Hae Anna.fi-sivustolta

Atooppinen ihottuma

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä yannara, 12.12.2010.

1. nni Vierailija

Onko joku saanut avun Ecoway- tuotteista? Ystäväni toimii jälleenmyyjänä ja kovasti vakuuttelee että nämä kiskurihintaiset kapselit ja eliksiirit parantaisivat ihoni.
    Ennenkuin alan tilailemaan mitään 150eur/kk aloituspakettia, haluaisin kuulla enemmän positiivisia kokemuksia. Yhden purkillisen kesällä söin jotain kapseleita. Ihoni parantui parantui, mutta silloin aloitin myös Protopic- kuurin, enkä tiedä kumpi ihon kuntoon vaikutti.

2. yannara Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Statuspäivitystä tähän. Talvi 2010-2011 oli mulla aika paha, ja selkä rehotti punaista. Taas 2011-2012 vaihe oli paljon helpomi. Ennen talven tuloa aloitin D-vitamiinin, sinkki ja magnesiumin ottamisen. Nyt vaihdoin omegaan, joka sisältää mustaherukkaa. Se on sitä omegaa, mitä ihoongelmallisille mainostetaan. Tämän lisäksi jos välttää jatkuvaa rapsutusta ja käyttää säännöllisesti hydrokortisonia kun on syytä käyttää, niin kaikki on hyvin.

3. yannara Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sen verran vielä, että vaikka aurinko nyt paistaa, eikä eletä pimeydessä niin D-vitamiinin käyttöä ei pidä lopettaa (kuten itse kokeilin lopettaa, ja totesin että ei olisi kannattanut). Monien lähteiden mukaan enimmistöllä Suomalaisilla on D-vitamiinin puute ympäri vuoden, ja juuri tällä vitamiinilla on monenlainen vaikutus elimistöön.

Aivan puhdas ja virheetön iho minulla ei ole, mutta tilanne on paljon parempi viime vuoteen verrattuna.

4. tuuhea tukka Vierailija

JOtain vinkkiä:

viljat pois ja kasvikset tilalle

C- ja D-vitamiinia riittävästi ja tämä riittävä on C-vitamiinin osalta 200-500 mg luonnollisena ja D-vitamiinia 100µg

Vaaralliset viljat!

5. ritu Vierailija

6. näinminä... Vierailija

Minulla oli pari vuotta sitten lopulta koko vartalon kattava ihottuma. Alkoi kyynärtaipeista. Lopetin rasvaamiset ja kortisonit, koska ne eivät auttaneet vaan pahensivat. Kävin keväällä valohoidossa ja kesällä sit perään aurinkoo. Syksyllä alkoi johonkin kohti tulemaan uudestaan, mutta olin viisastunut enkä mitään voiteita laittanut. Pienet syyhyävät kohdat paranivat itsestään. Nyt vas kyynärtaipeessa pieni syyhyävä kohta, mutta annan sen olla tolleen. Paranee ilman voiteita ja kortisoneja. Alussa oli karmeeta jättää voiteet, kun iho oli kuiva, mutta pakko oli se tehdä.

7. Itzy Vierailija

Itse olen saanut atooppisen, kuivan, herkän ihoni parempaan kuntoon syömällä jättihelokkiöljy kapseleita.

Niitä saa luontaistuotekaupoista, apteekista ja joistain isoista marketeista. Omega 6 on ilmeisesti hyväksi iholle.

8. Mies79 Vierailija

Onko näistä tiivisteistä seulottu itse siemenien hyvät ainesosat pois?

9. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Low vitamin D in children linked to eczema severity!
    Low vitamin D in children linked to eczema severity | Vitamin D Council Blog
    Infant eczema linked to gut bacteria, diet!
    Infant eczema linked to gut bacteria, diet | Health, Medical, and Science Updates
    D-vitamiinia pitää syödä, niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (auringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Lapsille hiukan vähemmän.
    Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä. Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
    Ajankohtainen D-vitamiini - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen
    D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin.
    Aamutohtori: Aamutohtorin aiheena d-vitamiini | Tv | Areena | yle.fi
    Atooppisen ihottuman ruokavalio, joka toimii!
    Psoriasis
    Viljojen haitat!
    Viljaa vai ei viljaa!

10. ntixyz Vierailija

Onko Bioptron-valohoidosta kenelläkään kokemuksia?
    Luin koko ketjun läpi ja kaikki muu paitsi hamppurasva ja antibiootit on tullut kokeiltua.

11. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  12. tuullee Vierailija

Onko Bioptron-valohoidosta kenelläkään kokemuksia?
    Luin koko ketjun läpi ja kaikki muu paitsi hamppurasva ja antibiootit on tullut kokeiltua.[/QUOTE]

Tiedän tapauksen, jossa atooppinen ihottuma hävisi käsistä 2 viikossa Bioptron-valohoitoa käytettäessä. Kädet olivat tosi hyvät 2 viikon jälkeen, vaikka ennen valohoitoa toisessa kämmenessä oli kipeä haava. Atooppinen iho oli vaivannut puolikymmentä vuotta, ja aika oli varattu ihotautilääkärille. Kannattaa googlettaa esimerkiksi sanalla Bioptron-valohoito, niin saa enemmän tietoa asiasta.

13. Memmuli Vierailija

Itsellä kotimaisia viljoja sisältämätön ruokavalio auttoi aika nopeasti ihon kuntoon. N. viikossa päänahan hilseily ja kuivat ihottumaläntit käsivarsissa hävisivät. Ihon kutinaa vielä jonkin verran ja ohuthan tämä ihoni tulee aina olemaan, mutta todella hyvältä näyttää jo nyt. Joillakin kuulemma pitää jättää myös maitotuotteet pois (suoraan tilalta ostettu käsittelemätön maito voi sopia).

D-vitamiinia syön 50 mikrog./vrk ja E-epaa 1000 mg, siitä tulee lisää vielä 10 mikrog. tuota Deetä. Lisäravinteina myös aloittanut spirulina- ja chlorellajauheitten ottamisen veden seassa (todella pahanmakuisia yök :( ) Mielestäni olin aina syönyt terveellistä ruokaa, mutta vasta viljojen poisjättäminen auttoi, ei mitkään lisäravinteet yksistään. Nyt viljojen tilalle olen lisännyt suositeltuja kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Avokadot ja rasvainen kala on tosi hyviä herkkänahkaiselle! Kylmäpuristettuja oliivi- ja camelinaöljyjä tulee käytettyä ja voita ruuanlaitossa. Kookosöljyä kehutaan myös kovasti.

Ihon lisäksi vatsa ja mieli voivat paremmin. Tää ei ole eka viljaton kokeiluni, olin syksyllä muutaman kuukauden viljattomalla ja olo paljon parempi verrattuna entiseen. Sitten aloin syödä uudestaan tutkituttaakseni keliakian ja vilja-allergiat pois laskuista. Ei näkynyt kokeissa kumpaakaan. Mutta ihottuman, vatsan turvotuksen ja ketutuksen kyllä sain melko nopeasti takaisin! Eli ei sovi minulle. Suosittelen tod. kokeilemaan! Aina voi palata entiseen, jos ei ole mitään apua.

14. syy-yhteys Vierailija

Kilpirauhasen vajaatointa aiheuttaa joillekin atooppista ihottumaa. Jos kilpirauhasarvot ovat rajamailla, kannattaa ottaa vasta-aineet. Kaikki lekurit ei sitä älyä ottaa, sillä siitä ilmenee, että on vajaatoiminta. Lääkitys auttaa ja ylimääräiset kilotkin karisevat ihan itsestään. Että näin mulla.

15. ruokavalio Vierailija

Kuntele tämä:

[23.18] Paleo vs. THL:n viralliset ohjeet. Lapsen kasvattaminen ja ruokavalio.

https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode23

Atopia on yksi tavallisimpia ihosairauksia. Atopia on tulehduksellinen sairaus, joka aiheuttaa oireita iholla.

Atopia on yksi monista sairauksista, joiden edessä virallinen lääketiede on aivan voimaton. Näin sairausteollisuuden toimesta atopia onkin julistettu parantumattomaksi sairaudeksi. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta, sillä atopia on ainakin useimmissa tapauksissa täysin parannettavissa oleva ongelma. Itse asiassa jo hyvin pienillä teoilla voi saada aikaiseksi dramaattista apua tähän ikävään vaivaan. Jos itselläni olisi atopia, niin toimisin seuraavasti:

1. Huolehtisin riittävästä D-vitamiinin saannista. Itselleni tuo riittävä tarkoittaa noin 100 mikrogramman päiväannoksia.

2. Atopia voi liittyä maksan vajaatoimintaan ja entsyymien puutokseen (etenkin lipaasi). Suosisin mahdollisimman paljon raakaruokaa ja rasvoista erityisesti kookosöljyä ja avokadoa. Maksaa voi hoitaa myös vähentämällä myrkkyjen käyttöä, ulkoilemalla enemmän ja myös maarianohdakkeen sekä voikukanjuuren avulla.

3. Gluteeniviljat pois! Tämän neuvon voi antaa melkein minkä sairauden kohdalla tahansa ja se toimii myös psoriasiksen suhteen. Koita ja hämmästy.

4. Maito pois.

5. Ihmisille uskotellaan, ettei atopia johdu millään tapaa kivennäisaine- tai vitamiinivajareista. On kuitenkin erittäin tyypillistä, että atopiaa sairastavilla on tosi ankara vitaaliaineiden puute. Eli kannattaa harkita perusteellista tankkausta, jossa käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, hampunsiemeniä, parapähkinöitä, fulvic acidia, macaa, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…

6. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.

7. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.

8. MSM!

9. Merivesi on tosi loistava juttu atoopikoille. Etenkin merivesi + aurinko on erinomainen yhdistelmä!

16. kuuntele Vierailija

17. annakatri Vierailija

Hei!
    Ostin vastikään Forest berries -teesekoituksen ja olen muutamaan kertaan hauduttanut siitä itselleni teen. Hyvän maukuista mutta sitten tuli inhottava ihottuma erityisesti kaula punoittaa. Kokeilin muutamaan kertaan olla ilman ao. teetä ja oireet hävisivät ja taas kun join uudelleen tuota teetä niin iho alkoi punottaa ja kuivaa. Kortisonilla oireet alkoivat helpottaa.
    Mutta kysymys: mikähän ainesosa voisi aiheuttaa tuon reaktion: aromi, mustaherukan lehdet, mustaherukan palat, mansikan palat, mustikan palat, vadelman palat?

18. pakuri Vierailija

19. www Vierailija

Itse koko elämäni taistellut atooppista ihottumaa vastaan, eikä muu auttanut kun kortisoni.

Kuukausi sitten ostin Pikiöljyvoide Natural ja rasvasin sillä 2 kertaa päivässä, eikä mennyt kuin viikko niin iho oli huomattavasti paremmassa kunnossa!! ilman kortisonia!!
    Aivan mahtava tuote.

http://www.tervaskanto.fi/tuotteet

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri