ASUMISTUKIASIAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Emme ole oikeutettuja asumistukeen nyt kun mieheni on töissä ja minulla ihan hyvä äitiyspvraha. Mutta kun jään kotihoidontuelle niin silloin kelan laskurin mukaan saisimme n.300e/kk as.tukea. Haemme siis sitä heti kun äityislomani loppuu, mutta OTETAANKO SIINÄ JOTENKIN HUOMIOON KOKO SEN VUODEN TULOT VAI SIITÄ HETKESTÄ ETEENPÄIN VAAN KUN SITÄ HAETAAN???? Eli tavallaan vaikuttaako se, että alkuvuodesta olimme parempi tuloisia, emmekä sen takia saisikaan sitä??

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Hakuhetkestä vuosi eteenpäin.

Kun me haimme asumistukea mun työsuhteen päätyttyä erään vuoden syyskuussa, niin Kela laski mukaan myös koko menneen kesän palkkatulot...

:o Ei meillä ole koskaan noin laskettu.

Meilläpä laskettiin. Näinollen yksi työtön (piakkoin äitiyslomalle jäävä, ts. minä ) ja yksi työvoimakoulutuksessa ollut (ts. mieheni joka kävi maahanmuuttajien kieli- ja kulttuurikoulutusta tuolloin) saimme asumistukea huimat 48 euroa kuussa kunnes perheeseen syntyi vauva ja tehtiin taas uusi välitarkistus.

Kelan laskureiden mukaan meidän tuloillamme olisi kuulunut saada liki 300 euroa asumistukea.

Yhteistyössä