Asiaa pedofiliasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jep?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jep?

Vieras
Kaikki päätään aukomaan tulleet tai muuten vittumaisella tuulella olevat voivat samoin tein sulkea tämän ketjun ja siirtyä seuraavaan.
"Puhun" asiasta nyt ensimmäistä kertaa kenenkään muun kuin siskoni kanssa ja nyt kun vihdoin päätin asiasta avautua (vaikkakin kasvottomana) on sykkeeni tätä kirjoittaessa varmaan likemmäksi 200, kädet tärisee ja hikoaa.
Olen isoisäni uhri. Varmaa muistikuvaa minulla ei ole koska kaikki oikein alkoi, mutta hyväksikäyttö jatkui kolmannelle luokalle asti, kunnes vanhempieni ja isovanhempieni välit rikkoontuivat (tästä asiasta vanhempani eivät tiedä vieläkään mitään, syy välirikkoon oli muualla). Jotenkin olen asian onnistunut työntämään taka-alalle elämässäni, silloin tällöin tulevia flashbackeja lukuun ottamatta, enkä ole koskaan oikein osannut mieltää itseäni pedofiilin uhriksi, en suoraan sanottuna edes ymmärtänyt lapsena kuinka väärin se kaikki oli, suljin vain asian mielestäni. Ja tulin asian kanssa toimeen ihan ok, ennen kuin (nuorempi) siskoni noin vuosi sitten kysyi minulta muistanko lapsuudesta traumaattisia muistoja jotka liittyisivät seksuaaliseen hyväksikäyttöön, hänellä kun oli epämääräisiä epäilyksiä muttei selviä muistikuvia mistään. Vasta silloin, sanoessani sen ääneen, ymmärsin olevani pedofiilin uhri enkä ole päässyt sitä ajatusta enää karkuun. Samoihin aikoihin aloin odottamaan toista lastani. Raskaus meni hyvin, mutta ongelmia oli silti; minulla pääni kanssa. Ihan normaalit lääkärikäynnit alkoivat hankaloitua kunnes oltiin siinä pisteessä että synnyttämään mennessä oksensin silkasta kauhusta kun tiesin että joudun tutkittavaksi, mutta tuo meni siinä rytäkässä synnytyksen piikkiin, ja edelleen sain pitää salaisuuteni. Noh, tänään oli lapsella neuvolalääkäri ja minulla samalla jälkitarkastus. Tarkastusta stressasin jo viikkoa etukäteen ja kun hetki koitti, en antanut lääkärin tehdä tarkastusta. Istuin lapsi sylissäni, tuijotin lääkäriä, nieleskelin oksennusta ja kimakalla äänellä ilmoitin että minulla on kaikki hyvin, ei mitään syytä tarkastaa, käyn kyllä lääkärissä jos tarvitsee mutta nyt ei tarvitse! Sain kyllä terkkarin kirjoittaman jälkitarkastus-lapun KELAan vietäväksi, mutta mielessä on koko päivän pyörinyt että kuinkahan tasapainottomana lääkäri mahtaa meikäläistä pitää :( Ja jotenkin tämä nyt herätteli minua, onko nyt tosiaan niin että tämä asia 20 vuoden takaa yhtäkkiä hyppää kummittelemaan vaikka tähän asti olen koko asian onnistunut työntämään mielestäni?? Eihän siinä ole mitään järkeä! Mietin jo tänään ammattilaisavun pyytämistä, mutta kuinkahan auki ne haavat sen jälkeen olisivat ja mitä jos onnistuisinkin taikomaan muistini syövereistä lisää peikkoja asiaan liittyen?
Pahoittelen, teksti voi olla sekavaa, mutta niin ovat ajatuksenikin tämän asian kanssa. En oikein edes tiedä mitä hain takaa kun tämän tänne kirjoitin, ehkä samanlaisia kohtaloita tai rohkaisevia sanoja? En tiedä, mutta kiitos jos jaksoit lukea

Onko se äijä vielä elossa?
Mitä mieltä puolisosi on asiasta? oletko kertonut? Pystytkö siis enää yhdyntöihin ollenkaan?
Kauheasti kysymyksiä, mutta toivoisin, että tekisit asialle jotain, ettet vain jäisi sitä sisäisesti jauhamaan.

Sun pitää antaa tekijälle anteeksi, jotta voisit päästä asiasta yli. Kukaan muu ei voi ajatuksiasi muuttaa kuin sinä itse. Vain siten voit saada normaalin elämän takaisin.

Onko se äijä vielä elossa?
Mitä mieltä puolisosi on asiasta? oletko kertonut? Pystytkö siis enää yhdyntöihin ollenkaan?
Kauheasti kysymyksiä, mutta toivoisin, että tekisit asialle jotain, ettet vain jäisi sitä sisäisesti jauhamaan.

Kyllä se vielä hengissä on, ainakin viimeisimmän tiedon mukaan.
Seksielämääni asia ei ole koskaan vaikuttanut (ainakaan niin että olisin asiaa tiedostanut), lääkärikäynnit (nimenomaan alapää asioissa) ovat aina olleet jonkin verran ahdistavia, mutta nyt tuo koko asia tuntuu kulminoituneen juurikin lääkärissäkäyntiin. Toki sen verran tuo on nyt seksielämään vaikuttanut että olen huolissani ehkäisyn puuttumisesta (vaikka siitä miehen kanssa yhdessä sovittiin) koska jossain määrin pelkään raskaaksi tulemista siksi että joutuisin taas lääkäriin, ja sitten taas kuitenkin haluan vielä lapsen... sekavaa.
Mieheni kanssa olen asiasta tasan kerran puhunut, silloin kun siskoni asiasta minulta kysyi. Tuon kerran jälkeen tein selväksi etten asiaa halua vatvoa.
Ärsyttää, kun kuvittelin olevani niin vahva ja sinut asian kanssa, mutta toisaalta jos tämä tulee esteeksi lasten hankkimiselle, mitäs sitten? Anteeksi taas sekavuus, jotenkin nämä asiat ikäänkuin jäsentyvät uusiin uomiin päässäni sitä mukaa kuin puran niitä

Sun pitää antaa tekijälle anteeksi, jotta voisit päästä asiasta yli. Kukaan muu ei voi ajatuksiasi muuttaa kuin sinä itse. Vain siten voit saada normaalin elämän takaisin.

Todella epätodennäköistä että tulen anteeksi koskaan antamaan. Anteeksipyyntöä kun en ole koskaan kuullut enkä varmaan koskaan tule kuulemaan.
Ja nyt kun minulla on pieni tyttö itselläni, raivo on alkanut nostaa päätään. Suoraan sanottuna haluaisin että sitä paskaa ammuttaisiin silmien väliin, niin voisinkin saada rauhan.

ANTAA TEKIJÄLLE ANTEEKSI ? Ei voi olla tot.Sää oot varmaan näit pr, lt, lv, as, hs, vai mitä niitä nyt olikaan. Teillä on niitä kokouksia missä johtajat antaa itselleen anteeksi tekemänsä synnit. Hyi v***U

[QUOTE="vieras";26326568]Soita tuonne tukinaiseen. Voit jutella siellä nimettömänä ammattilaisen kanssa. Älä anna vihan pilata elämääsi. Sinä et ole tehnyt mitään väärää.[/QUOTE]

Kiitos, näin päätin tehdä. Otin numeron ylös ja kerään huomiseen asti rohkeutta :)

[QUOTE="ööö";26326645]ANTAA TEKIJÄLLE ANTEEKSI ? Ei voi olla tot.Sää oot varmaan näit pr, lt, lv, as, hs, vai mitä niitä nyt olikaan. Teillä on niitä kokouksia missä johtajat antaa itselleen anteeksi tekemänsä synnit. Hyi v***U[/QUOTE]

Mitä ihmettä sä sekoilet?

Sama täällä, ja muistan että elämäni yksi onnellisemmista päivistä oli, kun se paskiainen kuoli. Kuolema ei ollut edes arvokas; mutta hänen pelastuksensa! Koska vähintä mitä olisin voinut tehdä, olisi ollut lennättää ukko kaaressa maahan..

Senjälkeen tuskin olisin enää suonut ajatustakaan kyseiseen paskiaiseen

Sama täällä, ja muistan että elämäni yksi onnellisemmista päivistä oli, kun se paskiainen kuoli. Kuolema ei ollut edes arvokas; mutta hänen pelastuksensa! Koska vähintä mitä olisin voinut tehdä, olisi ollut lennättää ukko kaaressa maahan..

Senjälkeen tuskin olisin enää suonut ajatustakaan kyseiseen paskiaiseen

Sopiiko kysyä että oliko kys mies sukua ja puhuitko koskaan asiasta hänen kanssaan?
Mä olen jotenkin ihan sekaisin nyt ajatusteni kanssa, toisaalta en haluaisi siihen paskaan enää koskaan törmätä ja sitten taas toisaalta haluaisin katsoa sitä silmiin ja kysyä miltä tuntui tehdä niin itseään niin paljon pienemmälle, täysin puolustuskyvyttömälle lapselle joka oli hänen vastuulleen luotettu.

Tähän asti olen vain kuitannut koko homman niin että olen varmaan jotenkin rikki ja viallinen kun pystyn olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja työntämään asian taka-alalle... Mahtaako olla tuo oma tytär joka on nyt saanut erilaisia tunteita pintaan? Mene ja tiedä...

Sopiiko kysyä että oliko kys mies sukua ja puhuitko koskaan asiasta hänen kanssaan?
Mä olen jotenkin ihan sekaisin nyt ajatusteni kanssa, toisaalta en haluaisi siihen paskaan enää koskaan törmätä ja sitten taas toisaalta haluaisin katsoa sitä silmiin ja kysyä miltä tuntui tehdä niin itseään niin paljon pienemmälle, täysin puolustuskyvyttömälle lapselle joka oli hänen vastuulleen luotettu.

Tähän asti olen vain kuitannut koko homman niin että olen varmaan jotenkin rikki ja viallinen kun pystyn olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja työntämään asian taka-alalle... Mahtaako olla tuo oma tytär joka on nyt saanut erilaisia tunteita pintaan? Mene ja tiedä...

Oli oma ukkini. En puhunut, koska olin lapsi. Jouduin lastenkotiin, ja sitäkautta sijaisperheeseen, joten en nähnyt häntä enää elossa, enkä kuollesssakaan. Mutta tuskin oisin asiaa jättänyt siihen, jos olisimme kohdanneet, kun olin jo aikuinen

kyllähän tuommoiset asiat kannattais käsitellä, muuten ne vaikuttaa yleensä jollain tapaa alitajuisesti, jopa fyysisestikin voi tulla oireita.
Ihmeellistä, että oot niin kauan pystynyt pitämään asian piilossa. Suosittelen juttelemista ammattiauttajalle.

• Tykkää
Reactions: Wolt
...hän oli siis isoisäsi? Mites vanhempasi? Joutuivatko he/toinen heistä kokemaan samaa lapsena? Oletko vanhempiesi kanssa keskustellut asiasta?

Kannattaa hakeutua terapiaan asian tiimoilta ja mennä tapaamaan isoisääsi täynnä "pyhää vihaa". Mikään asia maailmassa ei oikeuta tuollaista väärinkohtelua lasta kohtaan.

[QUOTE="veera";26329071]
Ihmeellistä, että oot niin kauan pystynyt pitämään asian piilossa. Suosittelen juttelemista ammattiauttajalle.[/QUOTE]

Ilmeisesti olen kieltänyt koko asian tai sitten olen jollain tapaa "viallinen", en tiedä, mutta olisi saanut pysyä koko juttu piilossa...

...hän oli siis isoisäsi? Mites vanhempasi? Joutuivatko he/toinen heistä kokemaan samaa lapsena? Oletko vanhempiesi kanssa keskustellut asiasta?

Kannattaa hakeutua terapiaan asian tiimoilta ja mennä tapaamaan isoisääsi täynnä "pyhää vihaa". Mikään asia maailmassa ei oikeuta tuollaista väärinkohtelua lasta kohtaan.

Isoisä ja -äiti erosivat kun lapset olivat pieniä ja isoisäni palasi lastensa elämään vasta kun nämä olivat jo aikuisia. Kuullostaa ehkä hassulta, mutta moinen asia ei ole käynyt mielessäni lainkaan. Toisaalta uskon (ja toivon) että jos isoisäni olisi tehnyt samaa omille lapsilleen, ei meitä olisi hänelle uskottu hoidettavaksi...

Tällä hetkellä en tiedä haluaisinko tavata häntä, mutta ehkä sitten kun olen asiaa saanut itse käsiteltyä enemmän

Ilmeisesti olen kieltänyt koko asian tai sitten olen jollain tapaa "viallinen", en tiedä, mutta olisi saanut pysyä koko juttu piilossa...

Et missään tapauksessa ole viallinen. Eiköhän se ole vain mielen tapa suojata itseään, että blokkaa todella traumaattiset kokemukset pois tietoisesta muistista. Mutta tuollainen tapahtuma takuulla vaikuttaa sinun elämäänsi, vaikka nyt sinusta ei ehkä siltä tunnukaan.

Hae ihmeessä apua. Sinua vastaa on rikottu todella törkeällä tavalla. Lisäksi ajatuskin, että isoisälläsi on ehkä ollut myös muita kohteita, on todella yököttävä. Pienet tytöt ovat helppoja kohteita sukulaismiehille.

:hug:

Itse muistin hyväksikäytön 28-vuotiaana, mutta vieläkään en kaikkea muista. Mies myönsi kaiken. Olen käynyt terapiassa jo monta vuotta ja diagnoosina on traumaperäinen stressihäiriö, johon kuuluu keskeisenä osana amnesia. Eli mieli suojaa niin että tuollaiset todella ikävät asiat unohtuu..Mutta ne kulkee silti koko ajan mukana,alitajunnassa. Sitten kun olet valmis muistamaan, mieli tietää että kestät tulevan infon, alat muistamaan. Joten mitään vikaa sinussa ei ole, se on täysin normaali reaktio :) Voit lukea asiasta googlen kautta lisää ja suosittelen lämpimästi terapiaa jotta saat asiat käsiteltyä. Voimia!

Jaksamista ja voimia suuren taakan kanssa! :hug:
Et ole mitenkään syyllinen tai viallinen tässä asiassa! Ammattiapua varmaan tarvitset ja toivottavasti saat. Ammatti-ihminen voi auttaa sinua käsittelemään ja pärjäämään kokemastasi huolimatta. Helppoa se ei varmasti kuitenkaan ole.

Yhteistyössä