Arvostelkaa mun syömiset ja paino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä

Vieras
Mitat 170/72, jotain tarttis tehdä. Haluan olla taas hoikka ja ryhdikäs.En ole kovin sirorakenteinen, vaan sellainen jäntevä tiimalasi. Näillä syömisillä pitäis päästä eroon 12-15 kilosta vuoden loppuun mennessä.

Aamupala: rahkapurkki (0,2 rasvaa) ja ananaspurkki tai lautasellinen kaurapuuroa veteen ja raejuustoa n. 100g.

Lounas: 100-130g tofua, lihaa tai kalaa ja kasviksista koottu lisäke 200g. Voi olla esim. salaattia tai kypsennettyjä kasviksia. Oliiviöljyä ruokalusikallinen. Ja salaatin kanssa etikkaa.

VÄlipala: Real-leipä kevytlevitteellä ja kalkkunaleikkeleellä, sekä kasviksilla. Teetä/kahvia. Tai sitten esim. rahka-marjasmoothie.

Päivällinen: 100-130g jotain proteiinia, kuten lounaallakin, kasviksia jollain tavalla valmistettuna, sitten lisäksi n. 80g esim. peruna-porkkanasosetta.

Iltapala: välipalan tapaan.

Lenkkeilen 5 kertaa viikossa ja harjoittelen kotona 5-10 kg:n painoilla ja levytangolla eri lihasryhmiä. Salille ois tarkoitus mennä pt:n ohjaukseen sitten myöhemmin, kun ehtii.

[QUOTE="eee";24509179]Kuulostaa oikein hyvältä, kyllä noilla varmasti paino lähtee (ja nälkäkin pysyy poissa).[/QUOTE]

Samaa mieltä! Itse syön noin ja paino pysyy samassa. Mitat 177/63. Joskus tulee toki herkuteltua ja paino saattaa nousta kilon. Sitten taas pitäydyn aiemmassa ruokavaliossa ja paino laskeutuu normitasolle.

[QUOTE="Jonna";24509192]syöt ihan liian vähän rasvaa, tarvitset enemmän. Lisäksi jätä pois peruna, pasta, sokeri jne. Lisää kasviksia, maanpäällisiä eritoten.[/QUOTE]

e kaikki halua ruveta karppaamaan!!! ihan ok on

[QUOTE="Jonna";24509192]syöt ihan liian vähän rasvaa, tarvitset enemmän. Lisäksi jätä pois peruna, pasta, sokeri jne. Lisää kasviksia, maanpäällisiä eritoten.[/QUOTE]

Mullehan tulee kasviksia vähintään 500g päivä... Syön myös omegalisää ja onhan mulla tuo 10g öljyä päivä, lisäksi margariini ja kalan rasva, sekä hieman lihasta.

En mä aio perunaa ja pastaa kokonaan jättää, koska en karppaa, vaikka vähähiilarisesti syönkin. Tarvitsen myös hiilaria jaksaakseni ja pidän puurosta ja perunasta, sekä leivästä. Ja eihän tuota sokeriakaan nyt liikoja tule, mitä nyt hedelmistä, mutta en aio stressata siitä, koska syön niitäkin kohtuudella.

Olihan tuossa kasviksia vaikka kuinka paljon. Eikä mistään pastasta puhetta ollenkaan???

Meinaatko, että tuosta painosta saa noin paljon pois luonnollisesti? Mun mielestä sulle riittäisi oikein mainiosti jo 3 kilon pudotus, ehdoton max. 5kg noilla mitoilla. Varsinkin jos et ole niin siro. Jotenkin tuli sellaine mielikuva, että ap on joskus teininä ehkä ollut yhtä laiha kuin tavoitteensa ja haluaa nyt samaan, vaikka aikuisen ei ehkä tarvitsisi...

Meinaatko, että tuosta painosta saa noin paljon pois luonnollisesti? Mun mielestä sulle riittäisi oikein mainiosti jo 3 kilon pudotus, ehdoton max. 5kg noilla mitoilla. Varsinkin jos et ole niin siro. Jotenkin tuli sellaine mielikuva, että ap on joskus teininä ehkä ollut yhtä laiha kuin tavoitteensa ja haluaa nyt samaan, vaikka aikuisen ei ehkä tarvitsisi...

No mä oon 171/58 enkä liian laiha enkä teinin näköinen. Riippuu minkä painoisena asiaa tarkastelee...

Ruokavalio kuulostaa hyvälle ja tasapainoiselle. Siinä on varmasti helppo pysyä, eikä tule mitään ihme lipsumisia :) Liikuntakin kuulostaa hyvälle mutta aika reilusti aiot painoa pudottaa. 10 kg riittäisi ihan hyvin, jos tavoitteena on saada lihaksikas kroppa. Ryhti tulee hyvästä keskivartalon lihaskunnosta ja se hoikentaa yllättävän paljon. Yleensäkin hyvä ryhtiset ihmiset näyttävät hyvälle.

Aamupalalle rahkan kumppaniksi voin muuten suositella pellavarouhetta ruokalusikallisen. Siitä saa omega-rasvahappoja ja kuituja, joita ainakin minä tarvitsen aamuuni.

Mäkään en ole karppaaja, mutta kevytlevitteen silti vaihtaisin terveellisempään vaihtoehtoon. Voita, hummusta, tilkka oliiviöljyä tms... Ei mitään vesi-rasva-lisäainesekoituksia. Rasvaa saat kyllä muutoin tarpeeksi lihasta yms, siis mun mielestä :)

Itse olen 168/56 ja tämä on aika maksimipaino mulle. Olen myös aika jäntevä, en erityisen siro. Syön aika samantyyppisesti, tosin käytän aika vähän maitotuotteita ja lihaa. Paljon kasviksia, jonkun verran rasvaa ja proteiinia, jonkun verran hiilareitakin.

Kuulostaa oikein hyvältä. Mulle 168-senttisenä sopiva paino oli n. 60 kiloa, kun harrastin paljon liikuntaa (8h päivässä fyysisesti erittäin raskasta työtä, isojen painavien laatikoiden nostelua, kantamista, portaita juoksemista kantamusten kanssa jne) ja päälle kävellen tai pyörällä työmatkat (yht. 10km) ja vapaa-ajalla kauppareissut ym. kävellen ja lisäksi muutaman kerran viikossa juoksulenkki. Ruokavalio oli aika samanlinen kuin ap:lla, tosin herkuttelin välillä ja söin määrällisesti vähän enemmän. En laihduttanut.

Silloin, kun en liikkunut läheskään yhtä paljon, paino vaihteli välillä 54-56 ja tuntui ihan sopivalta. Liikunnan lisäntyessä aloin syödä vähän enemmän (muuten ei olisi jaksanut) ja paino nousi, mutta vaatekoko pysyi samana.

ei terveellistä ruokavaliota tarvi edes kutsua karppaukseksi. Mutta jos lisäät oikeaa rasvaa ja jätät noi "turhat" pois, keho kiinteytyy kuin itsestään koska sun kehon rasvakoostumus muuttuu erilaiseksi.

[QUOTE="Jonna";24510130]ei terveellistä ruokavaliota tarvi edes kutsua karppaukseksi. Mutta jos lisäät oikeaa rasvaa ja jätät noi "turhat" pois, keho kiinteytyy kuin itsestään koska sun kehon rasvakoostumus muuttuu erilaiseksi.[/QUOTE]

EI hiilarit ole mulle turhia, edelleenkään. Liikun paljon ja tarvitsen hiilaria jonkin verran, oloni ei ole hyvä täysin karppi-linjalla. Mikä on sitten oikeaa rasvaa, jos ei kalan ja lihan rasva, kasvisarasvat ja oliiviöljylisä, sekä omegat? Kevytlevitettä noin teelusikallinen leivän päällä tuskin maailmaa kaataa, mutta saa leivän maistumaan. En koe tarvetta lisätä rasvaa.

Kehon rasvakoostumus muuttuu erilaiseksi...? Just.

Yhteistyössä