Automaattivaihteisten autojen omistajat... Mitä teidän autot vie bensaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvierass

Vieras
Mitä teidän autot vie bensaa?
Paljonko ne syö bensaa/dieseliä per 100 km?
Mainitse myös auton merkki ja malli.
Mulla on itellä:
Volvo V70 2.5T automaatti 200 hv vm. -98 ja kulutus on maantiellä 10 L /100 km ja kaupungissa 18 L /100 km. Keskikulutus yleensä 14-15 L /100 km ja mun mielestä tää vie vähän liian paljon, johtuisko se sitten automaatista?
Mitä muiden autot vie?

-
Mulla on Ford Mondeo 2.0 TDCi Powershift-automaattilaatikolla vm. -12.
Viimeksi vei matka-ajossa 6,1 L /100 km, mutta mulla onkin vähän reipas ajotyyli.
4,8 L /100 km olen päässyt, kun hissukseen ajellut.
Kaupungissa sitten vie 8-9 L /100 km.
Sun autosi kulutus kuulostaa kyllä isolta, mutta onhan se isokoneinen ja raskaskorinen, turbo-Volvo.
Meillä on V70 -00 toisena autona, mutta se on manuaali, eikä vie läheskään tommosia määriä.

Aika turha verrata uutta powershiftiä vanhaan volvon laatikkoon.

Perinteinen/vanhanaikainen momentimuuntimeen perustuva automaatti lisää kulutusta 1-2 l/100km. Ap:n Volvossa on juuri tällainen. Uusissa volvoissa on sama laatikko kuin tuossa Pikkukaupunkilaisen Mondeossa. Näissä uusissa automaateissa ei ole häviötä aiheuttavaa turbiinia, vaan kyseessä on häivöitön kaksoiskytkin/suorakaytkentä laatikko. VW:llä tämä on ollut käytössä pisimpään, siitä käytetään nimitystä DSG. Tällainen automaatti ei lisää kulutusta yhtään. (mutta siinä voi olla muita murheita, mutta se on toinen juttu).

perinteinen automaattilaatikko hukkaa litran pari bensaa maantiellä, kaupungissa hieman enemmän

kaikki isot bensavolvot on melkosia rosvoja

Aikamoinen rosvo tuntuu olevan joo.
Tää on ollut mulla 4 v., mut vasta nyt olen alkanut tarkkailla kulutusta, sillain kunnolla, kun bensan hinta on niin korkeella.
Viimeksi pääsin 433 km tankillisella , joka on mun mielestä aika vähän.....

Vanha ketju mutta vanha vitsi. Kaiken sen se on juonu minkä tankkiin laittaa, yhtään ylimääräistä bensaa ei oo koskaan jäänyt, kaikki on mennyt...

Volvo V70 2.5T automaatilla n. 7,2 litraa työajossa (moottoritie,Lahti-Helsinki-Lahti päämääränä) Arvio ei perustu ajotietokoneeeseen vaan omiin tankkauksiin ja kirjanpitoon. Ajotietokone antaa mielenkiintoisia lukemia kun pitää sen livenä, moottoritiellä 5,4 L/100 km, alamäeässä 2,3 L/100 Km kaupungissa ruuhkassa ja liikennevaloissa 34 l/100 km. Auton oman tietokoneen mukaan keskikulutus 9,4 L/100 km ja keskinopeus 51 Kmh

P.S Volvoissa on ollut kaksoiskytkin jo ikuisuuden, manuaaleissa ja automaateissa..

Yhteistyössä