ärsyttävä mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää hajoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pää hajoo

Vieras
Mä en tosiaan tiiä miks mun mies on muuttunut ihan hirveän itsekkääksi. Ennen oli ihana, kiltti, huomioonottava, hyvä isä, mahtava rakastaja ja muutenkin oikein hyvä mies. Nykyään en tiiä mikä on ongelma.

Viimeiset 2kk mies on muuttunut päivä päivältä oudommaksi. Ensin häntä lakkasi kiinnostamasta kotityöt. Miehen vastuulla ei ole muuta kuin tyhjentää ja täyttää astianpesukone, kaiken muun teen minä. Ekat pari viikkoa mä sitten tein senkin kunei mies saanut pyynnöistä huolimatta aikaiseksi. Sitten kun mua alkoi ärsyttää, jätin vaan tekemättä, ja mies kehtas sit mulle muutaman kerran valittaa että miks on likaset astiat pitkin pöytiä. Asiasta keskusteltiin, mies lupasi ryhdistäytyä. Ei muutosta edelleenkään.

Sitten häntä lakkasi kiinnostamasta meidän lapsi. Ennenkin näki häntä vähän pitkien työpäivien takia, nykyään tuntuu että hän tahallaan jää ylitöihin ja tulee kotiin puoli tuntia sen jälkeen kun tietää mun laittaneen lapsen nukkumaan. Lapsemme opettelee kovasti puhumaan. Välillä kun esim. viikonloppuisin mies leikkii lapsen kanssa, hän ei vastaa mitään kun lapsi puhuu hänelle. Yhä useammin joudun huomauttamaan miehelle että "vastaa xxx:lle", kun lapsi jankuttaa kymmenettä kertaa samaa asiaa eikä mies silti vastaa. En käsitä.

Sitten loppui seksi. Joka ilta hän on niiiin väsynyt että haluaa jo kymmenen aikaan sänkyyn, ja sitten kun mä nukahdan niin hän makaa sängyssä valveilla ja katsoo piirrettyjä. Myös suihkussa käymättömyys tuntuu olevan hyvä keino välttää seksiä kanssani... Usein silti lupaa, huomenna, illalla, vähän myöhemmin, mutta peruu muutaman tunnin päästä lupauksensa.

Sitten hän alkoi pelaamaan jotain sotapeliä netissä. Nykyään hän tulee töistä n. Klo 18-20. Lapsi menee nukkumaan 19.30 jonka jälkeen mies syöksyy saman tien koneelle ja pelaa siihen asti että haluaa nukkumaan. Viikonloppuisin sama juttu lapsen päikkäreiden ajan. Kun huomautin aiheesta, hän vastasi "sä et taida tajuta että tää on mun harrastus, koita kestää vielä muutama viikko niin pelistä häviää uutuudenviehätys, sitten en enää pelaa niin paljon". Just joo.

Olen yrittänyt kysyä mikä hätänä. Ei kuulemma ole yhtään masentunut, elää omien sanojensa mukaan parasta aikaa elämässään. Duunissa ei ole stressiä, hänen pestinsä juuri vakinaistettiin. Pettämisen hän kiistää hyvin uskottavasti ja tulee aidosti surulliseksi jos epäilen sitä. Silti mua vähän hämmästyttää kun mies esim nykyään saattaa puhua jo pari päivää etukäteen että keskiviikkona pitää pitää töissä puhelin pois päältä, ja sitten sinä päivänä, ennen kuin sulkee puhelimensa, laittaa viestin tyyliin "katoan nyt, rakastan teitä kahta eniten". Mä en voi mitään mutta mulla tulee tuosta sellainen olo että hänellä on huono omatunto jostain syystä kun sulkee puhelimensa, mutta mikä se syy tuolle käytökselle on, en tiedä.

Jotenkin mä en haluis uskoa mun miehestä että sillä ois toinen. Mutta en keksi mitään muutakaan syytä muuttuneelle käytökselle. Mutta se vakuuttaa mut joka kerta vilpittömyydestään, tai sitten jos koitan muuten vaan kysellä mikä on, saan vastaukseksi tiuskintaa siitä miksi koko ajan kyselen onko kaikki hyvin... Huoh.

[QUOTE="mimi";26088557]Etköhän sä jo tiedä mitä on meneillään. Ihan selkeät merkit ilmassa, vaikkei mies tunnusta. Erotkaa, ei tuo ole elämää...[/QUOTE]

en mä silti haluis uskoa. :'( enkä tiedä haluisinko erotakaan vaikka saisin tuollaista selville, lapsikin on vielä niin pieni. Tietenkin jos mies ei suostu oletettua salasuhdettaan lopettamaan niin sittenhän en voi muuta kuin erota. Muhun sattuu jo nyt ihan kamalasti kun vaan mietin voisko se olla mahdollista. :(

Varmasti tuntuu pahalta. :( Ääliö koko mies. Nosta tänään kissa pöydälle ja sano että tiedät varmasti hänen pettävän. Kerro että "toinen nainen" soitti sinulle... Siis jos uskallat ja olet täysin varma. :/

Entä jos se vaan on tympääntynyt ihan kaikkeen (tuli mieleen tuolta toisesta avauksesta jossa äiti ei nauti äitiydestä)? En ihmettelisi jos siinä tapauksessa hakisi myös vähän vipinää liiton ulkopuolelta, jos alkaa tuntumaan että kotona seinät kaatuu päälle.

Et kertonut tilanteestanne enempää, eli oletteko tehneet viimaaikoina asioita kaksin? Käyneet reissussa? Vieneet lapset mummolaan tms ja kutsuneet vieraita? Puuhanneet aikuisten asioita (enkä tarkoita petipuuhia) joita teitte ennen lapsia?

Muun vielä voi laittaa jonkin muunkin syyn piikkiin,mutta ei sitä puhelinjuttua. Kysy seuraavaksi ihan suoraan,kenen luona on silloin. Ja anna vaan miehen "loukkaantua",yrittää ehkä vain hämätä. Sano,että asia keskustellaan NYT selväksi. Voimia!

[QUOTE="Inkivääri";26088672]Entä jos se vaan on tympääntynyt ihan kaikkeen (tuli mieleen tuolta toisesta avauksesta jossa äiti ei nauti äitiydestä)? En ihmettelisi jos siinä tapauksessa hakisi myös vähän vipinää liiton ulkopuolelta, jos alkaa tuntumaan että kotona seinät kaatuu päälle.

Et kertonut tilanteestanne enempää, eli oletteko tehneet viimaaikoina asioita kaksin? Käyneet reissussa? Vieneet lapset mummolaan tms ja kutsuneet vieraita? Puuhanneet aikuisten asioita (enkä tarkoita petipuuhia) joita teitte ennen lapsia?[/QUOTE]

Ei meillä mitenkään valtavan paljon ole kahdenkeskeistä aikaa. Kolmisen viikkoa sitten kävimme kahden mieheni kanssa päiväretkellä toisessa kaupungissa, mutta viimeks ollaan oltu yön yli ilman lasta joulun aikoihin. Vieraita on käynyt satunnaisesti, sekä päivällä että iltaa istumassa. Viime viikolla maalasimme yhden kaapin yhdessä ja ennen pelasimme esim. Lautapelejä iltaisin ja juttelimme. Mies saa käydä omissa menoissaan, mutta ei kovin usein mene mihinkään..

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoo;26088408:
Silti mua vähän hämmästyttää kun mies esim nykyään saattaa puhua jo pari päivää etukäteen että keskiviikkona pitää pitää töissä puhelin pois päältä, ja sitten sinä päivänä, ennen kuin sulkee puhelimensa, laittaa viestin tyyliin "katoan nyt, rakastan teitä kahta eniten". Mä en voi mitään mutta mulla tulee tuosta sellainen olo että hänellä on huono omatunto jostain syystä kun sulkee puhelimensa, mutta mikä se syy tuolle käytökselle on, en tiedä.

.

Minua vähän ihmetyttää, että aikuisen ihmisen pitää selitellä, että ei voi koko ajan vastata puhelimeen. Jos minä pettäisin, niin laittaisin puhelimen äänettömälle ja soittaisin takaisin joskus myöhemmin. Eikä mieheni taatusti ihmettelisi mitään.

Oletko sinä mahdollisesti ahdistanut meihen tiukkaan rakoon, että pitää koko ajan olla käytettävissäsi ja mies haluaa välillä elää itselleen. Anna miehelle oma tila.

Minä en epäile pettämistä, vaan sitä, että mies on alaknut ahdistua komenteluusi ja siihen, ettei koskaan saa elää itselleen.

Minä soittaisin miehen työtovereille, ja kysyisin miehen työpäivän kulusta. Esim. juuri tuolloin keskiviikkona. Sepittäisin jonkin tarinan esim. synttäriyllätyksestä tms. hömpästä, joka selittäisi turhanpäiväisen utelun.

Jos selviää, että mies ei olisikaan ollut töissä, niin ottaisin asian kotona puheeksi.

[QUOTE="minä";26088807]Minua vähän ihmetyttää, että aikuisen ihmisen pitää selitellä, että ei voi koko ajan vastata puhelimeen. Jos minä pettäisin, niin laittaisin puhelimen äänettömälle ja soittaisin takaisin joskus myöhemmin. Eikä mieheni taatusti ihmettelisi mitään.

Oletko sinä mahdollisesti ahdistanut meihen tiukkaan rakoon, että pitää koko ajan olla käytettävissäsi ja mies haluaa välillä elää itselleen. Anna miehelle oma tila.

Minä en epäile pettämistä, vaan sitä, että mies on alaknut ahdistua komenteluusi ja siihen, ettei koskaan saa elää itselleen.[/QUOTE]

Mä en ole koskaan vaatinut mun miestä olemaan koko ajan tavoitettavissa, ja ymmärrän kyllä hyvin ettei hän aina voi töissä vastata, ja hänellä myös on sellainen työ että tiedän että puhelin on välillä suljettava ettei laitteet ota häiriötä. Mutta mua vaan hämmästyttää toi miehen monipäiväinen vaahtoominen siitä puhelimen sulkemisesta ja noi viestit ennen sitä.

Mun mies on päinvastoin meistä se läheisriippuvainen ja puhelinterroristi. Jos mä joskus menen jonnekin, joko yksin tai lapsen kanssa ilman miestä, mies soittaa vähintän puolen tunnin välein, "missä oot, mitä teet, koska tuut?" tai sitten soittelee muuten vaan vailla mitään asiaa niin paljon että mun kaveritkin välillä kysyy onko mun mies ja meidän suhde ihan ok.

Minä soittaisin miehen työtovereille, ja kysyisin miehen työpäivän kulusta. Esim. juuri tuolloin keskiviikkona. Sepittäisin jonkin tarinan esim. synttäriyllätyksestä tms. hömpästä, joka selittäisi turhanpäiväisen utelun.

Jos selviää, että mies ei olisikaan ollut töissä, niin ottaisin asian kotona puheeksi.

Miehellä on aika tuore työpaikka, vasta pari kuukautta työskennellyt siellä. Mä en tunne ketään hänen työkaveriaan, eikä tietenkään ole myöskään kenenkään numeroa. :(

Miehellä on aika tuore työpaikka, vasta pari kuukautta työskennellyt siellä. Mä en tunne ketään hänen työkaveriaan, eikä tietenkään ole myöskään kenenkään numeroa. :(

Tämä on jo lapsellista, mutta jos olisin oikein natsituulella, tekisin esim. facebookiin jonkun feikkitunnarin ja yrittäisin kalastella miehen huomiota ja heitellä treffiehdotuksia kehiin sitä kautta. Jos tarttuisi syöttiin, antaisin huutia.

Ahaa! No tämä selittääkin paljon. Jos mies itse kokee ahdistusta kun et heti vastaa puhelimeen, hän varmaankin (tiedostamattaan) olettaa, että teet samoin. Ja siksi tekee nyt niin kuin toivoisi, että hänelle tehtäisi, eli varoiteltaisiin etukäteen ja henkisesti valmistettaisiin tavoittamattomuuteen. Tämä nyt tietysti tarkoittaa sitä, että tuo puhelimesta mouhuaminen ei välttämättä kerrokaan pettämisestä, ja masennus/uuvahdusselitys voi tulla jälleen käyttöön. (Siis tietystihän on mahdollista että se silti pettää, mutta nyt tuo puhelinasia sai ihan uuden selityksen.)

Niin, kun olemme puhuneet tuosta mun piinaamisesta mun jonnekin mennessä, mies on aina selittänyt ett hänelle tulee mua vaan niin kova ikävä ja orpo olo yksin, että vaikka hän kuinka olis odottanut sitä omaa aikaa yksin kotona, ensimmäisen puolen tunnin jälkeen ei enää keksikään mitään tekemistä ja sitten haluaa jutella mun kanssa.

Kuten sanottu mun on vaikea uskoa mun miehestä että se pettäisi mua. Hänen luonteensa on vaan niin "ei-pettäjä" tyyppinen. En osaa selittää tarkemmin, mutta hänestä huokuu tavallaan luotettavuus. Ja toisaalta siksi pelkäänkin että kuljen ihan laput silmillä tämän tilanteen kohdalla.

Musta toi suikussa käymättömyys kuulostaa enemmän masennukselta kun suhteelta... eikös sellaset kellä suhde on niin yleensä alkaa pitää ittestään parempaa huolta kun normaalisti kun täytyy laittautua sitä toista varten. Miehes ei ehkä vaan tunnista masennusta/ uupumista. Se voi olla vaikee tunnustaa ittellensä. Ittellä oli ollu jo pitkään itsetuhosia ajatuksia ennen kun oikeesti tajus olevansa masentunut. Töissä vaan aattelin että tää vielä pitää hoitaa niin on sitten muiden helpompi tästä jatkaa eteenpäin jos mua ei vaikka ole enää huomenna. Enkä noistakaan vielä ite tajunnu et tarviin apua vaan vasta sitten kun sain sanottua ajatukseni ääneen äidilleni niin hän kehotti hakemaan apua.

Tämä on jo lapsellista, mutta jos olisin oikein natsituulella, tekisin esim. facebookiin jonkun feikkitunnarin ja yrittäisin kalastella miehen huomiota ja heitellä treffiehdotuksia kehiin sitä kautta. Jos tarttuisi syöttiin, antaisin huutia.

No mä olin jo niin lapsellinen ja loin reilu viikko sitten sähköpostiosoitteen jonkun naisen nimellä, ja laitoin hänelle viestiä että tää kuviteltu nainen haluis treffeille hänen kanssaan. Mies tuli työpäivän päätteeksi kotiin ja kertoi mulle naureskellen saamastaan viestistä, eikä tosiaan vastannut siihen mitään. Eli kaipa häneen voi luottaa. Olis vaan kiva tietää mikä sitten mättää, koska en mä jaksa kauaa olla yksin tässä suhteessa.

Ahaa! No tämä selittääkin paljon. Jos mies itse kokee ahdistusta kun et heti vastaa puhelimeen, hän varmaankin (tiedostamattaan) olettaa, että teet samoin. Ja siksi tekee nyt niin kuin toivoisi, että hänelle tehtäisi, eli varoiteltaisiin etukäteen ja henkisesti valmistettaisiin tavoittamattomuuteen. Tämä nyt tietysti tarkoittaa sitä, että tuo puhelimesta mouhuaminen ei välttämättä kerrokaan pettämisestä, ja masennus/uuvahdusselitys voi tulla jälleen käyttöön. (Siis tietystihän on mahdollista että se silti pettää, mutta nyt tuo puhelinasia sai ihan uuden selityksen.)

Jep,olen samaa mieltä tämän kuultuani,enkä enää niin epäilekään pettämistä!

Yhteistyössä