Arvatkaa oliko surku 5veen puolesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä oli lasten synttärit viikonloppuna. Lapset siis 5v ja 3v. Lisäksi meillä on 3kk vauva.

Miehelläni on yksi 24v veli ja hänellä samanikäinen avovaimo. Ovat tuon 3vee tytön kummeja. Tulivat ekoina vieraina synttäreille ja heillä oli lahja vain tuolle 3v tytölle, ei pojallemme.

Joulunalla kun olin vielä raskaana niin tuo miehen veli ilmoitti, että he ei osta joululahjaa pojallemme koska meille on tulossa jo kolmas mukula ja he ei todellakaan ostele lahjoja kolmelle lapselle. Molemmat ovat työssäkäyviä aikuisia ihmisiä joilla ei ole muita sukulaislapsia kuin nuo meidän kolme lasta.

Mikä siinä olisi siis niin kauheaa ostaa joku 2 euron pikkuauto tuollaiselle pojalle lahjaksi, kun sillä saisi toiselle hyvän mielen? Nyt poika oli tosi surullinen, kun ei saanut mitään ja oli kovasti odottanut jo monta päivää noita synttäreitä ja lahjoja ja sitten alku oli tuollainen. :(

Tekisi niin paljon mieli sanoa tuosta miehen veljelle, mutta leimaudun hankalaksi kusipääksi sitten taas.

Meilläkään ei kaiki tuoneet lahjoja mutta ollaan sanottu että tärkeintä on että tulee vieraita ja pääsee leikkimään kavereiden kanssa niin eipä tuo osannut sitten lahjoja kaikilta kaivatakaan. :)
Tietenkin olisi ollut surku jos keltään ei olisi mitään tullut.

Siis kumman synttärit oli? 3 vai 5 vuotiaan?
Muoks.
Siis molemmilla yhtä aikaa synttärit ilmeisesti.

Sitten oli törkeesti tehty jos molemmille ei tuotu lahjaa, kuten ap sano, edes 2e pikkuauto olis pitänyt ostaa.

Olisit sanonut, että saatte vaan kahvia, ette kakkua, ei molempia anneta!

no mun mielestä on normaali käytäntö, että se, jolla on synttärit, saa lahjoja. meilläkin 5v ja 3v ja kyllä vain se, jonka juhlat on, saa lahjuksia. ovat tottuneet siihen, ettei toinen saa välttämnättä mitään. samoin on tulaisten kanssa, en läheskään aina tuo kummallekin, toinen saa välillä ja toinen taas toisella kertaa.

kyllä ne pienet pahoittaa aina mielen, vaikka miten sanois että sinä saat sitten kun on sun synttärit.
meillä kun tuon toinen puoli suvusta on niin ajattelematonta niin mä ostan itse toiselle lapselle pienen lahjan synttäripäiväksi, näin vältytään pahoilta mieliltä parhaiten, eikä sitten kenenkään tarvi sanoa et monelle lapselle pitää ostaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Meillä on tapana antaa JOULUlahjoja vain kummilapsille. Synttärilahjat kyllä viedään kaikille, joiden synttäreille ollaan menossakin.

5veen kummitkin tekee niin (ne jotka ei ole sukua) että antaa vain kummilapselle jouluna, mutta synttärilahjan tuovat molemmille. Mutta omat sisarukseni jotka ovat kukin jonkun lapsemme kummeja niin ostavat kaikille aina lahjat, jouluna ja synttärinä. Ovat sanoneet, että se on itsestäänselvää heille. Heilläkään ei kellään muita sukulaislapsia eikä omiakaan eli sama tilanne kuin miehen veljellä.

Minusta ei olisi keneltäkään aikuiselta liian suuri panostus ostaa se parin euron juttu jolla saa hymyn lapsen kasvoille. Siihen ei kenenkään talous kaadu, mutta lapselle se on paljon.

jos molemmilla synttärit niin olis ostanu edes yhteisen lahjan. tuohan oli tosi törkeää käytöstä vierailta.. voi pientä raukkaa varmaan tuli paha mieli :( olis tuossa tilanteessa tullu joka lapsella.. ajattelemattomia aikuisia!

Kyllä kaikille sankareille pitää lahja tuoda tai sitten ei tuo ollenkaan. Meillä on mies kaksilapsisen perheen nuoremman epävirallinen kummi. Silti kummankin synttäreille tuodaan jotain pientä. Kummilapsi saa tosin rahastolahjoituksen lisäksi, mutta ne eivät hänelle näy vielä moneen vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja humbe:
no mun mielestä on normaali käytäntö, että se, jolla on synttärit, saa lahjoja. meilläkin 5v ja 3v ja kyllä vain se, jonka juhlat on, saa lahjuksia. ovat tottuneet siihen, ettei toinen saa välttämnättä mitään. samoin on tulaisten kanssa, en läheskään aina tuo kummallekin, toinen saa välillä ja toinen taas toisella kertaa.

No niinpä. Vaan kun heillä molemmilla oli synttärit.

Jälleen kerran huokaisen helpotuksesta että onneksi en ole kenenkään lapsen lahja-automaatti siis kummi. Enkä tule olemaan. Minä en pidä edes kummeilta itsestään selvyytenä että tuovat lahjoja.
Enkä ikinä opettaisi omia lapsiani tuohon, että pitää tuoda lahja sillekin jonka syntymäpäivä ei edes ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jälleen kerran huokaisen helpotuksesta että onneksi en ole kenenkään lapsen lahja-automaatti siis kummi. Enkä tule olemaan. Minä en pidä edes kummeilta itsestään selvyytenä että tuovat lahjoja.
Enkä ikinä opettaisi omia lapsiani tuohon, että pitää tuoda lahja sillekin jonka syntymäpäivä ei edes ole!

ARGH!!!! Kun ne oli molempien synttärit!!!!!!!!!!!!!

meillä on beljä kummilasta, lisaksi omia kaksi ja sukulaisten lapsia 6kappaletta, kaikille ostetaan joulu ja synttärilahjat vaikka rahaa ei olekkaan liikaa, lapset eivät saa mielestäni kärsiä aikuisten rahattomuudesta tai typeryydestä, ei niihin lasten lahjoihin tarvitse omaisuutta käyttää, me teemme usein niin että esim sisaruksille ostetaan jouluna joku yhteinen lahja esim.peli,cd,dvd tai vastaava.

kyllä oli tosi törkeetä :(
jos minä menen esim. kummipojan synttäreille ja hänellä on sisko niin vien siskollekkin ihan vain namupussin. on se kiva kummiskin joku antaa toisellekkin vaikkei kummonen ol. kyllä ne lapset on tyytyväisiä siitä namustakin =)

Alkuperäinen kirjoittaja humbe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis molempien synttärit oli.

ok, sitten tilanne hiukan eri, mutta toisaalta ymmärään jotenkin senkin, että muistavat vain kummilastaan.

Onkohan heille sitten ok jos saavat joskus lapsen eikä me olla sen lapsen kummeja ettei sitten viedä ollenkaan lahjaa? Ilmestytään vaan synttäreille ja sanotaan, että ei tuotu lahjaa kun et oo kummilapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

ARGH!!!! Kun ne oli molempien synttärit!!!!!!!!!!!!!

Miä repeen nauruun!!! :D

kaks veljee tuo aina lahjan tai kaks jokaiselle lapselle ja meillä viis.. joapa se veljistä tuo jotain joka ei ole edes töissä...

hali sankarille ja siskolle kans (5v:lle isompi !!)

Yhteistyössä