Hae Anna.fi-sivustolta

arvoesine

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä sormus, 15.12.2004.

1. sormus Vierailija

Te jotka olette olleet Rio de Janeirossa, kertokaahan mielipiteenne...onko hätävarjelun liiottelua jättää kihlasormus (aika paksu kultainen) kotosuomeen?

Työkaveri lietsoi ""sormi poikki"" kauhuskenaariota. Itse en olisi niin hysteerinen, mutta mielipiteitä otetaan vastaan!

2. Nene Vierailija

Niin, mikä nyt on kauhuskenaario...eivät nuo jutut tuulestatemmattuja ole. Turisteja ryöstetään säännöllisesti ja tapetaankin silloin tällöin, tosin yleensä vain jos yrittää panna vastaan. Itse tosin sielläasuessani selvisin muutamasta ryöstöyrityksestä hengissä ottamalla äkkilähdön ja juoksemalla aivan helvetisti. Tämä vaatii tosin jo jonkinlaista paikallistuntemusta ja varmuutta, ettei ryöstäjillä ole ampuma-aseita.

Ja kysymykseen. Itse en siellä vietetyn vuoden jälkeen pistäisi sormeen mitään kalliin näköistä...

Ja älkää missään tapauksessa pelästykö näitä juttuja. Kaupunki on todella käymisen arvoinen ja meininki on vertaansa vailla. Vähän seikkailumieltä ja järki käteen ja hyvä tulee.

3. AA Vierailija

Riossa on paljon rikollisia ja on ihan mahdollista että siellä joutuu ryöstön kohteeksi jos kantaa arvoesineitä näkyvillä. Jos omaisuuttaan alkaa puolustaa niin kannattaa muistaa että sen tekee henkensä uhalla. Itse en käyttäisi Riossa kelloja enkä koruja. Paikallinen opas suositteli myös pitämään pari kymppiä aina ryöstön varalta taskun pohjalla, koska paikalliset rikolliset eivät ikinä suostu uskomaan että turistit liikkuvat kaupungissa ilman rahaa.

4. ... Vierailija

Niin, ryöstetäänhän Etelä-Amerikassa turisteilta esim. munuaisia pimeille siirtoelinmarkkinoille.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri