Äsken klikatessani nämä sivut auki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Halikatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Halikatti"

Vieras
Kone eli kaks plussan nettisivut herjasivat mulle, ettäIP-osoitteesi on bannattu! Tässä oli jollain ihan sama tilanne:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1955654-mita-ihmetta-ip-osoitteesi-bannattu/

Mistä tämä oikein johtuu?? Mulla on kannettava ja mobiililaajakaista. Olen ottanut selvää, että mobiililaajakaistan kanssa tuo IP- osoite ei todellakaan ole mikään pysyvä; joka kerta kun yhteys katkaistaan ja aukaistaan uudelleen, tulee uusi IP-tunnus.
Eli MINUA aiinä ei ainakaan ole voitu haluta bannata. Olin luullut, että IP-osoite on kertakäyttöinen siten, ettei sitä enää koskaan uudestaan voida jakaa kellekään, kun se on käytetty.
Eli jos teille käy näin, niin avatkaa uusi nettiyhteys, niin sitten pystyy kirjautumaan 8)

Jos sulla on Saunalahden mobiililaajakaistaliittymä niin niillä on nykyään käytössä ns. NAT-osoitteita joita saatetaan jakaa useamman käyttäjän kesken ruuhka-aikoina (16-23). Tämä tarkoittaa sitä että sinun julkista osoitettasi on hetki sitten käyttänyt tai jopa samaan aikaan käyttämässä joku muu. Jos bannit annetaan IP-osoitteen perusteella niin silloin bannataan kaikki mobiilikäyttäjät jotka kyseistä osoitetta käyttävät. Eli laitteilla itsellään on ns privaattiosoitteet ruuhka-aikoina ja ne eivät näy Internetiin vaan ainoastaan nämä ns. NAT-osoitteet.

Jaa, okei, hyvä tietää :) Olisin kyllä vähän pelästynyt, jossen olisi tiennyt, ettei se oikeasti tarkoita mua, vaikka en tiennytkään, miksi se tuli mulle :) Kiitos avustanne

Yhteistyössä