Asuntolainasta ja muusta pari kysymystä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopeapaju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hopeapaju

Aktiivinen jäsen
22.11.2006
1 237
0
36
Eli te jotka olette jo rakentaneet ja maksatte lainaa pois. Paljonko teillä oli/on lainaa ja paljonko lyhennys? Millaiset tulot perheellä? Oletteko itse olleet kotihoidontuella ja kuinka silloin on pärjätty?

Ei tarvii kaikkiin vastata mutta etenkin tuo kotihoidontukipuoli kiinnostaa, miten olette pärjänneet yhdellä palkalla kun maksettavana muiden menojen lisäksi myös asuntolainaa :)

Lainan suuruus n. 80 000 laina-aika 10 v lyhennys 900 e/kk mies yksin maksaa tuloistaan jotka 1700-2000 e/kk. Ite olen äitiyslomalla/hoitovapaalla. Hyvin pärjätään. Emme tupakoi/kapakoi tms.

Meillä asuntolainalyhennys 850e/kk, tulot nettona nytten lapsilisineen ja mun äippälomarahoineen noin 3000-3500e/kk. Esikoisesta olin 4kk hoitovapaalla ja maksoimme normaalisti lyhennykset, nettotulot olivat silloin reilut 2000e/kk. Säästöjä käyttämällä pärjäisi oikein mukavasti. Nyt on mies jäämässä kesästä puoleksi vuodeksi hoitovapaalle ja ajattelimme silloinkin ihan normaalisit nämä lyhennykset maksaa. Nettotulot yhteensä tulevat olemaan kanssa sen reilut 2000e/kk. Mutta ollaan jo vuosi taas säästetty sitä hoitovapaata silmällä pitäen =) Ilman säästöjä olisi varmaan tosi tiukkaa :/

Yhteistyössä