Arveluttaa työelämään lähteminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Besserwisser

Aktiivinen jäsen
05.11.2008
4 671
0
36
Mulla alkaa työharjoittelu tän kuun loppupuolella. Kuopus on silloin 2v 3kk. Toiveena olis saada alkuvuodeksi oppisopimuskoulutuspaikka.

Rahallisesti mun ei olis pakko vielä lähteä mihinkään, mutta työnsaanti monen kotonaolovuoden jälkeen on vaikeaa. Nytkin lähden aivan eri alalle kuin mihin mut on koulutettu, koska oman alan töitä ei ole tarjolla.

Haluaisin kuulla mielipiteitä tästä asiasta eli lasten laittamisesta hoitoon, vaikka rahallista pakkoa ei vielä ole. :/

Moni menee hoitoon paljon, paljon nuorempanakin. Ei se rahallinen pakko ole ainoa hyvä syy lähteä työelämään. Varmasti voi tuntua oudolta ja haikealta palata työelämään kun on ollut pienten kanssa kotona, mutta kyllä ne lapset kuule pärjää :)
Tällaisena talousaikana jos sulle avataan ovea töihin, niin saat olla todella kiitollinen.

Tottakai menet.. kun kerran on mahdollisuus työllistyä, niin kannattaa käyttää se.. varsinkin, jos ala kiinnostaa.. sulla ei kuitenkaan ole aikaa kuin 9kk tuon jälkeen yrittää etsiä työpaikkaa.. paitsi jos voit olla rauhassa kotona sen jälkeenkin kun nuorin on 3v..

Duuniin, duuniin. Mitä enemmän vitkastelet, sen vittumaisempaa on ängetä työelämään myöhemmin, vaikka vuoden päässä nyt siintääkin loiva nousu. Nyt duuniin. kun on lama. Silloin olet seuraavan laskusuhdanteen aikaan vahvemmilla, kun yt-aalto iskee.

Riko mukavuuden sun ympärille luoma raja-aita. Ei sitä ennen muinoin ollut.

Onnea matkaan!

Ei mulla olis mahdollisuutta olla kotona muutamaa kuukautta pidempään sen jälkeen, kun kuopus olis 3-vuotias. Periaatteessa voisin siis olla kotona vielä vuoden, mutta toisaalta taas hermoilisin varmaan koko ajan omaa tulevaisuuttani työelämässä.

Sitä paitsi, mulla alkaa olla tylsää kotona... :ashamed:

Mä ajattelin laittaa lapset hoitoon ja mennä töihin siinä vaiheessa kun ne ovat 4v2kk ja 2v2kk, ehkä aiemminkin. Mun mielestä kahden vanha on jo ihan hyvän ikäinen hoitoon. Ihan hyvällä omallatunnolla aion omani sinne laittaa, vaikka rahallinen pakko ei olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä ajattelin laittaa lapset hoitoon ja mennä töihin siinä vaiheessa kun ne ovat 4v2kk ja 2v2kk, ehkä aiemminkin. Mun mielestä kahden vanha on jo ihan hyvän ikäinen hoitoon. Ihan hyvällä omallatunnolla aion omani sinne laittaa, vaikka rahallinen pakko ei olisi.

Munkin mielestäni tuollainen reilu kaksivuotias voisi olla valmis hoitoon siksi, että hän osaa jo ilmaista itseään ja tarpeitaan muillekin ihmisille, kuin omille vanhemmilleen.

Minusta voit lähteä työelämään hyvällä ja puhtaalla omalla tunnolla.
Ei sitä tiedä milloin seuraava mahdollisuus tulee, eikä sun lapset enää niiiiin pieniä ole.
Ja tekee itsellesi hyvää päästä töihin, jos kotona olo alkaa tylsistyttämään. Ja mikä tekee hyvää sinulle, tekee kiertoteitä varmaankin hyvää myös koko teidän perheelle.

Yhteistyössä