Hae Anna.fi-sivustolta

Aurinkokapselit ja

Viestiketju osiossa 'Rantalomat' , käynnistäjänä solarium, 28.02.2006.

1. solarium Vierailija

Uskaltaako solariumiin jos syö ns. aurinkokapseleita tai porkkanakapseleita? Niillä ihon pigmentti herkistyy ja näin ruskettuu helpommin mutta onko vaaraa että aurinkokapselit ja solarium yhdessä ovat liian tehokas? Olen vaalea ihoinen ja palan herkemmin kuin rusketun. Nyt keväällä on etelän reissu tiedossa ja pimeän talven jälkeen haluaisin ihoni mahdollisimman hyvään kuntoon että viikonreissulla ehtii saada kunnon rusketuksen.

Mitä valmisteita suosittelisitte? Vivida Sun ja Imedeen aurinkokapselit ovat reippaasti arvokkaampia kuin tavan luontaistuote beetakaroteeni napit. Ovatko myös tehokkaampia? Olen myös kuullut että joillain porkkanakapselit aiheuttaa kellertävän rusketuksen? Onko näin?

2. !!!!! Vierailija

Bioteekin Aurinkokapselit-nimiset toimivat ainakin itselläni tosi hyvin ja maksavat kympin pintaan 50kapselia; Vivida Sun oli kallis, mutta minulla se oli yhtä tyhjän kanssa, eli olen vannonut aurinkokapselien nimeen ja kaksi vuotta. Olen myös vaaleaihoinen, mutta näillä olen ruskettunut paremmin kuin koskaan! Aloitan syömisen jo kuukautta ennen kevään etelän reissua, ja jatkan popsimista pitkälle syksyyn.

3. mie Vierailija

Myöskin ""liputan"" näiden Bioteekin Aurinkokapselien puolesta! Ovat aivan ehdottomia, suosittelen.

4. ehdinkö? Vierailija

Vieläkö ehtis? Reissuun on kaks viikkoa aikaa?

5. !!!!! Vierailija

Ei kun kipin kapin luontaistuotekauppaan ja aurinkokapseleita poskeen, varmaan ehtivät jo jonkun verran auttaa! Ja muuten solariumista; kuten kirjoitin, että nämä kapselit ovat auttaneet ruskettumaan, enkä enää pariin vuoteen ole saanut kunnon aurinkoihottumaakaan, niin viime keväänä, kun otettiin viiden kerran solarium-kuuri ennen reissua, sain rintaan sellaisen ihottuman josta kärsin vielä koko lomaviikonkin, että itse kyllä skippaan ""keinoauringon"" ja annan oikean tehdä tehtävänsä!
    Oikein hyvää reissua Sinulle, minne päin matkasi suuntautuu? Meillä vielä 19 aamua ja Melonerakseen!

6. P&P Vierailija

Karoteenikapselit ovat tosi hyvä apu palamiseen sekä jonkin verran myös aurinkoihottumaan. Ainakin pari viikkoa, ennen lomalle lähtöä, tulisi aloittaa.
    Apteeksita saa aurinkorasvaa, kerroin 25, joka myös ehkäisee aurinkoihottumaa.Eucerin??!!
    Ja rannalle sitten vaan ilman turhia näppyjä.

7. ehdinkö? Vierailija

Ok, täytyypä heti huomenna kävästä hakemassa :) Saako muualta kuin luontaistuotekaupasta? Ja mikä nyt sitten olis se paras ""merkki""?
    Teneriffalle, Gigantesiin suuntautuu tämä reissu. Toivottavasti lämpöä riittää...

8. Mir4 Vierailija

Niin onko haittaa jos käy vielä solariumissakin vaikka syö jo näitä aurinkokapseleita?

9. sun Vierailija

ei missään tapauksessa ole haittaa. Aurinkokapselit ei varsinaisesti rusketa (poikkeus Imedeen tan optimizer, joka ""valmistaa"" ihon ottamaan ensisäteet vastaan ja saa selkeästi nopeammin rusketuksen) mutta kaikki muut pääasiassa suojaavat ihoa auringon säteiden haittavaikutuksilta, eli ns. sisäistä suojaa, sekä antaa tasaisemman värin ja jos syö vielä matkan jälkeenkin niin silloin pitää rusketuksen myös kaemman aikaa. Moni saa apua myös aurinkoihottumiin ja maksaläiskien syntyyn (kuten minä vivida sun-merkillä). aurinkokapseleita käytettäessä pitää myös kuitenkin käyttää aurinkorasvoja.

10. Ihmettelijä Vierailija

Aurinkoihottumasta ei tietoakaan. Aurinko paistoi viikon ajan täydeltä taivaalta ja punoittava nahka oli kahtena päivänä, mutta ei mitään kesimistä näkyvissä (puolison nahka karisee).

Tolosen ""porkkanat"" oli käytössä kuukauden (yli) ennen lähtöä ja solariumissa kävin 5 kertaa tänä aikana. Iho ei reagoinut pahasti solariumiin, mutta ensimmäisellä kerralla olin vähän vähemmän kuin mitä sallittu/suositeltu aika on.

Näpyn näppyä tai kutinaa ei ole. Käytin aurinkovoidetta suojakertoimin 30 ja myöhemmin 15 (""Piz Buin tuplettipullo)

11. Kouros Vierailija

Eivät kaikki ole huonoihoisia ja eivätkä polta ihoaan kun siitä HUOLEHTII! Itse käytän lukuisilla ulkomaanmatkoillani ainaa aurinkoöljynä ihan tavallista ruokakäyttöön tarkoitettua oliiviöljyä. Neitsytöljyä tietenkin, siitä tulee jollaintavalla ELEGANTTI olo.

Neitsytöljyn hyvä puoli on sen hyvä haju, sehän on tietenkin vielä kylmäpuristettuaa, eikä tiristetyä. Samoin neitsytöljy suojaa hyvin. Luulen, että se vastaa noin 20 numeron kerrointa tavallisissa aurinkorasvoissa. Samoin neitsytöljy RAVITSEE ihoaa ja suo hyvän rusketuksen. Siinä on sitten kateellisilla katsomista!

12. virva Vierailija

Solariumissa en käy, mutta porkkanapuristeita syön pari viikkoa ennen ulkomaanmatkaa. Tulee hyvä rusketus (joskin rusketun helposti aina).

13. Soleil Vierailija

Kannattaa varoa yliannostusta. Voi saada melanooman.
    Ja ruskettuuhan jos ei pese.

14. chillycat Vierailija

Itse olen parissa paikassa välttänyt palamisen Imedeen tan optimizerin avulla, tai ainakin luulen niin. Otin noita pari vkoa ennen matkaa ja olen pisamainen. Suosin mieluummin mietoja kertoimia ja kohtuullista auringonottoa. Esim. Brasiliassa menin aurinkoon jo 7.00 ja lopetin klo 11-12, en palanut. Muuten liikuin kaupungilla miedoilla topissa ja shortseissa, en palanut.

15. babaji Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Last edited: 01.02.2017
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä