Asunnon kosteusmittauksista (tai siis niistä mittareista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niksu

Vieras
Tuli vaan tuossa mieleen, että kun taloon tai asuntoon tehdään kosteusmittausta, niin kuinkakohan syvältä ne mittarit sen kosteuden mittaa? Kun vanhoissa taloissa saattaa olla vanha lattia ja sen päällä muutama kerros muovimattoja ja niidenkin välissä vielä paksu lastulevykerros.. siinä saattaa olla alimman kerroksen ja ylimmän kerroksen välinen paksuus kymmenenkin senttiä ja jos joku vanha vesiputki onkin joskus vuotanut sen ensimmäisen lattiamateriaalin alle..

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Jos halutaan kunnon tarkastukset ja mittaukset, pitää repiä lattiaa/seinää auki..sellanen perusmittaus ei kerro todellakaan kaikkea.

Tiedän, siksipä mä tässä mietinkin, että mittaako noi mittarit paria senttiä syvemmältä ollenkaan. (=siis onko ne periaatteessa monessa kohtaa yhtä tyhjän kanssa)

vaikka mittais metrin syvyydeltä niin ei se tunnista jos joskus joku putki on vuotanut... toisekseen kuiva home on vaarallisinta, eikä niillä mittareilla mitään kosteutta/hometta löydetä. ihan turhia. kylppärissäkin ihan turhia. jos myyjä haluaa et mittarit näyttää kuivaa niin ei käy aikoihin suihkussa. jos taas on käynyt ed. iltana niin näyttää märkää vaikkei mitään ongelmaa olis. jos mä ostan kämpän niin otan sinne homekoirat. Vain sillä on merkitystä onko hometta ja sen voi selvittää vain homekoira. ihmiset on niin tyhmiä kun vaatii noita kosteusmittauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
vaikka mittais metrin syvyydeltä niin ei se tunnista jos joskus joku putki on vuotanut... toisekseen kuiva home on vaarallisinta, eikä niillä mittareilla mitään kosteutta/hometta löydetä. ihan turhia. kylppärissäkin ihan turhia. jos myyjä haluaa et mittarit näyttää kuivaa niin ei käy aikoihin suihkussa. jos taas on käynyt ed. iltana niin näyttää märkää vaikkei mitään ongelmaa olis. jos mä ostan kämpän niin otan sinne homekoirat. Vain sillä on merkitystä onko hometta ja sen voi selvittää vain homekoira. ihmiset on niin tyhmiä kun vaatii noita kosteusmittauksia.

entäs sitten lahovaurio, sitä ei edes koirat haista. onko kiva kun tiput lattian läpi kellariin?

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä ihminen:
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:

entäs sitten lahovaurio, sitä ei edes koirat haista. onko kiva kun tiput lattian läpi kellariin?

eikä kosteusmittaukset ainakaan selvitä lahoa..

Yhteistyössä