Ärsyttäviä noi lasten harrastusjutut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi käy luistelukoulussa, joka on sunnuntai-aamuisin tuossa ihan lähellä. Lapselta jäi viime viikko väliin ja 2 viikkoa sitten kun kävi, niin saatiin lappu, jossa oli ilmoitus että tänä sunnuntaina on luistelukoulun jälkeen valokuvaus. No lapsi aamulla lähti luistelukouluun, niin ei siellä mitään ollut, se oli eilen toisella puolella kaupunkia, kun jäähallilla oli taitoluistelukisat. No tietysti olisi pitänyt käydä seuran sivuilla tarkistamassa asia aamulla, mutta toisaalta ei toi lapsikaan eilen vielä ollut kotona, joten ei olisi päässytkään luistelemaan.

Mä vielä valitsin toin luistelukoulun, just sen vuoksi, kun se on sunnuntaisin, lauantait ei yleensä meille käy ja tää on jo toinen kerta kun toi luistelukoulu on siirretty tänä syksynä.

Toisekseen mä olen huomannut, että noita lasten harrastusjuttuja ilmoitetaan lasten vanhemmille huonosti suoraan. Lähettäisivät vaikka sähköpostia tai tekstiviestejä muutoksista, niin ne saavuttaisi vanhemmat paremmin.

2 viikkoa sitten saatiin sieltä luistelukoulusta lapun, jossa oli mainittu halloween-luistelusta, joka oli viikko sitten ja sitten maininta tästä kuvauksesta ja joulujuhlasta, niin ei sitten ole siihen lappuun laittaa mitään tästä viikonlopusta, kun ihan varmasti se on ollut jo silloin tiedossa.

Toinen on jumppakerho, jossa lapsi käy, kun mentiin sinne ekan kerran, niin paikan tiesin jossa se on, mutta missään siellä ei ollut mitään opastusta minne pukuhuoneeseen mennään ja miten toimitaan, sinne vaan mentiin odottamaan, että lapset pääsee jumppasaliin sisälle. Tiedotus oli suorastaan surkeaa.

Niin ja nyt sitten jää lapselta tuo kuvaus väliin kun se on tänään tunnin päästä, mutta ei me tonne takaisin enää mennä, kun lapsi ei enää halua mennä.

Ne on nuo paperilapuilla viestijät vähän semmosia. Viime vuosituhannelle jämähtäneitä tapauksia, jotka aiheuttavat verenpaineen nousua itse kussakin. Hyvässä lykyssä ohjaaja vielä on ostanut trendikkäästi itselleen iPhonen (joka muuten on susipaska puhelin), muttei ole vaivautunut opettelemaan, millä tavoin sillä voisi hoitaa asiakasviestintää.

Parhaita tapauksia ovat he, jotka ilmoittavat tuntien peruuntumisesta laittamalla lapun harrastuspaikassa seinälle tai ilmoitustaululle. Jolloin kaikki osallistujat pääsevät nauttimaan siitä, että ensin ajetaan autolla paikalle, sitten luetaan lapusta että tunti on peruttu, ja ajetaan takaisin :D

Meillä lapset ovat harrastaneet luistelua, jalkapalloa, karate, uinti, juoksu, ja joka kertaa kun on ollut muutoksia ohjelmissa niin tuli tieto etukäteen. Ja seurojen sivuilla oli hyvin tiedotettu missä on pukuhuoneet ja mihin täytyisi mennä.
Olisitko vahingossa hävittänyt s-posti viestit, joissa oli tiedotus!? Oletko kysellyt ihan vetääjältä miten ja missä toimitaan vai odotatko, että lasta otetaan kädestä kiinni ja näytetään kaikki!?
Ja valitettavasti joku harrastus voi peruuntua tai siirtyä viimeisten päivien aikana eikä se ole aina tiedossa kuukauden tai viikon ennen tapahtuma. Suosittelen katoa seurojen sivuja useammin kuin kerran vuodessa. Siellä yleensä on paljon tiedoteita. Jos et vitsi katsoa kun vasta huomaat että se on peruuntunut tai siirtynyt niin omaa vikaa.

Olen aina välillä käynyt tuolla seuran sivulla, mutta en nyt viimeisen parin viiko aikana ja järjestäjiltä on tullut tasan yksi sähköposti tänä aikana ja se koski tuota viime viikon halloween-luistelua, josta saatiin lappukin. Silloin kun lapsen tohon luistelukouluun ilmoitin sähköisesti, niin ei sieltä edes tullut mitään vastausta siihen ilmoittautumiseen vaan pari päivää ennen luistelukoulua kysyin, että onko se ilmoittautuminen tullut perille, kun ei mitään ole kuulunut. Lapsi siis aloitti luistelukoulun toiselta viikolta eka kerta oli mennyt ohi.

Muutenkin noista pienten lasten harrastusjuttuja mainostetaan tosi vähän, pitää osata itse netistä kaivaa eri harrastuskerhoja tai sitten pitäisi tuntea kyseisen lajin harrastajia etukäteen.

Ja kuitenkin noi maksaa maltaita noi harrastukset. Tuo luistelukoulukin 150€ per vuosi ja sitä siis on kerran viikossa.

Sama tiedotus ongelma on kaikkiallla. Lapseni aloitti balettitunnit tänä syksynä, eikä ilmoittautumiseen tullut mitään vahvistusta, eikä mistään löytynyt tietoa missä ko tunnit pidetään.

Ja jos joskus lehdessä onkin ilmoitus esin yu-harkoista niin ei vahingossakaan minkä ikäisille se on suunnattu.

Yhteistyössä