Asunto kaupat on kyllä raakaa peliä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi omistaja

Vieras
Me löydettiin meille sopiva asunto, soitettiin välittäjälle ja juuri sillä hetetkellä olikin välittäjä kirjottamassa kyseisestä asunnosta toisetenkanssa ostotarjousta.. ei siinä mitään, eivät tarjonneet täyttä hintaa ja esittely sovittiin seuraavalle päivälle, kun asuntoa oli yksityisnäytöllä menossa katsomaan muitakin..
No siinä sitten mietittiin kun asunnosta oli tehty jo tarjouksia, että tahdomme olla pikkasen ajoissa ennen niitä toisia paikalla ja saimmekin sovittu välittäjän kanssa että tulemme 15-10min niitä toisia ennen, koska meillä on muuta menoa..
No mentiin asuntoon sitten katsomaan ja todettiin se hyväksi, tarjosimme täyden hinnan asunnosta, koska kutina persuksissa oli, että seuraavat varmasti myös tarjoavat täyden hinnan..
Ylläriylläri ovikello soi kun tarjousta kirjotettiin ja nimi paperiin ja toiset tulivat sisälle, välittäjä kertoi että asunnosta 10sek sitten tarjottu pyydetty hinta.. siitähän se riemu repesi kun nämä seuraavat alkoivat tarjota asunnosta ennemmän kuin pyyntihinta ja sanoivat maksavansa vaikka heti jnejne.. Kiinteistövälittä ilmoitti että hänellä ei ole tapana käydä "huuto kauppaa" asunnoista, että ilmoittaa omistajille ensin meidän tekemän tarjouksen (eli se täysi myyntihinta" .. Oli siinä toiset raivonpartaalla ja pettymys kova, kun eivät asuntoa saaneet vaikka kuinka yrittivät tarjota enemmän ja maksella heti jne.
Ovet paukkuen lähtivät sitten ulos..

Itse olen tietysti tyytyväinen välittäjän toimintaan ja välittäjä kertoikin että tuo on arkipäivää
asuntokaupoissa,mutta että ei itse perusta ajatukselle.

Onko teillä ollut vastaavia kokemuksia, missä esim muut mahdolliset ostajat ovatkin ottaneet yhteyttä vaikkapa suoraan myyjiin ja sanoneet että maksavat yli pyyntihinnan ja heti jne.?

No loppu hyvin kaikki hyvin, välittäjä olikin ottanut heti sitten yhteyttä myyjiin, kertonut tilanteen ja myyjät halusivat hyväksyä meidän tekemän tarjouksen.

Mielestäni tuossa tilanteessa välittäjä ei toiminut ostajan parhaan edun mukaisesti, kun joku toinen kerran olisi samalla näytöllä tarjonnut enemmän. Olisin myyjänä aika raivoissani, jos välittäjä toimisi noin selkäni takana. Välittäjäkin kuitenkin tiesi, että ne toiset henkilöt oli näytölle tulossa.

Itse ollaan saatu asunnosta yli pyyntihinta. Ilmoitettiin takaraja (kellonaika) tarjouksille ja pari tarjousta tuli yli pyynnin. Niistä parempi sitten valittiin.

Mielestäni tuossa tilanteessa välittäjä ei toiminut ostajan parhaan edun mukaisesti, kun joku toinen kerran olisi samalla näytöllä tarjonnut enemmän. Olisin myyjänä aika raivoissani, jos välittäjä toimisi noin selkäni takana. Välittäjäkin kuitenkin tiesi, että ne toiset henkilöt oli näytölle tulossa.

Itse ollaan saatu asunnosta yli pyyntihinta. Ilmoitettiin takaraja (kellonaika) tarjouksille ja pari tarjousta tuli yli pyynnin. Niistä parempi sitten valittiin.

Anteeksi, siis ei toiminut myyjän parhaan edun mukaisesti.

Tuossa tilanteessa välittäjän olisi pitänyt ottaa toistenkin tarjous huomioon ja antaa myyjän sitten päättää. Ja toisaalta, tehän pääsitte vähän niinkö eka sinne apajille, toiset eivät sitä etua saaneet.
Itse toivoisin, jos myyjä oisin, että välittäjä minulle asiasta kertoisi, sillä ainahan sitä mielellään myisi korkeammalla hinnalla!

Tietääkseni välittäjä kuitenkin ilmoitti myyjille myös toisten puheista ja siitä että olivat valmiita maksamaan enemmän jne.. Näin me ainakin ymmärsimme, mutta koska välittäjällä oli valtuudet myydä asunto pyyntöhintaan niin hän myös toimi sen mukaisesti.
Paperit olimme kirjottaneet ja allekirjottaneet, mutta itse myyjien hyväksyntä kuitenkin puuttui, tiedä sitten halusiko myyjäkin tehdä vain "varmat" kaupat koska kaikki oli jo paperilla ja hyväksyntää vailla valmista ja tarjosimme kuitenkin täydenhinnan.. tiedähäntä, mutta minä olen iloinen että tarjosimme suoraan pyyntihinnan eikä lähetty pelamaan "tonni peliä" siinä vaiheessa kun tarjousta jätettiin, ilmeisesti moni oli näin toiminut ja jättänyt tarjouksensa siihen 2-5 tonnia alas päin. Nyt kun ajattelen jos olisin tarjonnut sen satasenkin vähemmän, olisivat nää toiset napanneet asunnon heti sisään käveltyään itselleen.

Niin no.. Mietipä jos olisi ollut toisinpäin,eli ne toiset oliskin olleet kirjottamassa tarjousta kun te tuutte asuntoa katsomaan.. Et varmaan olisi ollut tyytyväinen välittäjän toimintaan. Mielestäni välittäjältä epäreilua toimintaa ettei ota vastaan tarjouksia kaikilta halukkailta. Ja myyjällekin sikäli huono homma,että olis voinu saada pyyntihintaa paremman hinnan asunnosta jos olis tullu kilpailua..

[QUOTE="vieras";24212739]Niin no.. Mietipä jos olisi ollut toisinpäin,eli ne toiset oliskin olleet kirjottamassa tarjousta kun te tuutte asuntoa katsomaan.. Et varmaan olisi ollut tyytyväinen välittäjän toimintaan. Mielestäni välittäjältä epäreilua toimintaa ettei ota vastaan tarjouksia kaikilta halukkailta. Ja myyjällekin sikäli huono homma,että olis voinu saada pyyntihintaa paremman hinnan asunnosta jos olis tullu kilpailua..[/QUOTE]

tietysti olisin ollut pettynyt, mutta myös sen verran "kiero" että olisin ottanut suoran yhteyden myyjiin ja ilmoittanut heille henkilökohtaisesti että maksan paremman hinnan.
Kyllähän me järjestettiin asiamme niin että pääsimme ennen toisia vaikka me änkesimme heidän ajalleen.. me toimimme tietysti oman etumme mukaisesti, kuten sanoin asuntokauppa on asuntokauppaa.. siitä kun ei mihinkään pääse.

Minusta tuo ei ollut oikein kunnon toimintaa. Välittäjän olisi pitänyt ilmoittaa muille katsomaan tulijoille, että asunnosta on tehty tarjous, mutta jättää kertomatta, että se oli pyyntihinta ja antaa muiden tehdä omat tarjouksensa.

Niinjoo, eiks noi välittäjätkin yleensä tahdo vaan osansa, ei nekään vissiin ole mitään maailman parantajia, haluvat oman osuutensa mahdollisimman pian.. ei meillekkään kerrottu aikaisempien tarjousten hintaa joten tarjosimme täyden.. Oltashan meki voitu alkaa käymään huutokauppaa vaikka siitä niiden toisten kanssa kuka maksaa ja mitä maksaa ja mitä kodinkoneita jätetään jne.

Mutta me ei kyllä tehty mitään väärää, me tarjottiin pyyntihinta ja se hyväksyttiin. On myyjien ja välittäjän oma asia kun eivät huolineet syystä tai toisesta muiden tarjouksia vaan hyväksyivät meidän täyden tarjouksen. Siksi ihmettelinkin kun välittäjä soitti ja sanoi että tarjous hyväksyttiin vaikka oletin että soittaa perään ja sanoo että myyjät mielummin ottavat sen paremman tarjouksen.. itsehän olin varma että huutokauppa tästä tulee, mutta eipä tullut ja yvä näin minulle, minä pääsin halvemmalla.

Todella törkeää välitystyötä. Mahdollisimman pienellä vaivalla vaan paperiin nimi ja palkkio plakkariin, vaikka myyjä olisi voinut saada paljon paremman hinnan. Palkkio taisi olla sovittuna ja sidottuna pyyntihintaan.

Kysymys kuuluuu edelleen että koska välittäjä minun mielestäni sanoi ilmottavansa toisten suulliset puheet myös myyjille, niin miksi myyjät eivät sitten hyväksyneet korkeampaa hintaa, vaikka se ei paperilla ollutkaan. Tietysti me olisimme olleeet valmiita maksamaan myös enemmän tarpeen vaatiessa jos toiset olisivat kirjallisena tarjouksensa jättäneet.

No ei se ole sinun ongelma, jos välittäjä toimikin epäasiallisesti. Ei sinun tarvitse puolustella sitä, että saitte asunnon. Tuskin tämä välittäjä ilmoitti myyjälle mitään toisista ostajista tai ei ainakaan ollut täysin avoin ja rehellinen siinä mitä kertoi, mutta ei se ole sinun vikasi.

Kysymys kuuluuu edelleen että koska välittäjä minun mielestäni sanoi ilmottavansa toisten suulliset puheet myös myyjille, niin miksi myyjät eivät sitten hyväksyneet korkeampaa hintaa, vaikka se ei paperilla ollutkaan. Tietysti me olisimme olleeet valmiita maksamaan myös enemmän tarpeen vaatiessa jos toiset olisivat kirjallisena tarjouksensa jättäneet.

Myyjällä on kiire saada rahat, ettekä varmaan ole osanneet laittaa mitään ehtoja tarjoukseen (kuntotarkastus yms).

Vieras: ei sun tarvitse huolehtia meidän kauppaehdoista, ne oli kyllä just niinkun kuuluukin.
oliko kenties kyseessä sun haluamasi asunto ku noin kärkkäällä tuulella asiasta olet, vai onko kenties kolahtanut sulle itelles joskus paskat asunto kaupat :D

Aloittajahan ei ole tehnyt tapauksessa mitään väärää vaan on maksanut myyjien haluan hinnan ja he (myyjät)ovat sen hyväksyneet.

Miksi oletus että välittäjä olisi toiminut väärin? On hyvinkin voinut ilmoittaa myyjille tästä suullisesta tarjouksesta ja voinut olla tiedon välittäjänä heidän ja myyjien välillä.
Voihan olla esim että vaikka olisivat olleet valmiita maksamaan enmpi kuin itse aloittaja, mutta esim heillä ei ole ollut pankin kanssa asiat kunnossa tai heidän asunnon tarpeensa olisi ollut myöhäisempi (esim kiinni pidemmän ajan entisessä asunnossaan kuin aloittaja), jonka takia myyjät ovat halunneet itse hyväksyä aloittajan täydenkauppa hinnan, onhan oletettavaa että jos asunnosta tarjotaan suoraan myyjien haluama hinta, he ovat myös siihen tyytyväisiä, yleensäkun asunnoista käydään tinkikauppaa.
Myös mahdollisesti myyjillä on jo ostettuna asunto ja tahtovat nopeat kaupat tehdä ja täten kun ovat saaneet haluamansa hinnan kirjallisena tarjouksena, miksi lähteä viivästyttämään kauppaa?

Ihan oikeinhan tuo välittäjä toimi!
Miksei myyjät heti laittaneet jotain överihintaa ja olisivat sitten laskeneet, ellei sillä olisi mennyt kaupaksi. He saivat talosta sen minkä halusivatkin, te maksoitte juuri sen.
Älä suotta huonoa omaatuntoa tuosta ap tunne!

Tuttuni oli etsimässä itselleen taloa ja otti suoraan yhteyttä välittäjään kysellen tältä, että onko teillä myynnissä sen ja sen tyylistä taloa. Välittäjällä oli ja myi sen suoraan tälle tutulleni laittamtta edes myyntiin.

Tuttuni ei koskaan kertonut, paljonko he talosta maksoivat, mutta veikkaan että TODELLA paljon, koska kaupat tuli ilman että myyjä edes halusi tuttuni tarjouksen jälkeen sitä yleiseen myyntiin, vaan teki suoraan kaupat tuttuni kanssa...

tuskimpa maksoimme, meillä oli mukana ihan "oma" kiinteistövälittäjä, eli sukulainen joka on hyvinkin kokenut ja "iso tekijä" pk-seudun kiinteistöalalla. Joten nou hätä siis.. Ei meijän tarvitse murehtia sitä että oltas ylihintaa missään tapauksessa maksettu.

Yhteistyössä