Hae Anna.fi-sivustolta

Astraalitasolle

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Awa*, 15.11.2010.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. kameleontti -60 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuuntelin uudestaan ja nyt ymmärrän, mitä laitoit liikkeelle ! Puhuin eilen läheiseni ateistin kanssa Jumalasta. Meille tapahtui ihme, sillä yllättäin ymmärsimme toisiamme täydellisesti ja uusi matkamme yhdessä alkoi. Puhuin hänelle juuri siitä, että esimerkiksi syvä rakkautemme luontoon on yksi Jumalan ymmärtämisen muoto. Isämme teoillaan osoitti viisautensa, vaikka ei Jumalaa nimellisesti tunnistanut. Hän rakasti ja auttoi pyyteettömästi kaikkia. Kuka muu sitä olisi voinut innoittaa kuin Jumala, joksi minä lähdettä kutsun ? Ei nimellä eikä muodolla ole väliä, vaan sillä että rakkaus innoittaa. Kuuntelin uudestaan laulun ja miten olenkaan voinut väittää ja syyttää vanhempiani, että meillä ei uskottu Jumalaan ! Minullehan on "syötetty" asiaa koko ajan, mutta en ole sitä ymmärtänyt. Nimeä ei käytetty, mutta teot puhuivat puolestaan. En eilen miettinyt kuunnellessani kovinkaan paljon sanoja, kun tunnelma nappasi minut mukaansa. Sydämeni kuuli kyllä ne ja äsken tänne kirjoittaessani avautui taas uusi tapa nähdä asioita: Älä kiiruhda.

Kiitos sinulle, annoit minulle perheeni ja menneisyyden takaisin yhdistettäväksi tähän hetkeen ja siitä tuli niin kaunis kuva, että haluan nähdä vielä tulevaisuuttakin sen valossa. Se innoittaa matkaamaan vielä täällä.

En tiedä näetkö sinä asian noin ? Kerro, mitä laulu sinulle antaa.

2. ketjukanavapelle Vierailija

En kyllä jaksa lukea vastaustasi kun et näemmä quotebokseja viitsi käyttää.

Luokittelut ovat ihmisen luomaa harhaa tavoitteena nostaa oma itse kaikista korkeimmille pyhimysten palleille, kun se tuntuu niin hyvältä ja sivelee omaa egoa että on vallan niin henkinen.

Luokittelua on juuri nämä "valo" ja "rakkaus" mambojambot. Saarnaamalla siitä miten on rakkaudessa tulee saarnaaneeksi siitä miten joku muu ei ole, ja tämä taasen johtaa siihen, ettei ollutkaan rakkaudessa.

3. Orri Öykky Vierailija

Ehkä nää mambojambot ovat rakkautta vaille jääneen kompensaatio. Jos ei rakkautta ole saanut eikä saa, niin keksitään mitä tahansa jottei sitä tarvitse tiedostaa. Esim. pienelle lapselle on niin tärkeää tulla rakastetuksi, että jos rakkautta ei saa, niin lapsi voi tulkita vihan osoitukset rakkauden osoitukseksi ( joka vitsaa säästää se lastaan vihaa) luodakseen illuusion siitä, että on ollut rakastettu. Aikuisena voidaan jatkaa samaan malliin.

Rakkautta vaille jäänellä voi myös olla niin arvoton sisäinen kuva itsestään, että sitä kuvaa täytyy nostaa kuvittelemalla olevansa jotain epätavallisen suurta, tavallisuus ei tällaiselle ihmiselle riitä.

4. kameleontti -60 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ehkä olisi kannattanut kuitenkin lukea ennenkuin kommentoit, mutta se on sinun valintasi. Olit jo valinnan tehnyt, ennenkuin edes kysyit mitä tarkoitan.

5. ketjukanavapelle Vierailija

Älä yritä leikkiä marttyriä, kiitos. Äläkä valehtele: En ollut tehnyt valintaani ennenkuin edes kysyin mitä tarkoitit. Enkä edes kysynyt mitä tarkoitit. En missään edellisessä viestissäni kysynyt tarkoitusperiäsi. Toinpa vain ilmi tekstiesi vaikealukuisuuden.

Et ilmeisesti omaakaan milläänlailla laajaa kykyä nähdä, kun et kyennyt edes miettimään mitä syitä voisi olla taustalla siinä että on joskus vaikea lukea tekstiä, jossa ei lainkaan ole tehty jäsentelyjä.

Tulipa taas rakkautesi suuruus nähtyä :)

6. huomaatko Vierailija

Sinäkin luokittelet osoittelevasti.

7. kameleontti -60 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    On monia tapoja, jolla elämä ihmisenä meitä opettaa. Ihmisenä oleminen ei tuo pysyvää onnea. Siksihän maailma luotiin, jotta oppisimme Jumalasta eroamisen seuraukset ja antaisimme ne anteeksi ja palaisimme takaisin. Siksi jokaiselle tänne syntyneellä on syvä puute jostakin.

Mistä syntyy tieto siitä, että jotakin parempaa on olemassa, että elämää suurempi rakkaus on ? Jos sitä ei olisi, miten osaisimme etsiä sitä ? Mistä syntyvät ihanat rakkausromaanit, mistä syntyvät kaipaavat laulut ja runot ? Jonkin kaipuustahan kaikki kertoo. Jonkun, jonka sisimmässämme tiedämme olevan olemassa, mutta jota emme löydä maailmasta, vaikka kuinka etsimme.

Nuorena jaksaa luottaa huomiseen päivään ja seuraavaan kumppaniin. Mutta joskus jossakin tulee hetki, kun oivaltaa, että ei kukaan pysty täyttämään sisällä olevaa kaipuuta, tyhjiötä. Tai jos hetkeksi täyttää, on ihmisestä jossakin vaiheessa luovuttava esim. kuolemassa.

Joku sisällämme muistuttaa meitä, että olemme rakkaus, joka ei tarvitse mitään. Jossakin vaiheessa olemme elämissämme pisteessä, että tuo sisäinen ääni saa äänensä kuuluviin. Oma kokemukseni herätyksessä oli yllättävä toteamus, että tuo rakkaushan on kaikki mitä koskaan olen voinut kaivata: kaikki laulut, kaikki runot, kaikki lällärit, kaikki ystävät, kaikki lapset ja vanhemmat, kaikki mikä on minussa, josta luulin, että kukaan ei näe. Tuo joku tuli ja näki ja rakasti. Silloin tiesin, että kaipaamani ja etsimäni on totta. Sitten alkoi kiihkeä etsintä miten saada se pysyväksi ja ilmenemään täällä maassa niin, että eläisin autuudessa koko ajan. Olisin koko ajan kaiken sen rakkauden ympäröimänä, jonka tiedän ja vielä enemmän.

Ihmiset on luotu toisiamme kouluttamaan. Ihmissuhteet ovat aina haasteellisia, niiden on tarkoituskin olla. Meille näytetään täällä miltä rakkaudettomuus tuntuu, jotta valitsisimme uudestaan rakkauden eli Jumalan. Kun se on valittu, ihmissuhteet rupeavat muuntumaan toivomaksemme rakkaudeksi ja oppiminen suoritetaan siten loppuun. Tarve loppuu, kun olemme saaneet kaiken kaipaamamme. Olemme kaikki jonkun tason kerjäläisiä, vaikka yritämme sen tehokkaasti piilottaa tekemisiin, kiireisiin ja "lume" toimintaan.

8. ketjukanavapelle Vierailija

Kyllä, rakas Holmes, kyllä. Se oli tarkoituksellinen pointti :)

9. huomaatko Vierailija

mikä hiton Kolmes?

10. huomaato Vierailija

p.o. Holmes

11. kameleontti -60 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoitukseni olisi ehkä selventänyt sen, että juuri noita asioita, joista luulit minun kirjoittavan en tarkoita. Jos olisit lukenut, olisit ehkä ymmärtänyt tapani katsoa asioita. Mutta päätit, että et halua ymmärtää ja siksi takerruit muotoseikkoihin ja päätit olla lukematta. Kirjoitukseni ei ollut se mitä nyt tarvitset. Se lienee "laajempi kyky nähdä asioita". Kaikki ei ole kaikille eikä siitä sen enempää. Jatketaan matkaa...

12. ketjukanavapelle Vierailija

Edelleen: älä koeta leikkiä marttyyria. En ole päättänyt etten halua ymmärtää. Jos tekisin sellaisen päätöksen, en edes keskustelisi kanssasi. Ei se olisi sen vaikeampaa.

Et todellakaan taida tajuta miksi joku takertuu muotoseikkoihin ja kokee sellaisen teksin vaikealukusieksi, jossa ei ole käytetty jäsentelyjä tai jotka on kirjoitettu "väärin". Siis "väärin" mielessä: ei ymmärretä miksi tekstin jäsentely on äärimmäisen tärkeää. Etkö todellakaan tajua tai kykene näkemään muuta kuin oman tapasi lukea tekstejä? Ja tuohon en edes odota vastausta. Toivon sinun jonain päivänä oivaltavan.

Taidat kenties tulkita tämänkin negatiiviseksi (ja ehekä kohta saankin lukea taas jotan samansuuntaista kuin "et vain halua ymmärtää"), mutta aikaisemmin jo sinulle sanoinkin, että olen aikoinaan jo oppinut ettei teidän hörhöjäen kanssa kannata keskustella, koska te tahdotte vain juujuuleirin keskusteluja.

13. käpykakku Vierailija

ei mulla ole ollut koskaan mitään syvää puutetta mistään.

ei mulle ole syntynyt mitään tietoa mistään paremmasta.
    en minä mitään etsi, elän tässä ja nyt. minä mitään kaipaa.

nuorena varsinkin olin epävarma huomisesta, vasta vanhemmalla iällä on tullut luottamusta.
    ei mulla mitään tyhjiötä ole sisälläni, eikä ole ollut.
    jokainen kohtaa kuolemansa, niin minä kuin sinä.

mikään tässä elämässä ei ole pysyvää. onni ei tule etsien, se tulee eläen.

ihmiset on luotu niin moneen tarkotukseen, kukaan tänne synny vain siksi, että olisi ihmisiä yksi enemmän.
    ihminen voi syntyä Jumalan rakkaudessa, ei hänen tarvitse myöhemmin tehdä valintaa.

14. Soppakauha. Vierailija

ÄLÄ KIIRUHDA.

Pitkä, kovin pitkä tie niille jotka kiiruhtavat.
    Lyhyt niille jotka eivät kiiruhda.

Lyhyesti sanottuna.

15. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Oukkidoukki, näihän se tietystikin on. Jäi soimaan pitemmäksi aikaa Otsin laulamana tuo laulu.
    Korvamadoksiko sitä sanottiin, kun joku laulu ei poistu mielestä vaan jatkaa aina vaan.

Last edited: 17.12.2010
  16. kameleontti -60 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinähän olet jo sitten löytänyt sen, mistä kirjoitin.

17. käpykakku Vierailija

miten voi löytää 'sen', mikä ei ole koskaan ollut kadonneena?

18. ?????? Vierailija

Mitä löytämistä tuossa. Puhuu monelle ihmiselle ihan arkipäivän normiasioista, jotka vissiin joillekkin toisille on pitkän prosessin avulla saavutettu olotila, jota kovin ihmeellisenä pidetään.

19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Jos tuossa vihan ilmaisemisessa viittaat siihen jonka menneeseen elämään Josefiina meni niin se hekilöhän ei nykyisessä elämässä tietoisesti varmaan sitä vihaansa ilmaissu tai ei tienny miks käyttäytyi niin kuin käyttäytyi. Sanoit että jos piilotamme vihamme saamme vihaa..Mun kokemus on kyllä toinen, jos ilmaisemme vihamme saamme vihaa, niiltä, jota kohtaan sen ilmaisemme. Ei he tiedä meitä vihata jos piilotamme vihamme.

Eeva haukkasi omenasta Raamatun mukaan, mies ei luonut Eevaa vaan Jumala loi Eevan miehen kylkiluusta Raamatun mukaan ei miehellä ollut mitään tekoa sen kanssa tai en muista halusko se kumppanin. Mut oli miten oli nuo on Raamatun mukaan ja se on vain yksi käsitys, ei mitenkää kukaan voi todistaa että ainoa oikea.

Last edited: 18.12.2010
  20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Jaa-a, en usko. Kokemukset mulla eri, siis tuota, että "se usko mihin on syntynyt on kehooni kirjoitettu" Mun kehoon ei ole kristinuskoa kirjoitettu vaikka olen siihen syntynyt. Tai sitten olen tietämättäni anteeksiantanut sen.

21. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Totta.

Muistan tämän filmin kanssa vaikken sen nimeä muistakkaan mutta justiin tämän kohdan ja tämän kohdan takia muutakin. Se oli järkyttävää kun koiraraukka ei ollu mitenkää syyllinen. Järkyttävää toki myös tytön kokemusten takia. Mutta ei ois filmi jääny mieleen eikä ois ollu yhtään niin järkyttävää jos tyttö olis menny ja vaikka ampunu miehen tai tytön isä. Mies olis saanu ansionsa mukaan meikäläisen (epähenkisen vissiin) mielestä. Epähenkisen siksi kun en jaksa rakastaa raiskaajaa.

22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916

Siis kaikki samanarvoisia, jos joku kysyy sulta että teitä on viis ihmistä laivassa, kenen heitän pois, sun lapsesi, vai jonkun niistä toisista uppo-oudoista, niin antaisitko lapsesi heitettäväksi pois mereen kuolemaan etkä mieluummin jotakuta uppo-oudoista? Siis kun joku pitäisi heittää muuten kaikki hukutte? Eikä oisi sitä vaihtoehtoa että ketään ei heitetä kaikki hukkuis. Tyyppi heittäis jonkun sitten itse. Mut sä saisit valita, sun lapsi heitettäis hukkumaan tai joku muu. Oisko sulle ihan sama kun kaikki on yhtä rakkaita?

Last edited: 18.12.2010
  23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Ilmaise mielipiteesi ja sillä selvä, jos näin olen tehnyt niin silloin vasta olenkin saanut turpiini ja kaikensorttista syyttelyä. Jos sitten selittää jotain lisäksi niin sitten se on "turhaa korostusta ja on riitelijä". Mitä vittua pitäisi sitten tehdä, kerroppa se Kameleontti? Tosin sun mielestä jo pelkkä sun kanssa erimieltä oleminen on riitelyä. Samoin näköjään se jos ei anna awan päällepäsmäröidä mitä se jatkuvasti tekee ja haastaa riitaa.

Awan pyrkimys hyvään? Missä ja milloin? Awa tekee juuri noin mitä kritisoit, pyrkii toisen niskan päälle, yrittää kasvattaa pituuttaan seisomalla toisen päällä. Sähän et sitä näe kun awa sulle lirkuttelee, niinkuin joku täällä sanoi.

Ja perskeles jotta saan taas awan niskaan ja ehkä pari papitartakin kaupan päälle.

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Ja tämä taas on sitä "mukahenkisyyttä" joka sietää kaiken, vaikka oman lapsen raiskauksen, sitä raiskaajaa pitää vain rakastaa, jos vihaa sitä raiskaajaa ja nimittelee sitä raiskaajaa niin vihaa itseään ja nimittelee itseään.

Älä viitti Kameleontti, yrität olla liiaksi henkinen ja ymmärtää kaiken. Koulukiusauskin on sun mielestä varmaan ymmärrettävää. Kiusaajaa pitää loputtomiin ymmärtää ja jos uhri sanoo kiusaajan tehneen väärin ja loukanneen niin uhri puhuu vain itsestään.

Voi Jeesus Kristus Kameleontin uskottavuus meni täysin, Awan kädestä syövä lemmikki näkyy olevan. Vähä Awa silmiä räpsyttää ja nättejä puhuu niin Kameleontti on orja.

Ja tyyppi puhuu harhasta, voi Luoja mikä paradoksi. Ite elää mitä suurimmassa Awa-jumalattaren harhassa.

(odottelen Awan sättimistä ja papittaria päälle)

25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Juu, mutta miksi kaikkien pitäisi antaa anteeksi awalle, mutta hänen ei tarvi kellekkään?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri