auton kustannukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
paljonko auton pito maksaa noin kuukaudessa, jos auton ostohinta olis noin 5000euroa, ikää olis 2000luvun taite. sellanen pikkunen kauppakassi auto!eli lainat, vakuutukset...bensan kulutus olisi aika vähäistä, lähinnä työmatkat kaupunkialueella.
mitä yleensä vakuutukset on pikkuautolla ja lainanlyhennykset?

Jos otat sen pakollisen liikenne vakuutuksen ja esim. kevyt kaskon (joku kasko kannattaa ottaa) niin kuukaudessa maksettavaa tulee n.50e. Tollasta lainaa kannattaa varmaan lyhentää n.200e/kk, on noin 3v laina silloin. Bensaan menevää rahaa on vaikea sanoa, itse ajan n. 15km päivässä, kuukaudessa menee n.150e bensaan. Muista myös perushuollot, esim. öljyjen vaihtoon itse vaihdettuna menee n. 50e jne.. Jos vaikka pakoputki hajoaa, se on heti 500e. Autoon menee paljon rahaa, se on varma.

vakuutukset maksaa, mutta miten paljon riippuu siitä aika paljon, että miten hyvän vakuutuksen otatte. Ja kyllä noin uudelle autolle kannattaa ihan hyvä ottaa. Että sanoisin vuodessa niihin menevän jotain 400-500. Bensoihin ehkä 50e/kk... lainanlyhennöksistä en osaa sanoa mitään. Sit tulee kaikenlaista yllättävää pikkukulua kaiken maailman nesteiden ostelusta ja osien vaihteluista. Ja sit vielä jos tarvii korjailla.

maksaa muka 500 euroa??

No okei, meillä mies onkin autoalalla ja korjaa itse kaiken ja saa varaosat samaan hintaan kuin itse liike. =)

Meillä menee vakuutukseen n. 450 euroa vuodessa, bonuksia on 30 %
Sitten vero n. 120 euroa ja katsastus 40 euroa ja risat. Bensaan se mikä menee ja itse korjauksiin aika vähän. Kone vaihdettiin joku vuosi sitten ja siihen meni 250 euroa.

vakuutukset on jotain... mitähän ne olis.. varmaan joku 600-700 egee per vuosi, laina on 230 egee per kuukausi ja bensaa menee vähän sen mukaan miten ajaa.

eessä on vähän remppaa, en osaa yhtään arvioida mitä tulee maksaan. jarrulevyjä, jarrupaloja ja jakopäänhihna pitää vaihtaa.

ja vieraalle: miten voi jarruosat maksaa 200 egee??? siis oliko pelkät jarrupalat vai tuliko jarrulevyt myös? meillä jarrulevyt maksaa 50 egee eteen ja saman verran taakse.

Yhteistyössä