Asumuseroko tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nanna

Vieras
Mies ehdotti asumuseroa, syynä hänen luottovelat ja tuleva mahdollinen luootohäiriö merkintä. Apua, jotenkin tuo tuntuu jotenkin aika kaukaiselta ajatukselta. Tietysti tottahan on että selviäisin lasten kanssa taloudellisesti paremmin, kun ei tarttis miehen velkoja maksella. Velat kun vaikuttaa koko talouden tilanteeseen. Olisiko nyt mitään vinkkejä, mitä tehdä?

Maksuista pystyy aina sopimaan, jos haluaa, oli perheellinen tai ei. Olisko takana jotain muuta kuitenkin? Oliko tarkotus, että jatkatte kuitenkin yhdessä? Asutte vaan eri osoitteissa ja kuittaatte paremmat tuet? (tää ei ole nyt haukkumista, ihmettelyä vaan...)

Ei ollut mitään tukien huijaamistarkoitusta. Tämä tilanne on vain vaikea, ero olisi lopullinen tuossa tapauksessa. Velkaa miehellä on lähes 100 000 euroa. Mies vaan ilmeisesti halusi, että voisin aloittaa kaiken ns. puhtaalta pöydältä. Sanoi, että voisin muuttaa lasten kanssa mihin päin tahansa Suomessa. Tämä on tosi vaikeeta.

Eikö täällä ole ketään? Tai ketään ei sitten kiinosta kommentoida koko asiaa..Olisi ollut kiva saada mielipiteitänne...kun nämä on tosi vaikeita asioita. Erokin tuntuu liian lopulliselta, kai?

Onko mies selvitellyt mahdollisuuksiaan velkajärjestelyyn tai muuhun maksusysteemiin? Onko kyseessä yksi iso velka vai monista pienistä kasaantunut? Ja sit tää kaikkein tärkein kysymys... Rakastatko sä miestäs? Rakastaako mies sua?

Kyllä jos rakkautta riittää, niin kaikin tavoin taistelkaa parisuhteen puolesta. Eikait raha saa mennä rakkauden edelle?
Rahavaikeuksien selvittämiseen on keinoja; esim. Takuu-Säätiöstä saa apua miten saa hoidettua asiansa kuntoon ( http://www.takuu-saatio.fi ), joten ei kannata luovuttaa vaikka nyt vaikeelta tuntuukin.

Mielelle varattua ika velkaneuvontaan. Tässä molempia mietityttää myös se, että voiko esim. takuusäätiö asettaa minut takaajaksi miehen veloille? Eli jos pysymme yhdessä, onko velat sitten niinkuin minunkin vastuulla? En jaksaisi ottaa tuollaista velkataakkaa harteilleni.

Rakastan miestäni, hän myös minua. Mutta mietin onko miehen rakkaus niin syvää minua kohtaan kun tuollasita ehdottaa? Vai rakastaako loppujen lopuksi liikaa, haluaa että pääsen tästä tilanteesta pois. Mitään huijaamista ei kummallakaan ole ollut mielessä. Enkä pystyisikään sellaiseen. Olen liian tunnollinen ihhminen. Lisää mielipiteitänne?

Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Mielelle varattua ika velkaneuvontaan. Tässä molempia mietityttää myös se, että voiko esim. takuusäätiö asettaa minut takaajaksi miehen veloille? Eli jos pysymme yhdessä, onko velat sitten niinkuin minunkin vastuulla? En jaksaisi ottaa tuollaista velkataakkaa harteilleni.

Rakastan miestäni, hän myös minua. Mutta mietin onko miehen rakkaus niin syvää minua kohtaan kun tuollasita ehdottaa? Vai rakastaako loppujen lopuksi liikaa, haluaa että pääsen tästä tilanteesta pois. Mitään huijaamista ei kummallakaan ole ollut mielessä. Enkä pystyisikään sellaiseen. Olen liian tunnollinen ihhminen. Lisää mielipiteitänne?

Tuossa nyt ei ole mistään rakkaudesta kyse jos rahatilanteet menee yhdessä olemisen edelle! Tai sitten minä olen ymmärtänyt koko rakkauden väärin, tiiä sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja marja:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:

Tuossa nyt ei ole mistään rakkaudesta kyse jos rahatilanteet menee yhdessä olemisen edelle! Tai sitten minä olen ymmärtänyt koko rakkauden väärin, tiiä sitten..

Niin, että ero on siis sinun mielestä oikea vaihtoehto. Kerta meillä ei mielestäsi ole rakkautta? Niin se sitten varmaan on erottava. Kiitos rehellisestä mielipiteestäsi. Ensimmäinen rehellinenkö mielipide?

"En jaksaisi ottaa tuollaista velkataakkaa harteilleni"? Jos toista rakastaa ja on tosissaan, niin eikö ne taakatkin pitäisi yhdessä kantaa? Edelleenkään en tiedä, mistä miehes velat on tulleet, onko "hyvä syy" velkaantumiselle vai kyseessä esim. jotain nuoruuden hölmöilyjä... Aika lailla on tosin saanut hölmöillä tuollaset velat tehdäkseen, mutta kuten sanottu, en tiedä syitä. Meillä on tilanne, että miehellä on vielä paljon enemmän velkaa, tosin "suunnitellusti" eli on ostanut kotitilansa. On tosin myös omaisuutta velkojen takuuna, mun nimeä ei oo yhdessäkään lainapaperissa, mutta toki tiedostan sen, että jos ongelmia maksuissa tulee, niin yhdessä siinä liemessä ollaan. Mutta myötä- ja vastoinkäymisissä on tullut luvattua. Mutta jos ajattelet niin, ettet halua joutua vastuuseen, niin lähde. Ehkä sun on helpompi ilman miehen velkataakkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
"En jaksaisi ottaa tuollaista velkataakkaa harteilleni"? Jos toista rakastaa ja on tosissaan, niin eikö ne taakatkin pitäisi yhdessä kantaa? Edelleenkään en tiedä, mistä miehes velat on tulleet, onko "hyvä syy" velkaantumiselle vai kyseessä esim. jotain nuoruuden hölmöilyjä... Aika lailla on tosin saanut hölmöillä tuollaset velat tehdäkseen, mutta kuten sanottu, en tiedä syitä. Meillä on tilanne, että miehellä on vielä paljon enemmän velkaa, tosin "suunnitellusti" eli on ostanut kotitilansa. On tosin myös omaisuutta velkojen takuuna, mun nimeä ei oo yhdessäkään lainapaperissa, mutta toki tiedostan sen, että jos ongelmia maksuissa tulee, niin yhdessä siinä liemessä ollaan. Mutta myötä- ja vastoinkäymisissä on tullut luvattua. Mutta jos ajattelet niin, ettet halua joutua vastuuseen, niin lähde. Ehkä sun on helpompi ilman miehen velkataakkaa...

Niin varmaan pitää lähteä..Joo ei tule mitään tälläisestä. Kiitos mielipiteistänne..ei tarvitse enää vastata. Lähden tästä etsimään uutta asuntoa minulle ja lapsille.

Nyt on kyllä pakko sanoa, että eihän kukaan tee loppuelämää koskevia päätöksiä jonkun keskustelupalstan muutaman kommentin perusteella, eli joko ap kuluttaa täällä aikaansa tylsänä lauantaiaamuna satuilemalla tai jos tarinalla on todellisuuspohjaa, niin eropäätös oli jo tehty (ja villi veikkaus vielä, että mitkään velat ei oo eron todellinen syy, vaan joku ihan muu juttu!) valmiiksi. Ap:lle joka tapauksessa "onnea valitsemallasi tiellä" (elämässä kannattaa aina juosta karkuun, kun asiat näyttää nurjempaa puoltaan!) ! Toivottavasti tulet onnelliseksi!

Uusimmat

Yhteistyössä