Ataraxia muuhun kuin allergiaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rauhoittavia lapselle???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rauhoittavia lapselle???

Vieras
Meillä 1 v 3 kk ikäinen lapsi on ollut 2 viikkoa kipeänä. Alkoi parin päivän nokkosihottumalla, ja sitten tuli nuhaa, lämpöä ja yskää. Eilen oltiin lääkärissä (lastenlääkäri) ja hän antoi reseptin Atarax-lääkkeeseen, jotta lapsi nukkuisi yöllä paremmin. Yöt on olleetkin tosi tosi levottomia, lapsi on heräillyt 5-10 kertaa, ja meidän välissäkin valvonut välillä parikin tuntia. Annettiin sitten eilen vähän (2,5 ml, lääkärin määräämä annos) tuota Ataraxia, ja lapsi heräsi vain 2 kertaa. Se on hänelle ihan normaali heräämismäärä terveenäkin.
Tuota lääkettähän käytetään allergiaoireisiin, kutinan helpottamiseen jne. ja aikuisilla jopa rauhoittavana lääkkeenä ahdistukseen... Sivuoirelistakin oli aika hurja (mutta se nyt on toisaalta hurja kaikissa lääkkeissä.) Siksi nyt tuntuukin tosi hurjalta antaa sitä pienelle. Mahtoiko lääkäri luulla että lapsella on vieläkin nokkosihottumaa vai antoiko vain noiden öiden rauhoittamiseksi...? Aika hurjaa "huumata" lapsi, jotta nukkuisi paremmin. Olenkin ihan kahden vaiheilla että pitäisikö lääkettä antaa vai ei. Mies oli sitä mieltä, että kun lääkäri sitä määräsi, niin sitä voi antaa. Ja se on vaan hyvä jos saadaan pari yötä nukkua paremmin. Siitä kyllä olen samaa mieltä. Onko täällä kukaan muu saanut lapselle Atarax-reseptiä MUUHUN kuin allergiaoireisiin? Mitä mieltä olette siitä?

Meille sitä määrättiin vesirokkoon. Ja meillä pojat olivat ihan kuin huumattuja kun sitä annoin... Annoin kaksi kertaa ja sitten oltiin ilman. Oli niin selvä vaikutus muuten vilkkaisiin ja energisiin lapsiin.
Mutta olen kuullut monilta hyvääkin siitä lääkkeestä ja itse olen syönyt ataraxia just allergisiin oireisiin.

Meillä määrätty ko. lääkettä itselle ja pojalle allergiaan ja oon kyl käyttänyt mahd. vähän, koska itelläkin on sen otettua olo ihan "huumattu". Mut ainoa millä saa nukuttua kun iho on kovin pahana!

Myös meillä poika sai Ataraxia vesirokkoon. Olisinko antanut kahtena ILTANA, jotta rauhoittuisi nukkumaan, eikä raapisi ihoa. Sairasti oikein kunnon vesirokon ja olisi varmasti jäänyt kovin arpiseksi, jos olisi öisin raapinut kovasti. (Nytkin muutamia.)

Itse olen syönyt juuri nokkosihottumaan ja en huomannut kummoista vaikutusta.

Meilläkin määrättiin Ataraxia vesirokkoon. Sitä ennen lapset olivat tosi itkuisia, kitisivät ja olivat koko ajan kutisevia. Ei tullut mieleenkään, ettenkö olisi antanut Ataraxia, koska se selvästi auttoi. Mieluummin siis lääkettä asianmukaisesti käytettynä kuin 2-3 päivää jatkuvaa itkeskelyä.

Meille annettiin tytölle jolla pahasti atooppinen iho. Tyttö on vasta puoli vuotias ja tuo lääkehän on yli vuoden ikäiselle. Lääkäri sanoi että saadaan rauhoitettua yö jotta sekä äiti ja lapsi voivat nukkua. Kyllä lapsikin kärsii ainaisesta heräämisestä. Ostin purkin mutta en ole sitä kertaakaan vielä antanut kun yöt alkoivat itsestään parantua.

Luulen että lääkäri tuon nokkosrokon vuoksi sitä teille määräsi.
Jos on jotain iho-oireita kuitenkin.

Ei sillä mitenkään huumattua saa,ei ole rauhoittava.
SIksi yöks kun se on väsyttävä,sillä antihistamiinia tuo on.

Kyllä se huumaa.. ja lue tuote seloste niin ymmärrät.
Minäkin annoin pari kertaa ja huomasin myös päivällä selvän vaikutuksen vaikken antanut kuin yöksi.
Mutta toisaalta kuulun niihin jotka vieroksuvat jo särkylääkkeitäkin ellei ole esim migreeni tms johon todella tarvitaan apuja.
Minulla on hiukan liikaa niitä tuttuja jotka antavat lapsilleen ja ottavat itsekkin lääkkeitä jo varmuuden vuoksi .

Kyllä se huumaa.. ja lue tuote seloste niin ymmärrät.
Minäkin annoin pari kertaa ja huomasin myös päivällä selvän vaikutuksen vaikken antanut kuin yöksi.
Mutta toisaalta kuulun niihin jotka vieroksuvat jo särkylääkkeitäkin ellei ole esim migreeni tms johon todella tarvitaan apuja.
Minulla on hiukan liikaa niitä tuttuja jotka antavat lapsilleen ja ottavat itsekkin lääkkeitä jo varmuuden vuoksi .

Atarax mitään huumaa, vaan tekee juuri niinkuin sinulle yritti jo toinenkin kirjoittaja sanoa.. Se on VÄSYTTÄVÄ antihistamiini, ei mikään huumaava lääke..
Prkleen uusiavuttomat vanhemmat..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä