asunnon normaalikuluminen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p

Vieras
mikä teidän mielestä on normaalia kulumista asunnossa? olemme muuttamassa pois kaupungin vuokra-asunnosta. isännöitsijä on sitä mieltä että taulujen koukuista jääneet reiät yms. pitää meidän itse peittää ja maalata seinät jos haluamme vuokratakuun takasin. seinissä on myös pieniä kulumisen jälkiä muutenkin, pieniä kolhuja yms. ja yhteen seinään lapset vähän piirtäneet (tuon ymmärrän että pitää itse maalata) . mutta asunto on suht vanha joten aikasemmatkin asukkaat aiheuttaneet tänne jälkiä joita ei ole kukaan korjannut.

Tietty seuraavalle pitää jättää hyvään kuntoon. Tampereella asuttiin vuokralla kaupungilla ja sielä oli tosi tarkkaa. Koukut piti peittää, hyvä ettei hammasharjan kans mennä joka kohta ja viemärit puhdistaa. Sentään ei ikkunoita tarvinnu pestä :D

okei, kai me sit maalataan. tulee se maalipurkki halvemmaksi kuin menettää koko takuuvuokra:D ihemttelen vaan kun täällä kuitenkin oli reikiä seinissä hyllyjen jäljiltä yms eikä niitä kukaan ollut peittänyt...tulee kuulemma NIIN kalliiksi jos joutuu urakoisijan ottaa maalaamaan..luulis että näillä vuokrilla ois varaa yks maalari palkata..

meille ainkin isännöitsijä sanoi, että tässä asunnossa on normaalia kulumista, ei trvitse reikiä peittää ja naulatkin saa jätää seiniin.....
Mutta asunnon on oltavaHYVIN PUHDAS pois uuttaessa. kaikki paikat on pestävä katosta laittiaan kunnolla ikkunatkin siäpuolelta.
tässä ollaan kuulema hyvin tarkkoja, ovat kiristäneet otetta sen suhteen.

joo, ajattelin kyllä että kuvaan koko asunnon sit kun oon siivonnu eli ei ainakaan tuu sit sanomista. tulee vaan ihan hirmu kiirekun pitää maalata, siivota ja muuttaa yhden viikonlopun aikana

Kyllä ikkunat pitää pestä. Kannattais aina kysyä asuntoon muuttaessa, että millä ehdoilla vuokratakuu palautetaan. Musta on ihan ymmärrettävää, ettei asunnon omistaja välttämättä halua esim. reikiä seiniin.

Mä kun muutin pois Helsingin kaupungin kämpästä niin ei meille mistään koukuista mitään sanottu! Kissat oli vähän tapettia raapinu ja sängyn paikasta jääny tapettiin jälki niin nekin meni normalin kulumisen piikkiin! (En kyl tajunnu miks piti olla tapettii kaupungin kämpäs!) Elikkäs meiän ei tarttenu mitään tehä kämpälle tai korvata kulumisia kun muutettiin pois. Ite olin kyllä varautunu, että niistä kissan raapimisjäljistä tapetissa tulis sanomista, mutta hyvä näin!

Sitten kannattaa tosissaan olla järkevä myös sen suhteen, mitä oikeasti peittää ja mitä ei. Meillä isännöitsijä sanoi, että pitää olla seinät tasantarkkaan hyvässä kunnossa yms. vaikka itse vanha maali oli jo itsessään siinä kunnossa, että rapisi seinistä. Yritti vielä vääntää, että meidän tulee maksaa maalaus (ennen kuin muutin pois), eikä sitä saa edes itse maalata. Jätin asunnon sellaisena ja ajattelin, että mitään en siitä maksa, että vanha maali rapistuu/koukun jälkiä on tjms. koska niitä oli ennen muuttoakin siellä jo. Talo oli 70 luvun ilman mitään erikoisia korjauksia. Joten taatusti olisivat hävinneet, jos oikeuteen olisi mennyt.

Takuusumma saatiin ihan normaalina takaisin, eikä ne sitten loppujen lopuksi valittanut yhtään. Kunhan vaan yritti saada meitä "korjailemaan" myös asunnossa muita vikoja itse, että pääsisivät itse halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Mä kun muutin pois Helsingin kaupungin kämpästä niin ei meille mistään koukuista mitään sanottu! Kissat oli vähän tapettia raapinu ja sängyn paikasta jääny tapettiin jälki niin nekin meni normalin kulumisen piikkiin! (En kyl tajunnu miks piti olla tapettii kaupungin kämpäs!) Elikkäs meiän ei tarttenu mitään tehä kämpälle tai korvata kulumisia kun muutettiin pois. Ite olin kyllä varautunu, että niistä kissan raapimisjäljistä tapetissa tulis sanomista, mutta hyvä näin!

ok. ihmetouhua tuntuu olevan. koskaan ennen ollut mitään tällästä vaikka eri kaupungeissa oltu vuokralla. onneks nyt pääsee lopullisesti pois täsät kaupungista ja tästä vuokranantajasta:)

ja sitäkin ajattelin että tää on 80-luvulla tehty talo eikä tehty sen jälkeen kuin kylppäriremppa. joten onhan se nyt selvää että muiltakin tullut noita jäkiä seiniin kuin meiltä. mutta nyt sitten meijän piikkiin laitetaan ja me joudutaan maalaamaan..kiva

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja sitäkin ajattelin että tää on 80-luvulla tehty talo eikä tehty sen jälkeen kuin kylppäriremppa. joten onhan se nyt selvää että muiltakin tullut noita jäkiä seiniin kuin meiltä. mutta nyt sitten meijän piikkiin laitetaan ja me joudutaan maalaamaan..kiva

Mää en sinuna alkaisi maalaan tai paikkaileen seinissä olevia koloja. Jotkut räikeet kuten lapsen piirustukset peittäisin ehkä jollain.

Ei vuokrananaja voi peruskorjausta 80luvun talolle laittaa vuokralaisen piikkiin varsinkaan jos ei ole mitään seinille sen jälkeen tehty vuokranantajan piikkiin.

meillä Yh-asunniot alkoi vaatimaan että olis pitänyt kaikki seinät paklata/maalata uusiks koska seinillä oli ollut tauluja. taulun reiät oli meidän puolelta paklattu valkoisella umpeen. ei tehty sitä koska seuraava asukas suostui siihen että ei tarvitse. musta se on vaan ihan älytöntä ja kuuluis kyllä vuokrananatajan tehtäviin tommoset maalaukset yms...

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
meillä Yh-asunniot alkoi vaatimaan että olis pitänyt kaikki seinät paklata/maalata uusiks koska seinillä oli ollut tauluja. taulun reiät oli meidän puolelta paklattu valkoisella umpeen. ei tehty sitä koska seuraava asukas suostui siihen että ei tarvitse. musta se on vaan ihan älytöntä ja kuuluis kyllä vuokrananatajan tehtäviin tommoset maalaukset yms...

Tottakai kuuluu! Kyllä asunnon peruskorjaukseen kuuluu maalaus, lattianlaittaminen ja seinien korjaaminen aikavälein. Jos asuntoon ei ole yli 10v tehty mitään seinille vuokranantajan piikkiin, niin ei todellakaan voi vaatia vuokralaista tekemään korjauksia omasta pussista.

Yhteistyössä