Aurinkovauvat7

  • Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti
Ally
Hei, ja hyvää viikonloppua - jos siis satutte täällä piipahtamaan ennen arkea!

Krisse, oli kiva lukea kuulumisiasi :) Pieni shoppailu silloin tällöin nostaa mielialaa kummasti... eikä siitä kannata ottaa morkkista - voisihan sitä tehdä jotain paljon paheellisempaakin!

Miten Anuk:n nippailut? Voi, kun mullakin joskus olisi jotain uusia tuntemuksia ;)

Äipälle tsemppiä ja tädinkarkoitustanssi aurinkoisena lauantaipäivänä :)

Mutta tytöt, kaikille tasapuolisesti hyvää viikonloppua! Olen vähän tuumaillut näistä vauvahaaveista vierottautumista, kun tuntuu, että tulen hulluksi. Päässä takoo vaan koko ajan yksi ajatus: ""Tämä ei kannata, kun putket on tukossa.""
Ja vaikka tekisin mitä, se vaan koko ajan jyskyttää päässä heti ensiksi herättyäni ja viimeiseksi ennen kuin nukahdan.
Missään ei ole mitään mieltä ja föönaaminenkin tuntuu ihan turhalta ja itkettää. Eikä kukaan rupea niitä putkia vielä tutkimaan kun yritys vasta aloitettu... ja tiedän että ne on tukossa.... voi itku :(
 
äippä
Voi Ally. Eihän elämä voi noin synkkää olla. Hetkinen, eihän niitä putkia ole vielä tutkittu? Mulla ei ja ihme kyllä sitä en ole edes miettinyt, vaikka melkein kaikkia muita syitä kyllä.
Älä menetä toivoa, ystävä hyvä. Mun mielestä sä voit vaatia sitä putkien auki oloa, jos lääkärit ei sitä vielä tekisikään. On kuitenkin helppo tapa pois sulkea yksi murhe.

Nippaileeko Anukilla? Täällä ei sitten ei mitään, mutta ei ollut viime kierrossakaan ja humps, täti vaan tuli. Nyt se on osannut pysyä pois, mutta mutta....Kiitos Ally kun tanssit ja kiva jos teilläpäin paistaa aurinko. Täällä on pilvistä ja kohtalainen tuuli, ei kiva.
Mökille lähdetään silti, kun äiti tuli. Syödään hyvin, saunotaan ja juorutaan.
Palataanhan taas. Iloa ja valoa kaikille.
 
Ally
Jatkan täällä tanssimista tädin karkoittamiseksi Äipän luota!
Vaikka itsellä on sellainen fiilis, että lyön hanskat tiskiin ja luovutan, niin toivon parasta teille muille :)
Niin, mulla oli siis järkyttävän paha tulehdus - hengenlähtö lähellä - munasarjoissa ym. muutama vuosi sitten. Siksi hyvin todennäköistä se niiden johdinten tukkeutuminen. En siis ole keksinyt sitä omasta päästäni. Pitää nyt neuvotella vielä miehen kanssa siitä, missä vaiheessa ryhdytään tekemään mitäkin siirtoja...
 
Anuk
Hyvä Krisse, niin sitä pitää. Ajatukset pois sellaisista turhista kielteisistä kehistä.
Voi Ally, ei se putkien tukkoon meno ole mikään välttämätön seuraus tulehduksista, vaan niin SAATTAA käydä.

Itselläni oli viime keväänä selittämätön tulehdus (kun ei vielä oltu ilman ehkäisyä) joka oli siis tuolla ylemmissä synnyttimissä.

Sain antibioottikuurin, ja lukuunottamatta sitä, että tietysti suljettiin taudit yms mahdollisuudet pois, niin asiaa ei tutkittu eikä selvitelty mitenkään. Kävin kuitenkin myöhemmin gynellä, joka sanoi, että kaikki siistiä. Mutta niiden putkien aukiolostahan ei tiedä. Mutta täytyy vain luottaa, siitähän tässä on viime kädessä kyse.

Nippailuista, minulla siis oli lievää vihlontaa koko torstaipäivän alavatsassa. Kp oli 18, eli oviksesta jo aikaa ja menkkoihin liian pitkä aika. Se jatkui aavistuksen perjanataiaamuna ja laimeni pois. Niin, innostuin - uusia tuntemuksia, jihuu...

Tänään onkin taas jo olo rauhoittunut, ja vaikeampi taas uskoa. Mutta onneksi asiat tapahtuvat omalla painollaan huolimatta ollenkaan siitä, mitä minun päässä milloinkin aillahtelee!
 
krisse
Julkisen puolen terveydenhuolto on ollut minulle pettymys, niin anoppini hoidossa kuin lasten kanssa. Jonot ovat tuskallisen pitkät erikois-sairaanhoidon puolelle. Tarkista Ally jonojen pituus julkisilla paikkakunnallasi. Putket kannattaa tähystää yksityisellä, Kela korvaa siitä osan. Pääset varmaan jo tsekkaukseen ensi viikolla hyvällä tuurilla. Toisaalta siellä saattaa saada toden-näköisemmin parempaa hoitoa, ainakin minä olen saanut. Ystävättäreltäni avattiin putket ja lopputuloksena tuli parin kuukauden sisään raskaaksi. Olivat duunanneet lasta 7 vuotta enemmön ja vähemmän.
 
äippä
Samoin Krisse ajattelen minäkin. Julkisella puolella on todella jonot pitkiä, katsotaan ikää, asian tärkeyttä, jne...Yksityisestä joutuu maksamaan, mutta lopputulos on monasti kaikin puolin parempi. Minulla niinikään vaan hyviä kokemuksia yksityisistä. Lääkäreillä aikaa kuunnella asiakasta, ottavat tosissaan.
Nyt tässä yrityksen ympyrässä, minä kysyin lähetettä keskussairaalan naistentauteihin,että voisiko vähän niinku tutkia, miksi ei tärppää...minullepa vastattiin ""että tuo ikä on yli 39"". Jaa,a koin itseni vanhaksi sillä siunaamalla. Ja mainitsivat vielä että saattaisi mennä hyvinkin toista vuotta aikaa, kun ""nuoremmat"" menevät ohi. Soitin saman tien yksityiselle ja asiat alkoi hoitumaan just, eikä kolmen vuoden päästä. Mutta ei minulle ole vielä suurempia tehty, kun kaiken pitäisi olla ok! Tässä vielä odotellaan, kuten tiedätte. Ja onhan tässä itsekin isompiin tutkimuksiin mentävä, jos ei ala tulosta kuulumaan.
No, näitä tarinoita on lähes yhtä monta, kuin on naista.
Lämpimästi kyllä Ally sulle suosittelen yhteydenottoa yksityiseen gyneen, ennenkuin aiot heittää hanskat tiskiin.
Iso, iso hali sulle!
ps. huomaatteko, en ole vieläkään ehtinyt mökille, onneksi sinne on matkaa vain 5km
 
äitykkä
Likkakaverilla piipahdin ja lukaisin äkkiä meidän ketjun uudet viestit... Kyllä se on Ally niin, että jos tuo asia on noin paljon mielesi päällä ja vaivaa niin eiku tutkimuksiin. Muistaakseni laitoinkin sulle silloin yksityisen hintatietoja. Totta kai se maksaa, mutta parempi ilman rahaa kuin ilman hermoja ;) eiks jeh?! Minä kyllä luulen ja uskon, ettei sun putkistossa oo mitään häikkää, vaan sitä ei saa selville kuin yhdella konstilla. Ja jos ne on tukossa, kyllä ne auki saadaan! Krisse oisin kysynyt, kun kiinnostaapi kovasti, että miten ne sun kaverin putket aukaistiin? Ihanaa kun saatte siskot mökkeillä, mun täytyy kärsii täällä ""cityssä"". Kyllä maalla ois mukavaa....ens viikonloppuna sitten taas kohti Kainuun maaseutuu. Hei, nauttikaapas elämästä! Ja sinä Ally, älä niin kovasti huolehdi, kyllä tämä tästä!!! Äipälle kivaa yhdessäoloa äidin kanssa (muista se täti on täällä mulla ja sillä ei todellakaan oo mitään lähtemistä sun kimppuus!) Anukille plussaisia säteitä!
 
Sanna
Yllätys yllätys :( kp 27 vaihtui tänään kp 1:ksi eli nyt mennään kp 1/25-27. Kertokaa muuten viisaammat, että onko todennäköistä että putket on tukossa kun /jos ei ole ollut mitään tulehduksia eikä muita vastaavia?

Me lähdetään syksyllä tutkimuksiin...
 
äippä
Sateista sunnuntaita. Hali Sannalle. Harmittava takaisku. Nyt taas uudella innolla. Voi jos sitä niin viisaita oltaiskiin, että osaisi sanoa putkien menevän tukkoon vain tulehduksen syystä, mutta kun näitä syitä ei tiedä. Uskotaan ja toivotaan että ne putket on auki, murehditaan sitten, jos ilmenee että ne on tukossa. Onneksi on nuo tutkimus mahdollisuudet.
Mulla on menossa kp 31/ 28-32 ja olo on ihan niiku ennenkin. Voi älytön...mä kysyin eilen isännältä, että onko mun nännit muuttuneet? Voi räkä mitä vastasi ""samanlaiset rusinat nuo näyttää olevan"". Mä kun ihan aattelin...
Löysin itseni eilen vihdoin sinne mökille ja kyllä me syötiin ja tänään otetaan uusiksi. On se vaan äitin kupeessa silloin oltava, kun siihen on mahdollisuus. Mutta sunnuntaista huolimatta, meillä on tänään pesty ikkunoita, ym. puuhaa.
Kuulumisiin.
 
äitykkä
No voi pihkura! Pääsi sittenkin täti livahtamaan sun luokse Sanna, vaikka kynsin ja hampain siinä roikuin kiinni siinä ja tanssinu oon varpaat rakoilla. Lohdutushali!!

Putkien aukiolo on todennäköistä silloin kun niitä ei ole kiinni laitettu (niin ku mulla oli) ja jos ei ole ollut mitään tulehdusta tms. Sanna, tuskin sulla on mitään syytä huoleen! Koita unohtaa koko juttu, vaikka tästä asiasta täällä jutellaankin hieman. Ihan hyvä on toki mennä käymään tutkimuksissa, sittenpähän saapi mielenrauhan. Aina kun mieltä joku painaa, se pitäis selvittää. Mutta, mutta ei sais liikaa miettiä, asioilla kun on taipumus ""paisua""... mulla se yleensä tapahtuu öiseen aikaan kun rupean ihan mahdottomia pohtimaan. Ja kärpäsestä tulee härkänen! Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että vähättelisin noita pelkoajatuksia putkien aukiolosta (toivottavasti kukaan ei saanut sellaista käsitystä tästä viestistäni!!!)... itsellänikin se aina välillä tulee mieleen, sattuneesta syystä.

Juttelin tuossa äsken yhden ystävättäreni kanssa, joka syksyllä täyttää 50 v ja nuorimmainen 4 v. Rouva on niin pirtsakka, tuumas lasten pitävän nuorekkaana ja menossa mukana ja niinhän se onkin! Olipa jälleen kiva todeta, että mullakin on vielä runsaasti aikaa pyöräyttää sunbaby... ei mitään hätää siis :) Täti on muutes täällä jo keräämässä kamojaan ja annan sille matkalipun sinne huitintuittiin...ilman paluuta!

Meillä keli vaihtui sateiseksi ja tuuliseksi. Eilen oli niin ihanan lämmintä ja tänään kuin syksyllä kesän mentyä. Silti tytöt muistetaan, että kun pilvien päälle noustaan, siellä ihan varmasti paistaa aurinko! Aina :)
 
Haidi
Heiiii!

Kp32/31 ei menkkaoireita...?(kroppako huijaa?)
No eipä olis eka kerta ,sitä vaan on aina niin hölmö ,että toiveet nousee jos päivänkin on myöhässä ja sit tulee suuri pettymys. Olis kyllä pitänyt mahaa jo repiä jos tänään alkaisi ,grrrr...käy hermoon tämä odottelu. Loppuviikkoon asti sitä täytyy jaksaa ,vaikka ei alkaisikaan ,ennen kun testaa...taivutelkaa nyt niitä lanteita kaikki ,että siihen asti pääsisi ,että pitäisi testata ja vielä niin et plussaa tulisi.
Nyt otan ja kallistun vaakatasoon ,työpäivä takana.
Sateisen päivän jatkoja.
 
äippä
Morjens Haidi. Ilmoittelen vaan, että olen mökille lähdössä ja saat uskoa, että grillipihdit kädessä joraan ja grillaan. Toivottavasti pihvit pysyy hyppysissä.
Tsau!
 
krisse
Hei äitykkä. Toimenpide suoritetaan ynekologisessa tarkastusasennossa. Emättimen kautta työnnetään putki. Pyydä esilääkitys jos olet kipuherkkä. Lääkäri oli sanonut ettei se satu, mutta hän olisi halunnut esilääkityksen jännittämisen ja kiputuntemuksien takia.
 
Ally
Sannalle lohdutushalaus myös minulta!

Äippä ja Haidi... pitäkää nyt se täti kokonaan loitolla itsestänne! Pidän peukkuja ja kaikkia muitakin ulokkeita pystyssä!

Oma mieli jo parempi. Juteltiin miehen kanssa mun peloista ja se olis niin ihanan rohkaiseva, että nyt tuntuu jo ihan hyvältä. Päätettiin, että syksyllä mennään tutkimuksiin molemmat; ensin simpat, sitten minun putket :) Ja jos jommassa kummassa häikkää, niin sitten vaan lääketiede avuksi, maksoi mitä maksoi. Siihen saakka föönaillaan vaikkapa huvikseen... on se vaan niin hauskaa :)
 
Anuk
Hyvä Ally, että olet saant mielenrauhasi takaisin.

Noin mekin etenemme.
Eli mut on ultrattu, päällisin puolin kunnossa siis.
Nyt on miehen simppakin tutkittu, kunnossa nekin veitikat.

Seuraavaksi sitten muita arvoja ja testejä minusta, FSH-arvohan kertoo, onko hedelmällisyys vielä kondiksessa.
Nämä tutkimukset tehdään elokuun alussa, mahdollisesti jotakin otetaan jo kesäkuun lopulla.

Ja sitten varmaan katotaan ne putket.

Eli turhahan tässä on surra, kun kaikenlaista apua on saatavilla, eikö niin.
Tokihan tuo maksaa jonkin verran, mutta kyse on myös
erittäin merkityksellisestä asiasta.

Tultiin juuri leffasta katsomasta Yes men:iä. Leffa on dokumentti, joka kritisoi maailman kauppaa ja köyhien riistoa.
Painavaa asiaa.
 
äitykkä
Kesäistä maanantaita siskot!
Krisse kiitos, kerroit tuossa siitä toimenpiteestä, mutta oliko tuo mistä kerroit putkien tutkimusta vai aukaisua?
Allyn viesti teki iloiseksi, ihanaa kun pystytte puhumaan asioista, se varmasti auttaa hirveesti! Raha on vain rahaa, me otettiin pikkulaina kun ei ollut repiä sellaista summaa kerralla kummankaan lompsasta :)

Haidille ja Äipälle +++++++++++++++++++++++++++++ toivottelua!!!

Anuk: minäkin Doorista kaipailen, tehdäänkö niin, että tänään lähetetään kaikki hänelle lämpimät huolenpitohaliajatukset kello 17.00? Jos joku vähän myöhästyy.. ei haittaa!
Iloista mieltä kaikille tähän päivään!!!!
 
äippä
Sanoisinko sateista maanantaita, täällä päin.
On tämäkin, ennen klo. 8 hereillä ja oon kuitenkin lomalla...
Täällä on ihan jees olo. Mulla on ihan rela meininki. Jostain syystä ei ole sellaista hermoilua kuin viime kierrossa tähän aikaan, että tuleeks tätsky, vai ei...Kyllähän tuon huomaa.
Missähän se Dooris on, ihan oikeesti. Hyvä ajatus Äitykkä tuo kimppahali.
Nyt taas pätkii...palaillaan.
 
Ally
Sateista maanantaita vietetään täälläkin... mutta mieli on valoisa ja aurinkoinen :)

Tulin ihan pikaisesti lukemaan ketjua ennen kuin lähden taas työkeikalle.
Mites meidän jännääjien tilanne? Äippä on ainakin ihan rento... olisipa mulla samanlainen mielentyyneys! Jos mulla olisi sama tilanne menossa, niin varmaan kaivaisin Aconit esille ja testaisin jo ;)

Kiitos kaikille tsemppauksesta. Mielenrauhani on tosiaan palannut miehen kanssa käytyjen keskustelujen ansiosta. Se on kyllä todellinen helmi mieheksi, niin rauhallinen ja ymmärtäväinen :) Ja ennen kaikkea se on meillä se ""järjen ääni"", kun itse olen liiaksikin tunteiden vietävänä :)

Kaikille sateesta huolimatta aurinkoista alkanutta viikkoa! Ja minäkin olen mukana siinä kimppahalauksessa!
 
Anuk
Myönteinen ""sädetys"" viideltä Doorikselle hyvä juttu.

Itsellä mieli maassa. Näin unta, että menkat alkoivat.
No, jokuhan voisi sanoa, että sehän oli van uni.
Mutta tähän mennessä nuo unet ovat pitäneet paikkansa.
Jos muistatte, olen aiemminkin vaan todennut ennen menkkoja, ettei nyt varmaan tärpännyt. Se ei ole mitään kielteisyyttä, vaan intuitiivista eloa oman kehon kanssa.
En voi teeskennellä itselleni, ettenkö tietäisi sitä mitä tiedän.

Toisaalta, jos nyt uneni sitten olisi väärässä, niin ensimmäisenä sitä riemua hihkuisin, ei tämä ole mikän kunniakysymys. Olisihan ihanaa että uneni olisi väärässä.

Nyt kyllä itkettää. Kyllä muakin rupeaa huolettamaan oikein toden teolla, tämä on nyt kuitenkin jo 5. kierto.
 
äitykkä
Anuk-pikkuinen: iso lohdutushali sinulle!!!! Voi kun pystyisin lohduttamaan sinua! En voi muuta sanoa kuin että itke rakas ystävä, itke se huoli pois itsestäsi! Muistat kun kerroin itse siitä ""vauvani"" käynnistä tunnetasolla luonani ja kuinka oli pakko sen jälkeen itkeä ihan ääneen, suoraan sanottuna huusin ja vaikeroin. Sen jälkeen helpotti (pikkasen). Nämä on niitä asioita, joita ei voi selittää, eikä auta teeskennellä, ne vain täytyy läpikäydä. Tsemppiä!!!!
 
Ally
Voi, Anuk... tuttu tunne tuo epätoivo loppukierron aikana :(
Kuten täällä on aiemminkin puhuttu, niin kyllä sen tädin tulon jotenkin aavistaa... Mutta voihan se intuitio olla joskus väärässäkin... toivotaan! Plussasäteitä harmaiden pilvien läpi sinulle +++++++++++++++++
Meidän pitäisi vaan yrittää muistaa, että vuodenkin yrittäminen on ihan tavallista - jopa noilla superhedelmällisillä nuoremmilla... Mutta rennosti ottaminen on kyllä helpommin sanottu kuin tehty... Pitäisi vaan koko ajan olla työn touhussa niin, että ei ehtisi ajatella omaa kroppaa... Vaikeaa.
 
Anuk
Kiitos lohdutuksesta.
Ihmiset sanovat, että hellitä nyt, kyllä se sieltä tulee sitten...
Temppu ja miten se tehdään - se onkin se juttu.

Sanon ihan suoraan, etten oikeinymmärrä, miten tämän kaiken voisin nyt vain heittää mielestäni. Lakata kirjoittamasta tänne,
lakata miettimästä kiertopäivää, jne.

Mutta sekin tuntuisi vain tempulta, että yritetään nyt sitten näin. ja kun sekään ei onnistusi, olisin vain menettänyt sen ilon, mitä esim teidän tsemppaus antaa....

No, teillä muilla on varmaan samanlaisia ajatuksia toisinaan.
 

Yhteistyössä