Astman B-lausunnosta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja astmaatikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

astmaatikko

Vieras
Mulle kirjoitetaan b-lausunto kesällä, mutta kyselen tyhmiä kun on koko käytäntö vieras. Tuleeko siihen lausuntoon lista tietyistä lääkkeistä, mistä saan sen erityiskorvauksen, vai korvataanko kaikki astmalääkkeeksi luokiteltavat??
Kun olen syönyt jo 2 vuotta tukkoisuuteen lääkettä mikä on astmalääke, mutta astma todettiin marraskuussa ja joulukuussa aloitettiin astman hoitava lääke. Ihan kiinnostaisi että saisinko erityiskorvauksen myös tuosta 2 vuotta sitten aloitetusta lääkkestä...?

etköhän saa korvauksen kaikista astman hoitoon käytettävistä lääkkeistä, jotka lääkäri reseptille kirjoittaa...

ainakin itsellä on aina korvattu kaikki lääkkeet, joita olen tarvinnut.

No niinpä, ASTMAN hoitoon, mutta kun tuota lääkettä ei ole määrätty mulle alkujaankaan astman hoitoon. Tosin sitä jatketaan että nuo poskiontelot pysyis auki, mikä taas astmassa kaiketi on oleellista.

Mulle kirjoitetaan b-lausunto kesällä, mutta kyselen tyhmiä kun on koko käytäntö vieras. Tuleeko siihen lausuntoon lista tietyistä lääkkeistä, mistä saan sen erityiskorvauksen, vai korvataanko kaikki astmalääkkeeksi luokiteltavat??
Kun olen syönyt jo 2 vuotta tukkoisuuteen lääkettä mikä on astmalääke, mutta astma todettiin marraskuussa ja joulukuussa aloitettiin astman hoitava lääke. Ihan kiinnostaisi että saisinko erityiskorvauksen myös tuosta 2 vuotta sitten aloitetusta lääkkestä...?

Ei tule listaa. Saat niistä erityiskorvauksen, mitä lääkäri määrää astman hoitoon.

Yhteistyössä