Auton osamaksurahoituksesta tietävät, APUJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeeGee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PeeGee

Vieras
Olisi yksi kysymys auton osamaksurahoituksesta.
Eli siis olen ostamassa 9000 e:n auton osamaksulla ja työsopimukseni päättyy 15.3.2013, mutta tiedän, että minulla on varaa maksaa autoa, vaikka työsopimukseni loppuisikin hetkeksi. Olen alalla, josta on kohtalaisen helppo saada työtä.
Niin siis itse kysymykseen:
Onko minun mahdollista saada autoon osamaksurahoitusta, vaikka minulla ei ole vakityöpaikkaa? Autohan toimii vakuutena lainalle näissä lainoissa.
Mutta siis, onko mahdollista?
Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa valistaa :)

Olisi yksi kysymys auton osamaksurahoituksesta.
Eli siis olen ostamassa 9000 e:n auton osamaksulla ja työsopimukseni päättyy 15.3.2013, mutta tiedän, että minulla on varaa maksaa autoa, vaikka työsopimukseni loppuisikin hetkeksi. Olen alalla, josta on kohtalaisen helppo saada työtä.
Niin siis itse kysymykseen:
Onko minun mahdollista saada autoon osamaksurahoitusta, vaikka minulla ei ole vakityöpaikkaa? Autohan toimii vakuutena lainalle näissä lainoissa.
Mutta siis, onko mahdollista?
Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa valistaa :)

Vähän asian vierestä: minkämerkkisen ja vuosimallin olet ostamassa? Käytetyissä kannattaa käyttää harkintaa, joihinkin tulee enemmän vikoja kuin toisiin. Yllättävänkin isoja kuluja voi tulla vuoden mittaan! Onko sinulla ketään tuttua tai sukulaista joka ymmärtää autoista? Varmistuisi että kärry on moitteeton.

[QUOTE="äiti";25458382]Vähän asian vierestä: minkämerkkisen ja vuosimallin olet ostamassa? Käytetyissä kannattaa käyttää harkintaa, joihinkin tulee enemmän vikoja kuin toisiin. Yllättävänkin isoja kuluja voi tulla vuoden mittaan! Onko sinulla ketään tuttua tai sukulaista joka ymmärtää autoista? Varmistuisi että kärry on moitteeton.[/QUOTE]

Volvo V70 2.5 TDI. Tämä ko. yksilö on kuntotarkastettu. Ja kyllä niitä autorassareita löytyy sukulaisistakin :)

Ja täällä halutaan muistuttaa, että kannattaa kävellä ihan pankkiin sen autolainan kanssa. Autoliikkeissä voi olla halvempi korko, mutta kun joudut pitämään monta vuotta vanhalla autolla TÄYSKASKOA (julmetun kallis), niin huomaat miten paljon halvemmaksi olisi tullut ottaa laina sieltä pankista kuin autokaupan rahoitusyhtiöltä...

Ja täällä halutaan muistuttaa, että kannattaa kävellä ihan pankkiin sen autolainan kanssa. Autoliikkeissä voi olla halvempi korko, mutta kun joudut pitämään monta vuotta vanhalla autolla TÄYSKASKOA (julmetun kallis), niin huomaat miten paljon halvemmaksi olisi tullut ottaa laina sieltä pankista kuin autokaupan rahoitusyhtiöltä...

Niin, tottahan tämäkin, mutta pankkilainaan tarvitaan takaajia sitten taas. Että se on vähän 50-50...

Ei tarvi olla täyskaskoa, riittää kevyempikin kasko ja jos autolla on tarkoitus ajaa vähänkin enemmän kannattaa jonkinmoinen kasko kyllä olla ja ne "säästäkaskot" ja vastaavat ei kyllä paljoa maksa. Nuo rahoitusliikkeethän ovat sitäpaitsi pankkien omistamia, A1 on Nordean ja OP-Pohjolalla on myös omansa jota autoliikkeiden kautta tarjotaan ja pankit mielellään ohjaavat niiden pariin.

[QUOTE="vieras";25458453]Ei tarvi olla täyskaskoa, riittää kevyempikin kasko ja jos autolla on tarkoitus ajaa vähänkin enemmän kannattaa jonkinmoinen kasko kyllä olla ja ne "säästäkaskot" ja vastaavat ei kyllä paljoa maksa. Nuo rahoitusliikkeethän ovat sitäpaitsi pankkien omistamia, A1 on Nordean ja OP-Pohjolalla on myös omansa jota autoliikkeiden kautta tarjotaan ja pankit mielellään ohjaavat niiden pariin.[/QUOTE]

No en tiedä perusteita sen tarkemmin, mutta meillä piti olla täyskasko (kysyttiin joo), se tuli yllätyksenä ja ne vakuutusmaksut ne vasta yllätyksenä tulivatkin. Sen jälkeen ymmärsin, mistä nuo autokaupan nollakoron lainat on kotoisin (vaikka ei edes semmoinen ollut), kyllä se raha jostain otetaan... Ja nopeasti vaihdettiin pankille laina.

Mistä tiedät, ettei vaadita täyskaskoa?

Viimeksi muokattu:
Meillä ei vaadittu kaskoa,kun ostettiin rahoituksella auto.Nordean rahoitus.Meillä autossa vain liikennevakuutus.Autokin tuli samantien omiin nimiin,ei rahoitusyhtiön.

[QUOTE="tintti";25458529]Meillä ei vaadittu kaskoa,kun ostettiin rahoituksella auto.Nordean rahoitus.Meillä autossa vain liikennevakuutus.Autokin tuli samantien omiin nimiin,ei rahoitusyhtiön.[/QUOTE]

Mahtaa olla halpa auto? Hieman omituista minusta, jos ei teillä ole muita vakuuksia. Siksi ne yleensä sen kaskon (kaikki mahdolliset vakuutukset) minusta vaatii, kun auto on lainan vakuutena ja rahoitusyhtiön omistuksessa, kunnes se on kokonaan maksettu.

Taas kustaan naisia silmään. Jos autoliikkeestä sen auton ostat niin auto ei ole sinun vaan rahoitusyhtiön. Joka vaatii täyskaskon. Ellei ole suuri vaiva niin laittakaapas vakuutuslaskureihin auton ja omistajan tiedot. Saatte osviittaa kuinka paljon jo kasko maksaa liian vanhaan autoon.

• Tykkää
Reactions: Wandii

Pankkikin yleensä vaatii tuon hintaisiin autoihin oman rahoitusyhtiönsä rahoituksen ja se taas kaskon, mikä taas saattaa olla auton ostajalle suuri etu, jos jotain onnetonta tapahtuu. Se on huonoin vaihtoehto, että auto on lunastuskunnossa, mutta vakuutus ei sitä lunastakaa, vain laina jää jäljelle. Autokaupalla harvemmin on enää omaa rahoitusyhtiötä, vaan ne käyttävät pankkien omistamia yhtiöïtä, vaikka niillä saattaa olla rahoitukselle oma nimi.

Yhteistyössä