autolla matkustamisen vaikeus/tutti autossa, vinkkejä ottaisin vastaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttisuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttisuu

Vieras
Huono otsake, mutta parempaa en nyt keksinyt. Meillä tyttö reilu 8 kk ja nyt siirtynyt autossa matkustamaan turvaistuimessa. Aiemmin aina viihtynyt tosi hyvin autossa kaukalossa ollessaan. On tottunut tutti suussa olemaan autossa. Nyt sitten istuimessa ollessaan tutti tippuu vähän väliä suusta ja sitä pitäisi laittaa suuhun, muuten tulee itku, ei muutenkaan ehkä niin hyvin viihdy tuossa istuimessa kuin kaukalossa, vaikka luulisi olevan toisinpäin.

Yksin ajaessa tämä siis ongelmana, muutenhan ei ongelmaa ole kun voin istua tytön kanssa takana tuttia nostelemassa kun mies ajaa.

Pitäisikö se joku kerta vaan kylmästi jättää koko tutti pois ja antaa hänen itkeä vai mitä pitäisi tehdä, että autoilu olisi edes vähän mukavampaa.

Kiitos jo etukäteen jos teillä vinkkejä/kokemuksia antaa! =)

Meillä oli sama homma, hetkellisesti auttoi kun teki sideharsosta "kaulurin", jolla tutti pysyi paikallaan nukkuessakin ja jos se tipahti niin tipahti sitten siihen kaulurille ja lapsi osasi sen siitä hamuta takaisin suuhunsa. Välillä vaan pään liikkuessa harsokin irtosi ja se oli sitten siinä eli ei mikään satavarma konsti!

ei ainakana pidä opettaa siihen että ukon kanssa ajellessa nostat tytölle koko ajan tutin takas suuhun. silleen se ei ainaskaan opi siellä yksin istumaan.
meillä ei neiti myöskään heti istuimessa viihtynyt vaan vei oman aikansa tottua. tutti in tuttinauhall kiinni puvussa joten tyttö saa itse tutin otettua jos suusta tipahtaa. en missään nimessä rupeaisi sitä tuttia aina tytölle suuhun laittamaan muuten oppii siihen eikä tule yksin siellä autossa viihtymään.
meillä on myös lelu roikkumassa auton takapnekillä niin että tyssi voi sitä katsella

Miellä oli istuin apukuskin penki takana selkä menosuuntaan ja tutti tuttiketjulla kiinni oikealla puolella josta sain sen pahimmassa hädässä ongittua käteeni ja laitettua oikealla kädellä jopa ajaessani lapsen suuhun. Äkkiä lapsi kuitenkin oppi siihen, että ei tarvi olla koko ajan se tutti suussa. Suurempi riski se on liikenteelle jos sitä tuttia alkaa vaikeesti kurkottelemaan kuin se että lapsi vähän aikaa itkee tutin perään.

Meillä lapsi etupenkillä, tutti tuttiketjulla haalarissa kiinni.
Tuo tiinan tapakin vois olla ok, ainakin liikennevaloissa ehtii tutin antamaan jos se on helposti löydettävissä.

Joo en mä koko aikaa sitä tuttia ole nytkään suuhun laittanut jos takana istun, pahimman itkun aikana vaan.

Meillä istuin on kuskin takana, ja ehkä ihan hyvä niin ei tule sitten ronkittua sinne takapenkille.

Meillä kyllä tyttö saa tutin sisällä itsekin suuhunsa, mutta tuossa autossa kun on tumput kädessä niin ei sitä tuttia voi suuhun saada, miten teillä muilla tuo onnistuu?

Ehkä se olisi vaan hyvä opettaa että tuttia ei suuhun välttämättä tarvitse. Omaa tyhmyyttä on se, että alkuun aina kaukaloonkin tutti laitettiin suuhun, tarvi tai ei. Nyt sitten on niin tottunut siihen, vaikka muuten ei tuttia syö kuin nukahtamiseen ja autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Joo en mä koko aikaa sitä tuttia ole nytkään suuhun laittanut jos takana istun, pahimman itkun aikana vaan.

Meillä istuin on kuskin takana, ja ehkä ihan hyvä niin ei tule sitten ronkittua sinne takapenkille.

Meillä kyllä tyttö saa tutin sisällä itsekin suuhunsa, mutta tuossa autossa kun on tumput kädessä niin ei sitä tuttia voi suuhun saada, miten teillä muilla tuo onnistuu?

Ehkä se olisi vaan hyvä opettaa että tuttia ei suuhun välttämättä tarvitse. Omaa tyhmyyttä on se, että alkuun aina kaukaloonkin tutti laitettiin suuhun, tarvi tai ei. Nyt sitten on niin tottunut siihen, vaikka muuten ei tuttia syö kuin nukahtamiseen ja autossa.

meillä neiti on saanut itse tutin suuhun jos kovasti tahtoo vaikka tumput onkin kädessä. =)
voi olla että lapsesi on vaan niin tottunut siihen että olet sen tutin hälle aina "hädässä" laittanut niin ei viitsi siksi itse sitä sinne yrittää laittaa.

Voi olla joo että autosa on tuohon tottunut. Sängyssä jos herää niin laittaa itse aina tutin suuhun ja päivällä sitä ei tosiaankaan syö. täytyy nyt varmaan terästäytyä ja antaa vaikka sitten vähän itkeä, etten heti laita tuttia. Tuntuu vaan, että onko se sitten epäloogista, että antaa ensin vähän aikaa itkeä ja laittaa sitten kuitenkin tutin. Eikös se pitäis olla niin että jos ei kerran laita niin ei laita. Meinaan nyt sitä että alkaako tyttö sitten oppia sen että kunhan tässä aikani huudan, niin kyllä se tutti laitetaan suuhun...

taidan vaan miettiä liikaa... =)

Jos ei ole kovat paukkupakkaset niin minä olen antanut lapsen olla autossa ilman hanskoja tai toista hanskaa, haalarin hihat kuitenkin suojaa käsiä jonkin verran, saa lueskeltua kirjoja ja laitettua itse tuttia suuhun. Lyhyemmillä matkoilla ei näpit ole ehtineet kylmetä, pitemmillä taas yritän jo etukäteen lämmittää auton sellaiseksi että taretaan molemmat olla siellä paksuissa sisävaatteissa.

Yhteistyössä