asumisoikeusmaksun lainan otto toiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mii

Vieras
elikäs. jos itse ei saa pankista lainaa, mutta lainan ottajana toimii joku muu kuin asuntoon muuttaja ( kyse siis asumisoikeus asuntoon muuttamisesta ja 24 000 e asumisoikeusmaksusta) Miten lainan ottaja ja asuntoon muuttaja voi sopia/ tehdä että as. muuttaja maksaa lainan ottajalle "turvallisesti" kuukausi eriä takaisin.. onko se jokin valtakirja juttu? ymmärsiköhän kukaan mitään? VOIKOHan NÄIN ETES TOIMIA?

Ei kannata, miten pystyt maksamaan sen vuokran ja samalla tuon lainan ja entä jos tulee ylimääräistä menoa?
Meilläpäin ainakin on noissa asunnoissa ihan yhtä korkeat vuokrat kuin normi vuokra asunnoissa vaikka noissa se lukeekin yhtiövastikkeena mutta ei ole.

Miksei se joku toinen saa itse sitä lainaa?Summa kuitenkin verraten melko pieni.Itse en ottaisi kenenkään toisen puolesta lainaa vaikka miten tekisi velkakirjat ja takaisinmaksusuunnitelmat.Ne kun ei merkitse mitään.Jos se toinen jättää maksamatta niin se jättää ja siinä kestää tovi jos toinenkin nyhtää rahaa pennittömältä oikeusteitse puhumattakaan,että siihenkin uppoo taas rahaa.En tosiaan tuohon ralliin lähtisi vaikka kyseessä olisi jopa sukulainen.

Jos ei saa pankista lainaa niin ei sais kyllä multakaan =) Ja maksusuunnitelmahan tehdään näiden kahden henkilän välillä ja se lainanottaja on vain pankin kanssa tekemisissä, myös siinä vaiheessa jos se ASO-asukas jättää sen maksamatta...

Jos ei itse saa lainaa niin en todellakaan luottaisi edes takasin maksuunkaan,
samaanhan perustuu tuo pankinkin kieltävä vastaus ;)
Sen olen oppinut että jokainen hankkikoot lainansa ihan itse ;)

Yhteistyössä