Aurinkolomalle pienen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mitä pitää ottaa huomioon, kun matkustaa puoli vuotiaan kanssa ulkomaille? Kokemusta on isompien lasten kanssa reissamisesta. Omat rattaat otetaan mukaan, ei uskalleta vuokrata, jos ne on hepposet ja huonosti rullaavat.

Vaipat, ruuat ja maidot saa varmasti ostettua teneriffaltakin, menomatkalle otetaan omat eväät vauvalle.

Vinkkejä kiitos.

Purkkiruoaista ja puuroista on huonosti valikoimaa.
Kannattaa siis miettiä josko ottaisi ainakin puurohiutaleet ja ainakin suuren osan purkkiruoista mukaan.
Maito on ulkomailla usein pelkkänä jauheena joten melkeestä sama ottaa se jauhe jo kotoa mukaan kun ei se paljon paina.

Puurojen ja maidon valmistukseen vedenkeitin on huippu, jos ei sellaista ole hotellihuoneessa niin ottaisin retkivedenkeittimen kotoa mukaan.

Tietty sitten panadolia, hydrokortisonia jne mukaan.ja maissinaksuja lentokoneeseen naposteltavaksi nousun ja laskun ajaksi niin pysyy korvat auki.

Mä olin aikanaan yllättynyt Madeiralla, miten vähän oli valinnan varaa purkkiruokien ja vaippojen suhteen. Onneksi olin asiaan varautunut ja tuonut ison määrän ruoka kotoa. Vaippojen kanssa nyt jotenkin pärjättiin. Tietysti kaikki mahdollinen lääkitys pitää ottaa kotoa. Huom. myös aurinkorasva (jos sitä nyt noin pienelle voi edes laittaa), hyttyskarkottimet, aurinkolasit, vaunut jne.

Vauvan ruokaa saa ulkomailta todella heikosti, ainakin esim. Kanarialta. Korviketta varmasti löytyy, mut vauvanruoat on tosi erilaisia kuin Suomessa ja niitä on tosi vähän saatavilla. Vaippoja kyllä löytyy tietysti.

Mut suosittelen ottamaan mukaan purkkiruokia ja puurohiutaleita jonkun verran!

Yhteistyössä