Ärsyttävä hikoilu ja halu silti päästä esim. Thaimaahan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinärsyttävää

Vieras
Mua niin ärsyttää. Olen nuoresta pitäen ollut erittäin helposti hikoilevaa sorttia. Hikoilen kesällä vaikken edes tekisi mitään. Naama on ihan märkä, selkä kastuu. En viitsi käyttää vaaleita värejä, koska pelkään hikilänttejä.

Tykkään kesästä, mutten niistä 30C päivistä, koska en voi tehdä mitään. Hävettää olla kun hiki virtaa.

Hikoilen välillä missä vaan. Messuillakin messukeskuksessa hiki vaan virtasi. Persekin hikoaa jos kauan istuu......

Kovasti haluaisin silti joskus lähteä jonnekin lämpöseen maahan. Ihan vain nähdäkseni ne maat. En vaan tiedä tulisiko siitä mitään.

Ketään muita naisia, jotka painivat saman ongelman kanssa? Musta tää on ikävää.

Olen perinyt isäni puolelta saman ongelman, eikä ongelma ole pelkästään naisten. Saati, että olisi tekemistä liikunnan tai painon kanssa.

Minua ei hikoilu hävetä. JOs on muuten terve, niin hikoiluhan on vain hyvästä. Kuumalla säällä käytän luonnonkuituja, väljiä (hulmuavia ja myös hulmutessaan viilentäviä) ja ohutkankaisia vaatteita, vältän aurinkoisia ja suojaisia paikkoja, käyn uimassa/suihkussa usein ja liikun rauhallisesti. Ja pyyhin hien, jos se minua kiusaa, naamaltani samoin tein.

Ohutkankaiset vaatteet ovat siitä käteviä, että ne kuivuvat nopeasti- myös hikoilunkin aikana.

Olen aina kuumalla punainen kuin tomaatti ja ihmiset sanovat siitä. Edelleenkään asia ei minua häiritse ja minua saa tuijottaa. Moni muukin on helteillä punainen ja hikinen, joten en ole mikään sensaatio.

Jos haluan liikkua kuumalla, niin teen sen viileimpinä hetkinä aamusta tai illasta.Ja sitten vain suihkuun.

Minäkin hikoilen paljon, naamasta ja vartalosta, joka puolelta. Naama on muutenkin öljyinen. Olen saanut kommenttia asiasta, mutta olen silloin vastannut, että mähän hikoilen aina, ei tarvii olla kuuma ilmakaan. Ei siihen voi paljon takaisin sanoa, kun asia on, miten se on. Inhottavalta hikoileminen tuntuu, mutta toisaalta se on hyväksi.

Joo siis onhan se varmasti ihan tervettä ja hyvästäkin, että hikoilee. Mä kyllä koen tän erittäin ikäväksi vaivaksi. Haluaisin pukeutua kivasti ja nätisti, mutta kesällä hikoilu rajoittaa vaatteiden valintaa.

Muun hikoilun vielä ehkä siedän paremmin, mutta naaman hikoilu on tosi ikävää. Meikit levähtää heti ja eritoten huulten yläpuoli (mistä hikoilen eniten) on aina ihan vitivalkoinen.....

Ei kai tällaisen vaivan kanssa kannata kuin vain elää ja yrittää olla välittämättä vaikka vaikeaa se onkin.

Noihin lämpöisiin maihin tehtävät reissut kannattanee varmaan vaan sitten unohtaa jos haluaa muutakin tehdä kuin uida.

Alkuperäinen kirjoittaja niinärsyttävää;30526875:
Joo siis onhan se varmasti ihan tervettä ja hyvästäkin, että hikoilee. Mä kyllä koen tän erittäin ikäväksi vaivaksi. Haluaisin pukeutua kivasti ja nätisti, mutta kesällä hikoilu rajoittaa vaatteiden valintaa.

Muun hikoilun vielä ehkä siedän paremmin, mutta naaman hikoilu on tosi ikävää. Meikit levähtää heti ja eritoten huulten yläpuoli (mistä hikoilen eniten) on aina ihan vitivalkoinen.....

Ei kai tällaisen vaivan kanssa kannata kuin vain elää ja yrittää olla välittämättä vaikka vaikeaa se onkin.

Noihin lämpöisiin maihin tehtävät reissut kannattanee varmaan vaan sitten unohtaa jos haluaa muutakin tehdä kuin uida.

Jos otat tuollaisen marttyyrin asenteen ja odotat täältä vastauksia, joissa asiasta voivotellaan urakalla, niin parempi on ettet menekään kuumaan maahdan.

Käy nyt ihmeessä edes tutustumassa kosmetiikkaan. Pohjustatko meikkisi niin,ettei se valu? Eihän niitä tököttejä suoraan naamaan survota ja hikoilu ei ole mikään ongelma, vaan haastattele jotakin osaavaa kosmetiikkamyyjää ja kerro huolesi. MInä käytän aina pohjalla jotakin, koska kerron kosmetiikkaa ostaessani olevani kovasti hikoilevaa tyyppiä. Eivät ne myyjät sinun ajatuksiasi osaa lukea.

Ja jos kuljet leggingeissä ja teepaidoissa, jotka eivät hengitä, niin syytä itseäsi. Oletko tutustunut luonnonkuituihin ajatuksen kanssa? Ohut puuvillapatisikka, jonka saa kympillä halpisliikkeistä, auttaa jo heti. Käy tutustumassa.

Huokaus! En minäkään ole kaikkea heti keksinyt. Sanoisit edes kiitos,että ylipäätään halusin sinua auttaa peruskysymykseesi saako ihminen elää. jos hikoilee. Sinun lomasi tulee olemaan yhtä helvettiä keskittyessäsi hikoiluusi. Mieti ihmistä, jolla ei ole jalkoja ja silti lähtee reissuun. Eikä voivottele! Ottaa vallitsevat olosuhteet huomioon ja hyväksyy sen,ettei ole täydellinen. P...le!

Itse olen pitänyt ihan kaikenlaisia vaatteita ja meikannut hikoilusta huolimatta. Pidän paperia mukana, jos naama ui hiessä ja öljyssä, niin sitten vaan taputtelen sen kuivaksi. Sitten se näyttää taas hetken aikaa kuivemmalta, vaikka meikki tietenkään ei ole entisensä.

Hikoilu on kuitenkin aika pikku juttu. Kun joku siitä huomauttaa, sitten vaan rehellisesti sanoo, että minä hikoilen paljon. Ei pitäisi olla kenenkään toisen ongelma. Älä jätä elämääsi elämättä hikoilun takia, toiset on esim. syntyneet epämuodostuneina ja silti elävät täyttä elämää. Hikoilun ei pitäisi estää ketään.

Kiitos nyt vaan vastauksista! Sori jos en kiitellyt. Kiva vaan kuulla muidenkin kokemuksia.

Varmasti täytyisikin tutustua erilaisiin kesävaatteisiin oikein ajatuksen kanssa. On mulla ollut joitain pellavahousuja, mutten kyllä ole niistä muuten hyötyä huomannut kuin, että kävellessä ovat viileät kun ilmaa pääsee sinne housuihin. Istuessa musta kaikki on hiostavia. Farkkuja nyt tietysti välttelen muutenkin kesällä, paitsi illalla.

Ihan tavallisia vaatteita muutenkin olen pitänyt. Olisi kiva pitää niitä tyköistuvampiakin, mutta niissä juurikin on selkä ihan märkä heti. Vessassa käydessäni pyyhin sitten paperilla niskaa, selkää ym.....

Meikeissäkin voisi kai perehtyä enemmän. Itse kun vaan muutenkin käytän niin vähän meikkiä, niin olen ajatellut, että ihan mattapohjainen meikkivoide riittää.

Enkä mä elämääni todellakaan ole elämättä jättänytkään hikoilun takia. Mukavampaa silti olisi nauttia auringosta ilman ainaisia hikipisaroita.

Tänä vuonna jalatkin on alkanut hikoilemaan kummasti. Jalat on aina ihan märät. Haiseekin.... En ymmärrä. Siis ihan kesällä vaikka oli sandaalit jalassa. Nyt talvellakin. Ikävää.

Kiitos teille! Ensi kesänä yritän perehtyä paremmin näihin apuvälineisiin!

Mä hikoilen kesät talvet ihan kauheesti ja ois kiva saada vaivaan apua :( Kokeilin apteekin dödöäkin mut ei auttanut. Olis kiva pitää nättejä vaatteita mut kainalot hikoaa niin paljon ettei pysty kun on heti hikiläiskät :(

Yhteistyössä