Asuntolainaa jos toinen kotiäiti ja toisella alhainen palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asunto

Vieras
Ketään? Paljonko otitte? Paljonko asumiskuluja? Paljo lyhennystä/kk?
Meillä minä kotona ja miehellä huono palkka. Silti maksetaan vuokraa vajaa 700e/kk ja anoppi toitottaa et maksaisitte samalla itellenne omaa tolla. On pankkeja jotka lainaa ilman pääomaa ja takaajaa. Mutta ei uskalleta moiseen ennenkuin tulevaisuudessa mene töihin kun pienempi tarpeeksi vanha. Onko muka mahkut omaan huonotuloisilla?
Asutaan kaupungissa jossa todella kalliit talot ja asunnot. Sitten kun joskus ostetaan, se on rivari tai omakotitalo ja täältä ei muuteta!

mäkin tahdon tiettää...meillä kanssa kuukaudessa miehellä tulot n.800-900 euroo ja mä juuri kohta jäämässä kodinhoodontuelle...että onko saanut kukaan lainaa?

Me saatu lainaa, mutta oli jonkin verran käsirahaa. Jos saa lainan, niin sitä on helpompi maksaa sillai, että sopii pankin kanssa pienemmästä kuukausimaksusta siihen saakka, kun itse lähtee takaisin töihin.

Kotiäiti olen ja tuloni 290e/kk + lapsilisät 340e/kk.Mies saa n. 2000e/kk käteen. Otettiin 3kk sitten asuntolainaa 167 000e. Maksetaan lainaa n. 640e/kk ja yhtiövastiketta 420e/kk. Laina-aika 22v.Mutta kun palaan töihin voihan maksuaika yms. muuttaa. Asunto takaa lainan. Ei perintöjä,tms. etuja.

Kyllähän sitä nyt saa jos osaa oikeasta pankista hakea ja uskaltaa ottaa riskejä! veljeni haki vaimonsa kanssa lainaa 125000e tulot miehen veljellä n900e/kk ja vaimo työtön(työttömyyspv rahalla). lyhennys 750e/kk. 2 takaajaa ei muuta tarvinneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vii:
Kyllähän sitä nyt saa jos osaa oikeasta pankista hakea ja uskaltaa ottaa riskejä! veljeni haki vaimonsa kanssa lainaa 125000e tulot miehen veljellä n900e/kk ja vaimo työtön(työttömyyspv rahalla). lyhennys 750e/kk. 2 takaajaa ei muuta tarvinneet.

Tuo kuulostaa minusta jo tosi hurjalta, onko lapsia? Kuinka iso on työttömyyspäiväraha? Jääkö mitään rahaa elämäiseen? Asunnostakin kun pitänee maksaa yhtiövastike, omakotitalossakin on jätemaksua, kiinteisteveroa, sähkölaskua ja vesilaskua.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja vii:

Tuo kuulostaa minusta jo tosi hurjalta, onko lapsia? Kuinka iso on työttömyyspäiväraha? Jääkö mitään rahaa elämäiseen? Asunnostakin kun pitänee maksaa yhtiövastike, omakotitalossakin on jätemaksua, kiinteisteveroa, sähkölaskua ja vesilaskua.

2 lasta 4 ja 6 vuotiaat,työttömyys pv rahasta ei ole tietoa,enpä sellaisia ole viitsinyt udella.Heille jäi n.10 000e talon kauppa hinnasta vielä ja sillä ovat nyt maksaneet lainaa ja ruokaa on siis ollut ihan tarpeeksi,saa nähdä sitten kun tuo 10 000e on törsätty.En todellakaan tiedä miten tulevt pärjäämään,ollaan me sitä kauhisteltu mutta ahneus on ahneutta vaitettavasti :( ottivat niin paljon kuin pankki myönsi.

Kannattaa käydä jonkin pankin sivuilla laskemassa lainalaskurilla, millaista lainaa tuolla 700 eurolla lyhentäisi. Nykykorot on n. 5%. Lisäksi siinä kannattaa ottaa huomioon koronnousu 2-3 %-yksikköä. Päälle tulee vielä yhtiövastike tai omakotitalossa olevat
säännölliset kulut.

Tällä hetkellä tuolla 700 eurolla lyhentäisi n. 120 000 euron lainaa. Siinä ei ole edes lainaturvaa mukana. Lisäksi tulisi sitten vielä se yhtiövastike.

Monet pankit laskevat, että perheen kuukausituloista max 30-40% saa mennä asumiseen. Lisäksi olen kuullut, että jotkut pankit eivät laske edes kotihoidontukea tuloksi, eli käytänössä miehen tulojen pitäisi olla riittävän isot.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhäilijä:
Kotiäiti olen ja tuloni 290e/kk + lapsilisät 340e/kk.Mies saa n. 2000e/kk käteen. Otettiin 3kk sitten asuntolainaa 167 000e. Maksetaan lainaa n. 640e/kk ja yhtiövastiketta 420e/kk. Laina-aika 22v.Mutta kun palaan töihin voihan maksuaika yms. muuttaa. Asunto takaa lainan. Ei perintöjä,tms. etuja.

Siis miten tää on mahdollista??
noin iso laina ja noin pieni kk-erä ja vaan 22v?

Alkuperäinen kirjoittaja anna:

Kyllä on todella iso yhtiövastike

Alkuperäinen kirjoittaja anna:

ei ole nykykoroilla tuo mahdollista! jos 3kk sitten muka otettu. jos maksuaika vaan 22vuotta niin lyhennystä oltava tonnin paikkeilla!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
onko aina omakotitaloissa yhtiövastike?? paljon se yleensä on?

Omakotitalossa ei ole yhtiövastiketta, mutta kuluja menee lämmitykseen, veteen jätemaksuihin yms.

kyllä toki sen tiesin,miten vain kun tässä on ollut koko ajan puheta yhtiö vastikkeesta ja sen tahtoisin vielä kysyä miten voi olla mahdollista että omakotitalossa on 10e/henkilö vesi maksu? luulis menevän enemmän? arviolasku oli tullut ja siinä noin oli lukenut,mutta taitaa heittää pahasti? meillä kun vuokralla on 10e/henk vesimaksu ja omakotitalossa sitä menee aivan varmasti enemmän,vettä siis.

Yhteistyössä