Auton myyminen ja verojen maksaminen, apua kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoilija

Vieras
Entiseen autoon olin valinnut verojen maksamisen 4 erässä, josta olin maksanut vasta yhden erän. Vaihdoin kuitenkin autoa välissä ja nyt tuli lasku toisesta erästä. Kuuluuko minun maksaa se yhä ja loput kaksi erää vaikka auto ei ole enään omistuksessani ja omistan uuden auton? Kiitos!

Soitat trafille ja pyydät uuden laskun, ajantasaisen. Olethan varma että uusi omistaja on laittanut entisen autosi nimiinsä? Jos ei, sulla on varmaan luovari, jonka käyt näyttää konttorilla ja tarvittaessa vakuutusyhtiöllä. Näin saat vakuutukset ja verot poikki oikeasta kohtaa.

Mulla on aina tullut automaattisesti verot uudelle autolle ja siinä on huomioitu auton vaihdos,kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa että onhan auton uusi omistaja ottanut sen omiin nimiinsä.Se pitäisi tehdä 7 vuorokauden kuluessa,jos näin ei ole tilanne niin ilmoitat itse asiasta,oletan että pystyt sen todistamaan.

Uuden auton vero laskussa ei ollut ainakaan mainintaa vanhan auton verotuksesta..Trafin mukaan vanha auto on rekisteröity jo toiselle omistajalle. Tässä tapauksessa autoliikkeelle.