenkin (mutta opiskelen siis samalla). Mies oli vasta vielä työtön ja sossun asiakkaita oltiin, eikä sossussa kyllä laskettu minun kuntoutusta mitenkään erikseen eli laskettiin ihan se minimiraha, joka ihmisen pitää saada. Silloin saatiin n. 1100 euroa meille kahdelle. Nykyään mies on töissä ja tulot pari sataa paremmat ja se näkyy kyllä esim. siinä miten syödään. Ei enää niin paljon makaronia ja jauhelihaa, enemmän muutakin :) Eli vaikka mekin oltiin sossun asiakkaita niin ei se tarkoita että me kaikki ilmaiseksi saatiin, varsinkaan kun olen itse sitä mieltä ettei yhteiskunta aikoinaan osannut auttaa minua/perhettäni kun se pahin tapahtui. Jokainen voi toki olla eri mieltä siitä kuinka paljon yhteiskunnan pitäisi auttaa esim. sairaita.

Mikä sairaus sulla on? Miksi et saa kuntoutustukea?

Mulla fyysinen vamma jonka takia olen nyt vuoden ollut kotona. Kyllä sitä töihin kaipaisi :(

Keskivaikea masennus. Kelan mielestä olen kykenevä opiskelemaan joka on kuulemma mun pääasiallinen työ, siksi en saa kuntoutustukea. En oo kyllä saanut opiskeltua pitkään aikaan mitään

ole aikoinanne hankkineet kunnon koulutusta/työpaikkoja ? En never ever menisi kauppaan miettimään mitä on varaa ostaa/ei...käsittämätöntä. Tuon mallinko haluatte lapsille antaa ? Käsittämätöntä...juu tiedän ettei lapsen saamaa rakkauden määrää korvata materialla ! Ei helkutti, meillä on tarjota molemmat !

Joku valopää sanoi, ettei töitä ole..HA HA HA!!!
On muuten. Täällä missä asun, on moni yrittäjä pulassa, kun eivät saa ketään töihin. Parilla on ollut paikkoja auki toista vuotta, mutta eipä ketään kiinnosta.
Töitä on, mutta jos töissä joutuu tekemään muutakin kuin istumaan perseellään ja näpyttämään tietokonetta, työntekijät kiertää paikan kaukaa. Kuten ap sanoi, miksi mennä töihin, kun kaikki maksetaan kotona löllijöille valtion/kunnan pussista.Oksettavaa.
Ja ihan oikein tuokin, että työttömien lasten hoitoaikaa lyhennettäisiin, ja että toimeentulotukea maksettaisiin työpalvelua ym vastaan. Samoin ne lorvijat, jotka nostaa työttömyyskorvauksia eikä edes halua töihin, joutaisivat ihan totta vaikka lukemaan lehtiä mummoille vanhainkotiin tai haravoimaan julkisten laitosten pihoja rahansa eteen.
Joutuu muutkin rahansa eteen töitä tekemään.

tänään tulleessa ylioppilaslehdessä oli juttu opiskelevista lapsiperheistä, kuinka kelan mukaan 1000e/kk riittää nelihenkisellä perheelle (ja muutenkin siitä, miten ahtaassa asemassa perheelliset opiseklijat ovat). Ja ihan ympäröivää maailmaa havaitsemalla olen huomannut, kuinka paljon kannattavampaa loisi minen on verrattuna opiskeluun ( pitkällä tähtäimellä opiskelu saattaa olla kannattavampaa kuitenkin) tai pienipalkkaiseen duuniin verattuna, eli juurikin siinä hilkulla oleminen, ettei saa mitään tukia.

Koska siinä rajalla oleva joutuu maksamaan ihan itse kaikki sähköt, lääkärit, jne ja joku tällainen isompi meno kaataa talouden pidemmäksi aikaa, ja kyllä se ymmärrettävästi sapettaa, kun kuit
ekin tekee ehkää raskastakin duunia, ja siltikään ei pärjää, töissä käymisen hyöty verrattuna tukiasiiin meneekin sitten päiväkotimaksuun ja auton ylläpitoon esim. Ja sitten jotkut loisijat "ei viitti mennä mihkää paskaduuniin" vaikka olis pelkkä peruskoulu käytynä ja kesken jääneet amikset, niin niille jää kuitenkin käteen enemmän käyttörahaa kuussa sossukäynnin jälkeen!

Ei ole reilua.
Tämä lakiehdotus työttömien päivähoito rajoituksesta on kyllä viisainta, mitä olen päivi räsäseltä kuullut :D

Jotain pitäis kyllä tehdä, että tollanen tarkotuksellinen loisiminen saatais rajusti vähennettyä. Eri asia kun on OIKEESTI työkyvytön jne. ettei tarvi tähän tulla jonku kertomaan, kuinka kovasti haluaa töihin, mutku on sitäjatätä ;)

Yhteistyössä