Ärsyttäätyöttömät, maahanmuuttajat, sossupummit ym jotka saa ilmaiseksi kaiken tekemättä mitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapseni sairastui vakavasti, jonka vuoksi moni asia heitti elämässä häränpyllyä myös taloudellisesti. Teen kahta työtä, ja opiskelen siinä välissä. Silti en jaksa vaivata päätäni kadehtimalla muita!

Ja huom. en siis todellakaan miellä sossupummiksi ketäään, joks toimeentulotukea OIKEASTI tarvitsee. Juurikin jos hakee vaikka pari kertaa hätätilanteeseen tai pientä eläkettä saavat ovat poikkeus.

suomessa on kuitenkin mahdollisuus opiskella itselleen hyvä ammatti, ja useat niin tekevätkin vaikkei ala niin kiinnostaisikaan, vaan siksi että on talous turvattu. todellakin eri asia jos on sairaus yms oikea syy olla kotona, mutta laiskoja nuoria ja vanhempiakin joita ei työnteko kiinnosta pätkääkään pitäisi mielestäni patistaa töihin!!
tunnen paljon ihmisiä jotka eivät kolmekymppisinä ole tehneet päivääkään työtä, välillä käyvät työkkärin kurssin ja jatkavat samaa rataa, koskaan muuttamatta suuntaa. jopa veljeni 40 vuotias alkoholisti saa sossusta joka kuukausi asumiseen ja elämiseen rahaa niin että kyllä jää viinan ostoon enemmän kuin tarpeeksi. tämä on mielestäni törkeää. ja jos ei kaupan kassat ja siivous työ kiinnosta niin opiskelemaan ammatti josta saa kunnon palkan käteen!! jossain päin maailmaa ei ole mahdollisuutta minkäänlaiseen koulutukseen tai työhön, elämä on jokapäiväistä kamppailua, täällä loisitaan ja valitetaan tuista, sossu maksaa suomessa aikamoiset rahat lorvimisesta. maksavat vielä mustalaisille 800 euron hameet joiden alle pistää kaupasta tavaraa.. aargh että pistää välillä vihaksi!!

vai että kaikki maahanmuuttajat..jep jep..mun mies ei ole saanut eikä ole hakenutkaan ei sen puoleen mistään mitään ilmaseksi..töitä on tehnyt kaikki nämä vuodet,työpäivät vaihtelee toisinaan vähemmän,toisinaan enemmän..viime to-pe yön oli töissä,kävi nukkumassa kotona noin 4 tuntia..pe aamuna alotti työt 10.00 ja kotiin tuli yöllä 1.15..että taas turhaa yleistämistä tässäkin aloituksessa.

En tiedä teidän perheen tuloista, mutta itse yksinodottajana jouduin hakemaan sossusta avustusta vaunuja varten. Vaunurahaa sain 150 euroa, mikä oli jo enempi kuin odotin. Harkinnan mukaan voivat kuulemma maksaa useammankin satasen. Sain minä sitten hyvät vaunut tytölle, vaikken Emmaljungan valkoisia nahkaisia ostanutkaan.

Mutta eikö ole parempi, että käydään työkkärin kursseja kuin ollaan tekemättä mitään? Sillä ainahan on parempi tehdä edes jotain kuin vain loisia kotona. Kaikilla ei ole ammatillista koulutusta (omien valintojensa vuoksi) eikä sinne ammatilliseen koulutukseenkaan ihan niin vain pääse. Töitäkään ei nykyään saa sormia napsauttamalla. Pitäisi oppia erottamaan elämäntapatyöttömät ja "rehellisesti" työttömät, eikä olla niin kamalan mustavalkoinen.

Ettekö te osaa mitään muuta kuin valittaa? En voi käsittää, miten muiden elämä voi ottaa noin pahasti pattiin. Itseäni ei ainakaan muiden eläminen tai elämäntyyli häiritse, olkoot mitä on. Omassa elämässäni on tarpeeksi tekemistä ja vaikkei se täydellistä olekaan, niin tyytyväinen siihen olen silti. Joka hakee sossusta niin hakekoot - hän varmaan tarvitsee tukensa. Joka ei hae, niin peukut hänelle.

Tiedän toki, että on olemassa ihmisiä, joita työnteko ei edes kiinnosta, mutta tarvitseeko niitä kaikkia sossun asiakkaita kuitenkaan yleistää.

[QUOTE="heh";24929847]Ei, kun me keskituloiset maksetaan ihan kaikesta suhteessa eniten, myös teidän pienituloisten tarhasta jne...joten shhhhhh...[/QUOTE]

Kyllä minä ottaisin heti mieluummin keskituloisen palkan ja täyden hoitomaksun :)

[QUOTE="vieras";24929882]Kyllä minä ottaisin heti mieluummin keskituloisen palkan ja täyden hoitomaksun :)[/QUOTE]

Nyt puhutaan IHAN kaikesta muustakin. Olen itsekin mieluummin keskituloinen, mutta asiat meillä todella epäreilusti, toivottavasti on edes kiitollisia. Minä olen taas kiitollinen hyvätuloisille jotka maksavat esim verojakin meitä enemmän.

[QUOTE="sama";24929899]Nyt puhutaan IHAN kaikesta muustakin. Olen itsekin mieluummin keskituloinen, mutta asiat meillä todella epäreilusti, toivottavasti on edes kiitollisia. Minä olen taas kiitollinen hyvätuloisille jotka maksavat esim verojakin meitä enemmän.[/QUOTE]

Mistä KAIKESTA muusta? Me ollaan pienituloisia, emme saa mitään tukia paitsi maksamme päivähoidosta vain sata euroa kuussa. Ottaisin hyvin mieluusti isommat tulot ja isomman päivähoitomaksun. Niitä muita isompia menoja kun ei kukaan ole suostunut mulle kertomaan...

[QUOTE="sama";24929899]Nyt puhutaan IHAN kaikesta muustakin. Olen itsekin mieluummin keskituloinen, mutta asiat meillä todella epäreilusti, toivottavasti on edes kiitollisia. Minä olen taas kiitollinen hyvätuloisille jotka maksavat esim verojakin meitä enemmän.[/QUOTE]

Kiittämättömyys on maailman palkka.

[QUOTE="vieras";24929922]Mistä KAIKESTA muusta? Me ollaan pienituloisia, emme saa mitään tukia paitsi maksamme päivähoidosta vain sata euroa kuussa. Ottaisin hyvin mieluusti isommat tulot ja isomman päivähoitomaksun. Niitä muita isompia menoja kun ei kukaan ole suostunut mulle kertomaan...[/QUOTE]

Ja taas hävisi vastaaja :D

Yhteistyössä