Aurinkovauvat7

  • Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti
äippä
Kuten huomataan, niin me kaikki tarvitaan niitä isoja haleja ja tässä tulee Anukille yksi suuren suuri.
Mulla tähän rentoon menoon saattaa vaikuttaa äidin täällä olo ja kaikenlainen puuha äipän kanssa. Ja huusholli on kuin lähtevä laiva, niin on pakko välillä ajatukset siirtää johonkin, pois omasta navasta.
Meillä kans mies on järki ja meikäläinen tunne ihminen. Se on kyllä ajoittain tosi tärkeää, että on joku vieressä joka ottaa hartioista kiinni ja ""ravistaa"", on se järki, silloin kun itsellä on kamala tunnekuohu.
Nyt me taas lähdetään tästä äiteen kanssa tonne kylille.
 
äippä
Vielä äkkiä...Olen Anuk samaa mieltä ja samoja ajatuksia on käynyt ajoittain itselläkin. Olen vaan tehnyt itselleni selväksi kuitenkin sen tärkeän seikan että, Te kaikki rakkaat ystävät olette niin tärkeitä, että täällä roikun vaikka mikä tulisi.
Tässä kun on kirjoiteltu jo pitemmän aikaa, niin minulle on tullut teistä ystäviä ja hyvänenaika, eihän ystäviä noin vain unohdeta. Ystäviä yleensä yhdistää määrätyt asiat ja meillä on tämä juttu. Eikä ystävyys mielestäni vaadi mm. toisen näkemistä, kasvotusten keskustelua.
Minä olen onnellinen tästä ketjusta. Minulla on yksi rikas kokemus lisää ja toivon että joskus iäkkäämpänä voin muistella tätä kirjoittelua ja teitä ystävät. Mahdollisesti kertoa joskus sille kaipaamallemme iltatähdelle tätä tarinaa, joka on totta.
Teitä kaikkia halaten, äippä.
 
krisse
Haluaisin lohduttaa anuk:ta ja muita ringissä olijoita. Myöhääkään ei ole liian myöhään. Mulla on 7,5 e takataskussa elokuussa ja hyvin on sydän sykkinyt jo 8vk. Te kaikki olette huomattavasti köyhempiä kuin minä !!!
Entä Geena Davis, euroja vaikka muille jakaa. Pienet tirskautukset on aina paikallaan ja rappio-optimismi kantaa mukavasti eteenpäin. Yrittämällä ja käyttämällä mahdollisuudet paremmin hyväkseen pääsee parempiin lopputuloksiin. Tilastollisesti tämä on faktaa. Matkalla saattaa olla pakkeja, niin minullakin, mutta päivä paistaa sateen jälkeen vääjäämättä
 
äitykkä
Kiitos sanoistasi Krisse, valo pilkahti täällä pilven takaa... :) Jos en oo muistanut sanoa, mielessä on kuitenkin ollut: sinulle ja pikkupikkuruiselle kaikkee hyvää, ihanaa, että kaikki näyttää menevän hyvin!!!

Ja heti perään vilkahti toinen valo: lääkäri soitti ja papa puhdas.... jeee, mä tuuletan täällä!!!!!!!
 
äippä
Pikaisesti kotona...ja tää hemmetin sonera tökkii.
Onnittelut Äitykkä puhtaasta tuloksesta.
Mun äiti on järjestänyt puuhamaata mökille, ei ku sinne.
Krisselle kiitokset, sanoit taas jotain sellaista, mihin meikäläinen ei osaa muuta kuin kiittää.
 
äitykkä
Joo Äippä ei paljo viitti tänään soneran kanssa tehdä yhteistyötä, tökkii täälläki! Mie pistelen kohta kynät ja kumit pakettiin ja hilipasen tuonne ulos vesipisaroiden joukkoon. Tulin vaan vielä muistuttamaan siitä kello viiden kimppahalista :) Minä aion mennä vessanpytylle istuun minuutiksi, se kun on paikka jossa kuninkaatkin ovat yksin (siis saa olla rauhassa, hih!). Kaikille ilohaleja!!!
 
Anuk
heippa, missähän kaikki ovat?
Aamupäivän pahan mielen puuska on hitusen hellittänyt. Tänne kirjoittaminen auttoi, puhuin ystävän kanssa, ja illalla miehen kanssa. Tajusin muuten, että hormonithan taas syventävät tätä kuilua - lähestyvä menkkaaika kun mulla aiheuttaa pahaa mieltä/alakuloa/kireyttä.
Kiitollinen mieli kyllä on ystävistä ja tuesta. Elämähän on täynnä hyviä asioita.
 
Oinas-71
Minäkin mietin tälläkinhetkellä kovasti, että voisinko vaikka olla raskaana jo kun mensuja ei vieläkään kuulu vaikka edellisten alk. on jo muutaman päivän yli kuukauden. Tämä olis vain aika erikoinen tilanne tällähetkellä elämääni. Asumme nimittäin mahd. tulevan isän ja minun ensimmäisen yhteisen lapsen (lapsi 2,5-v.) kanssa kahdestaan ainakin tällähetkellä. Joten kovasti pitäisi siis miettiä haluanko jos näin on että tulis vielä toin. yhteinen lapsi että haluaisinko siinätapauksessa kasvattaa lapsemme yksin vai muuttaa takaisin saman katon alle samalle paikkak. Mitä mieltä olette asiastani?K
 
äippä
Se on sitten niin, että se täti kaahas oikein komeesti punaisella ferrarilla. Ei itketä, ei harmita, kait tähän on jo tottunut. Voihan se olla että itku tuleekin vasta illalla. Mutta taas on härdelli päivä. Voikaa hyvin ja pitäkää itsestänne huolta, niin ja toivotaan että sonera toimii tänään paremmin kuin eilen.
 
äitykkä
Hyvä Anuk että kirjoittaminen auttoi! Ja puhuminen!
Kimppahalin aikaan olinkin muutes eilen ulkona pätkimässä poikki yhtä pensasta ja sitten alkoi muistutin kännykässä piippaamaan.... mahto naapuri kattoo ihmeissään kun meikä lopetti homman kun seinään ja seiso silmät ummessa hetken aikaa ku seipään niellyt :)
Äipälle vielä lohtuhalit :)
Iloa meidän kaikkien päivään!!!!
 
Anuk
Äippä, harmi. Mutta totta puhut, tähänhän on jo tottunut.....
Itsellä tosiaan parempi olo tänään, ja mieli valoisampi.

Kp on 23/n26. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan - jollei nyt unta voi laskea oireeksi tulevista menkoista ; )
Ehkä tästä kierrosta venyykin pidempi, koska yleensä rintojen arkuus alkaa kyllä tuossa viimeistään 4 päivää ennen menkkoja.



 
Ally
Voi, Äippä... ei se saam...rin täti näy jättävän meitä koskaan rauhaan :( Lohdutushalaus sulle!

Minä olen nyt about viikon lomalla ja poissa linjoilta, kun lähden taas sellaiseen paikkaan, että en pääse nettiin... Pitäkää toisistanne huolta sillä aikaa! Mulle tulee varmaan hirveät vieroitusoireet, kun en pääse lukemaan kuulumisia... mutta yritän kestää urhoollisesti ;)
Mulla kp 12 ja hillitön föönaus alkamassa ;) Joten sitten kun tulen takaisin, on ainakin kampaus ojennuksessa... hih.

Näkemisiin ensi viikolla siskot rakkaat!
 
Sanna
Hei taas Ystävät ja Allylle Oikein hyvää lomaa. Itse täällä ollaan niin ""ahkeria"" että menin tänään vahingossa duuniin vaikka oli vp. No ei mitn...tuli käytyä ;) Toivottavasti ottavat huumorilla:) Täällä mennään kp 4/25-27 ja ei vielä siis föönausta. Nyt odotellaan että täti häipyy. En tiä onko oikeasti hyötyä mutta bestis suositteli alkaa syödä multitabs 2+ vitamiinia ja miehän aloin...saa nähä auttaako. Ootteko muut kokeillu jotain vitamiineja?

Äipälle lohdutushalaus
 
äippä
Kiitos rakkaat toverit lohdutuksista. Soitin aamupäivällä gynelle ajan ja sain vasta 29.6, mutta olen jonossa jos tulee peruutusaikoja. Sitä ennen keretään tikutteleen ja föönaileen. Ja kuulkaas, taas on yksi hamlääk. reissu urhoollisesti takana. Tyttöset on lähdössä pohjanmaalle tossa reilun tunnin kuluttua, joten häivyn pakkaileen.

Sanna hei, toivottavasti oli esimiehesi myös paikalla...kertoohan tuo jo suunnattomasta työmotivaatiosta. Ja mä olen syönyt tavallista multivita plussaa.
Hepskukkuu vähäks aikaa.
 
äitykkä
Minä allekirjoitan vitamiinien ja hivenaineiden nimeen! Monivitamiinit on ihan hyviä ja annappa Sanna miehellesikin niitä, sinkki, e-vitamiini, b-vitamiini, c-vitamiini, foolihappo mm. ovat tärkeitä näissä raskautumisasioissa. Ja tuskin niiden syömisestä haittaa on, paitsi huom! jos ottaa yliannoksia! Siis kohtuudella kaikkee :) Mm. B6-vitamiini on kuulemma erittäin tärkeä naiselle, puute aiheuttaa masennusta ym. keljua.
Mäkin olen gynelle menossa niin kuin Äippä sinäkin, tapaaminen on ensi viikolla ja saapi katsahtaa mun putket ja vaihteiston :) Määränneekö sitten öljynvaihtoo vai mitä, sepä selviää?! Iloa iltaanne siskot :)
 
Sanna
Äippä: oli esimies paikalla mutta musta tuntu että oli enemmänki vihainen kun tulin väärään aikaan. Nyt on muutenkin vähä probleema duunis kun laitetaan tekeen sellasia hommia yksin mitä ei ole opetettu :( eli olen jo miettinyt että tuskin haluan jatkaa...loppuis äkkiä kesä niin pääsis pois...Aina mulle käy noin vaikka alussa tuntu niin mukavalta...

Eli miehellekin noita vitamiineja?
 
krisse
Minä luin juuri, että e-vitamiini parantaa hedelmällisyyttä. (Vitamiinit ja kivennäisaineet tie terveyteen, Karen Sullivan). Olen manteleiden, pähkinöiden, parsakaalin, täysjyvätuotteiden ja vihreiden kasviksien suurkuluttaja. Kuten jo mainitsin eurot painavat taskussani, mutta se ei ole ollut raskautumiseni esteenä. Ongelmani on ollut pikemminkin munasolujeni ikä ja mieheni sperman laatu. Uskon vahvasti että ruoasta saadut vitamiinit ja hivenaineet ovat ""hyvin säilymisen"" lähde.
 
Anuk
Tervehdys Krisse, samaan aikaan linjoilla.
MiInäkin uskon, että terveet elämäntavat ylläpitävät kehon
toimintoja paremassa iskussa ja pitempään. Terveet - ja säännölliset!
Syön terveellisesti, paljon hedelmiä ja vihanneksia, mutta sen lisäksi myös syön herkkuja. Se on pieni pahe - mutta kokonaisuus ratkaisee. Energiantarpeenihan on suht suuri, koska liikun melkoisen paljon
Ja juuri nyt painaa uni silmää - kävin saunomassa ja meressä pulikoimassa. Hyviä öitä kaikille!
 
krisse
Vielä edelliseen. Vihreiden kasvisten syönti muuttaa suoliston bakteerikantaa ja tämä saa aikaan hormoonituotantoa, joka on todettu ehkäisevän mm osteoporosiaa. Ruoka on minulle polttoainetta. Pyrin löytämään mahdollisimman puhdasta ravintoa. Syön päivittäin erilaista jäämeren kalaa ja broccolia, salatteja oliiviöljyillä. Tavallaan syöminen on mulle nautinto väreihin ja tuoksuihin. Joka päivä vihreää, punaista ja oranssia hedelminä ja vihanneksina. Proteeiinia kalkkunasta, lampaasta ja kaloista. Meillä hedelmien ja vihannesten (ei perunaa) kulutus on 4 täyttä muovikassillista viikossa. Perheemme henkilömäärä 5. Onneksi töissä on hyvä ruokala. Vaikka syön määrällisesti paljon olen säilynyt saman painoisena kun olin 20 vuotiaana. Kaikki tuo on ruokavalioni seurausta. Siskoni ja veljeni ovat tukevasti ylipainon puolella ja minua nuorempia. Uskon että ruokavalio on tie terveyteen, myös mielen hyvinvointiin.
 
äippä
No huomenta siskot.
Hermostuttaa. Sais nukkua, mutta ei nukuta, eiks ole kamalaa. Liekö painaa tekemättömät työt ja niitä onkin.
On muuten outo ""täti"" tässä kuussa. Eilen aamulla alkoi vuoto ja oikein reilusti, hyytymiä. Ja sitten jo iltaa kohden vuoto otti ja lähes häipyi, eikä tuota vuotoa ole liioin nytkään. Mitähän lienee?

Noihin vitamiineihin. Syöttekö te pelkkää e-vitam. vai jotain yhdistelmää? Entä sitä kuulua foolihappoa? Kertokaa kokemuksianne, ennenkuin tästä starttaan apteekkiin.

Nyt väkyy vanha sininen taivas siihen malliin, että on mukava puuhata ulkona. Aurinkoa kaikkien päivään.
 
äitykkä
Huomenta kaikille tytön tylleröille :)
Vitamiineista vielä: Sanna, joo miehelle kans, mm. sinkki ja e-vitamiini on siittiöille erittäin edullista ja c-vitamiini, tekevät kuulemma ""liukkaiksi"" nuo veitikat. Mutta muistappa esim. e-vitamiini on rasvaliukoinen eli missään nimessä ei yliannostusta!!! Voipi tulla myrkytys ja silloin ei oo miehestä enää mitään iloa ;) C-vitamiinejä saa syödä vaikka hurumykket, liika tulee pissan mukana pois, vesiliukoinen kun on toi vitamiini. Eli pää marjapehkoon heti :) mars!
Minä olen tosiaan monivitamiiniä syönyt ja silloin tällöin heittänyt vähän sekaan c ja b lisäksi. Varsinkin talvisaikaan. Mun ystävä joka on ""melkein tohtori"" näissä asioissa sanoo aina että: vihreä pitää vihreänä (=tuoreena). Eli oma kasvimaa ois huippu juttu nyt!!! Äippä: mikä lie tuo juttu... kuulostaa kummalta tuommoinen täti... seurailehan tilannetta.
Iloisia hetkiä päiväänne!
 

Yhteistyössä