Autoilu Helsingissä pelottaa; onko järkeä ottaa hotelli Vantaalta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bird"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bird"

Vieras
Moi
Oltais menossa muksujen kanssa katsomaan Disney On Ice esitys. Täältä kaukaa kun tullaan täytyy yöpyä hotellissa. Pelkään ajaa Hesassa, joten järkeilin että menisimme Vantaalle lentokenttähotelliin yöksi ( sinne osaan ja uskallan ajaa ! )
Menisimme sitten bussilla keskustaan. Onko suunnitelmani täysin typerä ? Parempia ideoita kellään ??

Ymmärrän kyllä haluttomuuden ajaa Helsingin keskustaan ja parkkipaikan löytäminen voi joskus olla vaikeaa ja parkkipaikka myös maksaa helposti aika paljon, ellei tiedä ilmaispaikkoja.

Missä esitys pidetään? Jos se pidetään Hartwall-areenalla, olisi juna helpoin vaihtoehto. Tikkurilassa sijaitseva hotelli olisi tällöin helpoin vaihtoehto. Tosin lentokentältäja sen lähistöltä menee todella usein busseja Tikkurilan juna-asemalle, josta taas menee usein junia Pasilaan.
Jos esitys on vanhassa jäähallissa, on sinne aika lyhyt matka Pasilan asemalta, tai ratikalla pääsee läheltä päärautatieasemaa. Mannerheimintietä kulkevat bussit vievät myös lähelle. Osa lentokentältä Helsinkiin menevistä busseista taitaa mennä nykyään Mannerheimintien kautta, mutta vain osa. Toiset menevät Mäkelänkatua, jolloin pitäisi sitten vaihtaa joko riittävän aikaisin ratikkaan tai vasta keskustasta kävellä (ehkä kilometri matkaa) tai ottaa sieltä ratikka. www.hsl.fi reittihaku auttaa kyllä pitkälle kun tietää hotellin osoitteen ja hallin, missä esitys pidetään.

Oikein hauskaa retkeä teille!

Tule meille yäks. No ei vais. Mutta pysyty kyllä ajamaan vähän lähemmäskin, esim. Tikkurilaan ja yöpyä siellä vaikka Sokos hotellissa, joka on junaradan varrella. Paikallisjunalla, R-junalla pääsette alle viidessätoista minuutissa Helsingin keskustaan. On siis nopeampi ja mukavampi kuin Bussit, jolloin matkakin kestää tunnin.

Niin no jos lentokentälle jäätte, niin sieltä pääsee kyllä 615:lla pyöräilystadionille, josta on ehkä 800 metriä Pasilaan. Tietysti voitte mennä keskustaankin asti, ja rauttikselta sitten junalla Pasilaan. Teinä kuitenkin ottaisin hotellin Tikkurilasta, siitä pääsee suoraan junalla harttikselle.

Miten ylipäätänsä uskallat ajaa autolla? Ei Helsinki sen kummempi paikka ole kuin muutkaan, mielestäni tosin tolloja kuskeja vähemmän.

No enpä vain uskalla siellä urpoilla. Viime talvena ajoin yksin Inter continentaliin ja siunasin kun silloin uudessa autossani ei ollut naarmuja..Minä olen arka. Mieluummin maksan kuin pelkään.
Tikkurilan hotelli oli loistava neuvo, kiitos siitä.
Olin ajatellut Cumulusta jota käytän aina lentomatkoilla ja sieltä kyllä pääsee hyvin bussilla.

[QUOTE="poikia3";27799840]Mä ottaisin sen hotellin Pasilasta. Pasilassa on varsin helppo ajaa keskustaan verrattuna ja esityskin on lähellä.[/QUOTE]

Hyvä vinkki tämäkin. Tulemme Lahden suunnasta. Onko helppo reitti ?

[QUOTE="Bird";27799864]Hyvä vinkki tämäkin. Tulemme Lahden suunnasta. Onko helppo reitti ?[/QUOTE]

On helppo reitti lahden motarilta ja siinä on hyvät parkkiksetkin, tosin taitaa olla maksulliset. Kävellen pääsette areenalle hotellista.

Voittehan te ydistää lomaan kylpyläreissun ja mennä Flamingoon yöksi, sieltä tosin joutuu bussilla köröttelemään kaupunkiin.

Mä menisin suoraan junalla koko matkan niin ei tarvi panikoida sen ajamisen kanssa.
Eiköhän sieltä Lahden suunnaltakin junia Helsinkiin tule ihan hyvin. Olisi "elämys" myös lapsille tuo junamatka..

• Tykkää
Reactions: Sadana
[QUOTE="Bird";27799849]No enpä vain uskalla siellä urpoilla. Viime talvena ajoin yksin Inter continentaliin ja siunasin kun silloin uudessa autossani ei ollut naarmuja..Minä olen arka. Mieluummin maksan kuin pelkään.
Tikkurilan hotelli oli loistava neuvo, kiitos siitä.
Olin ajatellut Cumulusta jota käytän aina lentomatkoilla ja sieltä kyllä pääsee hyvin bussilla.[/QUOTE]

:popcorn:

[QUOTE="Bird";27799864]Hyvä vinkki tämäkin. Tulemme Lahden suunnasta. Onko helppo reitti ?[/QUOTE]

Minusta on suhteellisen helppo reitti. Kaupunkia lähestyessä joutuu ajamaan kaupunkiajoa, ja täytyy olla tarkkana siitä, että kääntyy oikeassa paikassa, mutta jos löytyy navigaattori, niin menee varmasti ihan hyvin.

[QUOTE="KiiajaVille";27800052]Mä menisin suoraan junalla koko matkan niin ei tarvi panikoida sen ajamisen kanssa.
Eiköhän sieltä Lahden suunnaltakin junia Helsinkiin tule ihan hyvin. Olisi "elämys" myös lapsille tuo junamatka..[/QUOTE]

Voi, niin mielelläni töröttäisin junalla. Mutta kotoamme on yli 50 km lähimmälle asemalle on oman auton käyttö järkevin keino. On tää tyhmää kun oon tämmönen arka, mutta minkäs teet ! Tai sitten ajan taas sinne Inter Continentaliin ja jännitän, pelkään, kiroan...Ois lähempänä kuin Vantaa (Tikkurila )

Tikkurilaan on tosi helppo tulla Lahdesta. Katso google mapsista reitti street viewillä etukäteen, niin tietää etukäteen, miltä seutu näyttää ja mistä pitää kääntyä.

Miten ylipäätänsä uskallat ajaa autolla? Ei Helsinki sen kummempi paikka ole kuin muutkaan, mielestäni tosin tolloja kuskeja vähemmän.

Älä jaksa viisastella. Kaikki eivät ajele kaupungeissa kuin kotonaan ja se heille suotakoon. Mm. ratikat voivat aiheuttaa sydämentykytyksiä ja yksisuuntaisia katujakaan ei ihan joka pitäjässä ole. Jos ajaminen stressaa niin ihan turha aiheuttaa paineita mukavaan päivään, jos rennompikin vaihtoehto on olemassa. Sinne vaan ap Hotelli Vantaaseen, ei ole häpeä tunnustaa heikkouksiaan, tai pikemminkin rajoituksiaan:)

Yhteistyössä