Aurinkokuivattujen tomaattien säilyvyys avattuna?

  • Viestiketjun aloittaja Voi tompsu
  • Ensimmäinen viesti
Voi tompsu
Tuossahan se tulikin, kysymys. Eli kauanko säilyvät aurinkok. tomaatit avattuna jääkaapissa? Lapset toivoivat vapuksi aurinkok. tomaatilla höystettyjä lihapullia. Jääkaapisssa on vain viikko sitten avattu purkki näitä tomaatteja ja mietityttää että vieläkö ovat käyttökelpoisia??
 
noh..
..ainakin itse olen käyttänyt öljyssä säilöttyjä aurinkokuivattuja tomaatteja noin kuukauden verran ekasta avaamisesta. Käyttöjen väliajan olen säilyttänyt jääkaapissa. Kun ne ei tuoksu oudolle, niin miksikäs ei?
 
Zannikka
..ainakin itse olen käyttänyt öljyssä säilöttyjä aurinkokuivattuja tomaatteja noin kuukauden verran ekasta avaamisesta. Käyttöjen väliajan olen säilyttänyt jääkaapissa. Kun ne ei tuoksu oudolle, niin miksikäs ei?

Mä olen kanssa käyttänyt pitkänkin ajan jälkeen, jos ovat olleet hyvän näköisiä ja tuoksuisia. Eikös ne säily siellä öljyn alla aika hyvin?
 
Viimeksi muokattu:
juhizzzz
Mä olen kanssa käyttänyt pitkänkin ajan jälkeen, jos ovat olleet hyvän näköisiä ja tuoksuisia. Eikös ne säily siellä öljyn alla aika hyvin?

Purkissa lukee, että säilyvät avattuina viikon. Tässä tuskin on huomioitu sitä, että niitä säilytetään jääkaapissa jne. Itse ostin tuorehedelmätiskiltä aurinkokuivattuja tomaatteja rasiallisen pari kuukautta sitten ja söin niitä. En ainakaan maun perusteella huomannut mitään outoa..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä