asiaa DREWEX-pinnasängystä!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ostin puoltoista vuotta sitten uutena lastentarvikeliikkeestä DREWEX-pinnasängyn (vastasyntyynelle)
Nyt pinnasängystä on hajonnut pohja levy (haljennut tod, pahasti käyttökelvoton) ja sängynjalan reunasta lähtenyt irti aika suuri pala,eli siis sänkyä ei voi käyttää!!! :/
Lapseni ei paina edes kymmentä kiloa,ja sänky on hajonnut vain tämän (1½v) lapsen käytöstä :o
Mitäs mieltä olette,eikös pinnasängyn tulis kestää vielä tämän kokoista/ikäistä lasta?! :o Itse olen kuullut että jotkut ovat pitäneet lastansa vielä 3-vuotiaanakin pinnasängyssä.
Kuittia meillä ei enää (tietenkään :/ ) ole tallessa,mutta otin yhteyden ko. liikkeeseen,jossa sanoivat etteivät sänkyä voi korvata,koska eivät voi olla varmoja miten sänky on "oikeesti" hajonnut (ikään kuin olisimme muka tahalleen rikkonut oman lapsemme sängyn :o \|O )
Minusta tuo sänky ei kyllä kovin turvalliselta vaikuta kun tuollain putoo pohja alta!
No nyt myöhemmin huomasin lastentarvikkeen nettisivuilla olevan ilmoitus juuri tästä samasta sängystä,kuluttajavirasto on huomannut sängyssä jonkin valmistusvirheen,ja kyseisen sängyn ostanut tulisi ottaa yhteyttä ko. liikkeeseen..
Mutta minulle vaan sanottiin että sänkyä ei luultavasti tulla korvaamaan..myyjä tosin sanoi puhelimessa että voin tuoda sängyn näytille liikkeeseen,mutta epäili vahvasti että mitään korvausta siitä ei saa :/ Ikävä tilanne varsinkin siinä mielessä kun minulla ei ole autoa,on hiukan vaikeaa lähteä sänkyä sinne roudaamaan..joten taidanpa heittää koko sängyn roskikseen ja ostaa lapsellini samantein uuden sängyn (onneksi lapsi jo puoltoista vuotias,voin ehkäpä ostaa jo lastensängyn)

Tosin mainittakoon vielä eräs seikka...menin silloin ostamaan ko, liikkeestä sen kaikkein halvimman pinnasängyn,mutta vaikka halvin olikin,niin eikö kuitenkin pitäis olla turvallinen ja edes sen verran kestävä,että vielä puoltoista vuotias voisi siinä nukkua..

JATKOA VIELÄ...
että tällänen tapaus meillä..

Ja halusin ihan vain kirjoittaa tämän tänne,vähän niin kuin "varoituksena"niille joilla mahdolliseti on tämä sama sänky (tarkkaa hintaa en enää muista,mutta oli kyllä todella edullinen sänky,oiskohan ollut suunnilleen 50-60?)

:flower:

Ota itse myös yhteyttä kuluttajsuojaviranomaiseen jos liike ei noteeraa puheitasi.

Ei pitäis sentään noin äkkiä ja helpolla hajota.Meillä pinnasänky melkein 40 vuotta vanha ja ehjä edelleen(ennen kyllä tehtiinkin kestäviä tavaroita) ja ollut useammallal apsella.

Kyllä sen pitää kestää! Ota tosiaan yhteys kuluttaja neuvojaan ja keskustele asiasta, varsinkin kun niistä on tehty tuo havainto että hajoavat!!

Meillä on vieläkin halvempi pinnasänky ikeasta,maksoi se runko muitaakseni 29euroa ja siinä on pomppimalla pompittu vaikka muuten kyllä vähällä käytöllä ollutkin kun perhepedissä nukumme,mutta niin on pomppimiset kestänyt ja meidän 2v painaa kuitenkin noin 13kg eikä pomput ole ihan keveitä... :D

Eli hinta ei saa olla selityys huonolle laaduiller!!

joo. tulostapa se ilmoitus jossqa on mainittu sängyn valmistusvirheestä ja mene sinne liikkeeseen ja sano että haluat hyvitystä tai otat yhteyttä kuluttajansuojaaswiamiehjeen! jos ei sillä tokene niin ota yhteys sinne kuluttajansuoja asiamiehelle hän auttaa

sängyn tulee olla turvallinen vaikka olisi kuinka halpa! mutta muista myös että koska sänkyä on kuitenkin käytetty, lapsesi on puolitoista niin liike ja kuluttajansuojaasiamies olettaa että sänkyä on käytetty se puolitoistavuotta joten uutta vastaavaa tuskin saat etkä täyttä arvoa mutta korvausta kuitenkin.

Meillä on kans sama sänky ja ihan hyvin on kestänyt. Säikähdin itsekkin kun huomasin lastentarvikkeen sivuilta sen ilmoituksen. Soitin samantien liikkeeseen ja kyselin missä on vika. Niissä halvimmista sängyistä lähtee ne irrotettavat pinnat liian helposti irti, joka ollaan kyllä huomattu. Muuta vikaa niissä sängyissä ei siis oo ollu, vaan se ilmoitus koskee niitä pinnoja ja sen voi joko itse korjata tai käydä korjauttaan lastentarvikkeessa.

Suosittelen kyllä ottaan vielä yhteyttä liikkeeseen tai paremminki suoraan lastentarvikkeen pääkonttoriin (tai missä niiden johtaja onkaan). Ei kait ne myyjät osaa/saa mitään luvata asiakkaalle! Luulis että asian sais jotenki edes sovittua ja saisit jotain korvausta sängystä.

Yhteistyössä