asiaa kuukautisista ja niiden poisjäämisestä(raskaus?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Eli viimeisimmät kuukautiset alkaneet 15.12.2010, olen reilu parikymppinen ja meillä on 2 lasta ennestään. Pari vuotta "tulee jos on tullakseen" yrittämistä takana. Tammikuussa ja maaliskuussa kävin raskaustestissä tk:ssa, tammikuussa testi aamuvirtsasta ja maaliskuussa virtsasta ja verestä=negat.

Tänään kävin sitten lääkärissä ja tehtiin sisätutkimus(ei testejä eikä muuta) kohtu oli suurentunut ja lääkäri laski, että jos olisin raskaana olisin 20 viikolla! Puhui myös kohdunulkoisen/tuulimunaraskauden mahdollisuudesta. Ultraan menen ensi viikon tiistaina. Kenelläkään tällaista kokemusta? Olenko raskaana? Tuulimuna? Kohdunulkoinen?

Okei. Etkö itse ole havainnut MITÄÄN merkkejä raskaudesta? Etkä tehnyt nyt raskaustestejä?
Miten lääkäri selitti ettei raskaus olisi näkynyt edes verestä? Aika hurjaa! Itse tiedän yhden jolle selvisi esikoisen odotus viikkoa ennen laskettua aikaa,s e oli aika yllätys.
Oletko itse huomannut liikkeitä, mahan kasvavan tms? Tsemppiä sinne! :)

ensimmäisten parin kuukauden aikana kuukautisten poisjäämisen jälkeen tein kotona muutaman testin, joissa minun silmiini haaleat "plussat"(todella haaleat siis). Tammi-helmikuussa minulla oli myös pahoinvointia ja rinnat arat, tämän vuoksi ajattelinkin, että olen raskaana, mutta tk:n testit negoja... Olen ylipainoinen, ja lihonnutkin tässä keväällä kyllä, koska ruoka maistunut enemmän... Liikkeitäkin olen "muka tuntenut" mutta olen mieltänyt ne ruuansulatus/kaasuvaivoiksi.

Lääkäri laski kuukautisten perusteella, että olisin 20viikolla, mutta tehdessään sisätutkimusta sanoi, että kohtukin on suurentunut huomattavasti, mitähän tämä sitten tarkoittaa??

Kuulostaa kyllä hurjalle. Itse olen viikolla 23 nyt ja kyllä ihan selvästi tietäisin olevani raskaana vaikka en testiä olisi tehnytkään. Mutta onhan nuita tapauksiakin ollut jossa jostakin syystä raskaus ei ole testeissä näkynyt. Toivottavasti siellä ultrassa selviää syy. Jos raskaus on kohdunulkopuolinen eikö se ala olemaan jo todella hengenvaarallista noilla viikoilla? Näin järjellä ajatellen täysin mahdotonta että sikiö olis vielä noilla viikoilla kohdun ulkopuolella ilman vakavempia seurauksia.

En kyllä itse keksi mitään muuta syytä kuin tuo raskaana olo miksi kohtu olisi suurentunut. Keksikö lääkäri mitään muuta syytä? Kasvain tuli myös mieleen, mutta en kyllä usko. Ja jos sulla oli selkeitä raskausen oireitakin. Onneksi sait ultra ajan. Vosiitko soittaa neuvolaan ja kysyä jos sydänääniä voisi kuunnella? Itse ainakin soittaisin HETI, sitä jo luulisi raskauden selviävän. Ja viikko sun pitäisi vielä epävarmuudessa olla, hui :(

Yhteistyössä