Asumuserosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mariami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mariami

Uusi jäsen
07.03.2010
7
0
1
Hei! Ajattelin, että jos täältä löytyisi ihmnisiä joilla olisi samanlaisiakokemuksia, mitä ehkä itellä on edessä. Neuvoja kaivataan :flower:

Olen vakavasti nyt sillä linjalla, että haluan muuttaa lasten kanssa erilleen miehestä... En lopullisesti vielä, aika näyttää. Tuntuu, että nyt juuri olisi aikalisä tarpeen.

Mietyttää siis nämä tuet. Muuttaisin vuokralle lasten (2) kanssa. Eli saanko esim asumistukea? Kun olen tällä hetkellä vielä kotiäitinä.

Uskon kyllä, että lasten isä osallistuisi ihan mielellään lasten kuluihin yms. Uskon, että tällaisista voidaa sopia kyllä.

Tällä hetkellä ei saada vuokra-asuntoon asumistukea, mutta jos asun yksin lasten kanssa ja olen naimisissa, niin saako sitä?

:wave:

Huomenna tarkoitus lähtä ottamaan asioista selvää sekä varata ihan perheneuvolaan aika meille.

Mukava kuulla myös ihan toisten kokemuksia. Itselläni ei ole lähipiirissä tämän kokeneita (eivät siis ole olleet naimisissa kun muuttaneet erilleen...)

Meillä ero ollut vireillä vuodenvaihteesta ja mies ei oo löytäny vieläkään asuntoa... Kyrsii ja välillä kovaa. Mä oon jo palannu töihin ja tuskin saan muuta tukia, kuin sen yh korotuksen lapsilisiin... sitten joskus kunhan päästään eri osoitteisiin.

Minulla olisi vähän samanlainen tilanne. Muutin vähän aikaa sitten lasten kanssa uuteen kotiin. (Mies jäi siis vanhaan. ) Eikä olla laitettu eroa vireille. (Ei olla varmoja erotaanko lopullisesti. ) Silti saan asumistukea ja lapsilisään yksinhuoltajakorotuksen. Tosin tuon lapsilisän saan ekan kerran vasta tässä kuussa. Mutta päätös on jo tullut.

Yhteistyössä