Asumisoikeus asunnosta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mhhmmm... Tuttavat asuu v. 2000 rakennetussa aso-pienkerrostalossa (5 asuntoa) pk-seudulla, ja tosi tyytyväisiä ovat olleet. Ovat tapetoineet ja saaneet muutenkin laittaa oman mielen mukaiseksi. Ja on to-del-la viihtyisä asunto. Ooh, unelmieni asunnon pohjakaava sitten joskus, kun olen opiskeluni opiskellut ja töihin päässyt.

Muuta en tiedäkään :D

on, ja tod. huonoja.
yleisesti uskon kuitenkin, että on onnistunuttakin aso-asumista.
riippuu niin paljon niistä ihmisistäkin.

Täällä rivarin pihalla ei terrvehditä ollenkaan, jäädään autoon istumaan kuin teini, ettei tarvitse kohdata samaan aikaan naapuria - voi joutua moikkaamaan - jne, jne.
Lounaissuomi. Mutta nämä on kyllä tosi erityisiä, asukkaat. Olen nähnyt jopa as.näytöissä avoimempaa porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nihhilistejä;21929746:
on, ja tod. huonoja.

Täällä rivarin pihalla ei terrvehditä ollenkaan, jäädään autoon istumaan kuin teini, ettei tarvitse kohdata samaan aikaan naapuria - voi joutua moikkaamaan - jne, jne.
Lounaissuomi. Mutta nämä on kyllä tosi erityisiä, asukkaat. Olen nähnyt jopa as.näytöissä avoimempaa porukkaa.

Miten pölöt naapurit liittyy aso-asumiseen? Kyllä idiootteja asuu vuokralla, osaomistusasunnoissa, omistusasunnoissa ja ihan omakotitaloissakin...
Olen asunut asossa aikaisemmin ja asutaan nyt taas. Tää sopii meille, myytiin omistusasunto ja muutettiin tänne, paljon huolettomampaa, ei tarvii stressata taloyhtiön remonteista, asunnon jälleenmyynnistä yms. Lisäksi asomaksun saa poismuutettaessa takaisin indeksillä korotettuna.
Meillä on ihan uusi tänä vuonna valmistunut asunto. Rakennusvaiheessa saatiin teettää muutostöitä ja tehdä tästä enemmän omannäköisemme.
Kalliimpaahan tämä on kuin muut asumismuodot mutta toisaalta asumisen turva on sama kuin omistusasunnossa... ilman että on kamalan kokoista lainaa maksettavana tai muuta huolehdittavaa. Toisaalta taas naapureina harvoin on ihan "roskasakkia" (sori ruma ilmaus) kynnysrahan ansiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja nihhilistejä;21929746:
on, ja tod. huonoja.

Hmm, sanoisin että naapurin tervehtimättä jättäminen on aika pieni ongelma, ja tuota voi olla ihan missä tahansa, tuskin rajoittuu aso-koteihin.

Pk-seudulla tiedän olevan ja olen nähnyt aika uusia ja todella toimivanoloisia asuntoja, ja naapureistakaan eivät ole asukit valittaneet.

Miten pölöt naapurit liittyy aso-asumiseen? Kyllä idiootteja asuu vuokralla, osaomistusasunnoissa, omistusasunnoissa ja ihan omakotitaloissakin...
Olen asunut asossa aikaisemmin ja asutaan nyt taas. Tää sopii meille, myytiin omistusasunto ja muutettiin tänne, paljon huolettomampaa, ei tarvii stressata taloyhtiön remonteista, asunnon jälleenmyynnistä yms. Lisäksi asomaksun saa poismuutettaessa takaisin indeksillä korotettuna.
Meillä on ihan uusi tänä vuonna valmistunut asunto. Rakennusvaiheessa saatiin teettää muutostöitä ja tehdä tästä enemmän omannäköisemme.
Kalliimpaahan tämä on kuin muut asumismuodot mutta toisaalta asumisen turva on sama kuin omistusasunnossa... ilman että on kamalan kokoista lainaa maksettavana tai muuta huolehdittavaa. Toisaalta taas naapureina harvoin on ihan "roskasakkia" (sori ruma ilmaus) kynnysrahan ansiosta.

Siis onko aso-asuminen oikiasti kalliimpaa kuin esim. omistusasuntoasuminen? Jos vertaa aso-kynnysrahaa + vastikemitäliemaksuja ja sitten omistusasunnon lainanlyhennystä yms..?

Minä niin haluan isona aso-kotiin, nyyh :D Ja sitten jos en tienaakaan tarpeeksi :D

Yhteistyössä