Asiaatuntematon kysyy vaunuista, avustaisitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maritu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maritu

Aktiivinen jäsen
08.01.2009
2 295
0
36
Kohta syntyvälle vaunuja suunnittelen.
Olin jo päätynyt halpisvaunuihin, mutta jälleenmyyntiarvon takia olen vielä kahden vaiheilla.
Tilanne kun on seuraava. Minulla on nyt Brio Race-kärryt tällä 2-vuotiaalla, joista tykkään tosi paljon. On tarkoitus, että heti kun tämäkin vauva siihen kykenee, siirrytään niiden käyttöön.
Briot näyttävät olevan nyt palapelikärryjä, osat ostetaan erillään. Hobbarista olen siis katsellut. Vaunukoppa näkyy olevan 0-9 kiloiselle vauvalle.
(Mitä pirun järkeä on tuossa lähtöpainossa?)
Katselin aiempien lasten nla-kortteja, eivätkä ole ehtineet edes ihan puolen vuoden ikään kasvettuaan yli 9 kilon. Onko tuo painorajasuositus pitävä?
Pärjäänkö siis tuolla vaunukopalla siihesti kunnes tämäkin vauva pääsee Raceihin vai joudunko ostamaan vielä tuon ratasosankin siihen väliin?

Mun paree pysyä hiljaa kun oon sitä halpisvaunu-koulukuntaa. Mulle on ihan yks hailee paljon niistä myytynä saa, kiertoon saa kummiskin. Eikä tartte murehtia koko käyttöajan ettei tuu tahroja tms. ettei jälleenmyyntiarvo laske. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun paree pysyä hiljaa kun oon sitä halpisvaunu-koulukuntaa. Mulle on ihan yks hailee paljon niistä myytynä saa, kiertoon saa kummiskin. Eikä tartte murehtia koko käyttöajan ettei tuu tahroja tms. ettei jälleenmyyntiarvo laske. =)

Melko samoin ajattelen, kärryt kuin kärryt kun on minun käteen sopivat.
Tällä kertaa ideanani on juuri se, että vauvamallin vaunun käyttöaika olisi kovin lyhyt. Enkä enää nyt kolmannen kohdalla osaa kuvitella, että seuraavalle säästäisin.

Eikö niihin olemassaoleviin Brio Race-kärryihin mahdu pehmeä kantokoppa (sellainen, jossa on kuitenkin kova pohjalevy) vauvalle kun kääntää selkänojan ala-asentoon?

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Siis käsittääkseni se ratasosa kyllä kuuluu ihan hintaan..

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Category4_10052_13051_13789_13788_13608__-11

Ei ainakaan täällä.

Ahaa! =)

Melko kalliiksi vaan käy pelkkien vaunujen ostaminen.. :/

Tässä saisit ratasosankin:

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=41

Hieman kyllä ihmettelen tuota painorajausta, olen aina luullut ettää se olisi enempi. Tosin niissä sinun Race- kärryissäkään taida olla painoraja kuin 15 kiloa 8ainakin useimmissa kuomurattaissa se on tuo). Uskaltaisin kuitenkin ihan huoletta nukuttaa noissa isompaakin, makuuasennossahan vaunuissa ollaan.

Itse päädyin kalliimpiin vaunuihin ihan sen takia, etten jaksa varoa koko ajan kankaita tai muitakaan osia ja halvoissa rattaissa tuntui ettei niitä voi mitenkään puhdistaa ja vähänkin rajummasta käsittelystä hajoavat (mikä tuli yhdillä rattailla jo todistettua).

vaikea sanoo! meillä on Brion Ponyt, todella tykätyt kanssa. Mut myös Emmaljungan yhdistelmät, jotka oli tosi pitkään esikoisella käytössä ja nyt taas vauvalla pihavaunuina.

Ehkä ostaisin (kunnon) yhdistelmät, meillä ainakin tuossa 6 kk-1 v tarvittiin samalla reissulla usein sekä makuuasentoa että istuma-asentoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Hieman kyllä ihmettelen tuota painorajausta, olen aina luullut ettää se olisi enempi. Tosin niissä sinun Race- kärryissäkään taida olla painoraja kuin 15 kiloa 8ainakin useimmissa kuomurattaissa se on tuo). Uskaltaisin kuitenkin ihan huoletta nukuttaa noissa isompaakin, makuuasennossahan vaunuissa ollaan.

Itse päädyin kalliimpiin vaunuihin ihan sen takia, etten jaksa varoa koko ajan kankaita tai muitakaan osia ja halvoissa rattaissa tuntui ettei niitä voi mitenkään puhdistaa ja vähänkin rajummasta käsittelystä hajoavat (mikä tuli yhdillä rattailla jo todistettua).

6kk-3+ vuotta näkyy olevan tuo suositus näissä Race-rattaissa. Eli lähes koko kuljettimien tarpeellinen käyttöikä.
Tuo eka noin puoli vuotta on juuri se ongelmaikä.

6kk-3+ vuotta näkyy olevan tuo suositus näissä Race-rattaissa. Eli lähes koko kuljettimien tarpeellinen käyttöikä.

Meillä on rattaiden ohjeissa on ilmoitettu rajoiksi 6kk- 3v ja max 15 kg eli ei niitäkään ihan minkä kokoisille kolmivuotiaille tahansa ole suositeltu.

Meillä on rattaiden ohjeissa on ilmoitettu rajoiksi 6kk- 3v ja max 15 kg eli ei niitäkään ihan minkä kokoisille kolmivuotiaille tahansa ole suositeltu.

Eikä ne kolmivuotiaat enää rattaissa istukaan :)

Yhteistyössä