Auton rattiin ptkän tauon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taidot unohtuneet ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taidot unohtuneet ?

Vieras
Joo, eli kortti kyllä löytyy, mutta ajokokokemusta on vähänlaisesti. (Itse asiassa viimeisen viiden vuoden aikana en muistaakseni ole tainnut ajaa autoa laisinkaan).

Nyt on sitten edessä työpaikan vaihto, ja sitä myöten sitten täytyy myöskin se auto hankkia työmatkoja varten.

Auton hankinta ei ole ongelma. Lähipiiristä löytyy onneksi ihmisiä, joilta kysyä neuvoa auton ostoa varten.

mutta se ajaminen. Eli mitä oikein kannattaisi tehdä, että kaikki ajamisesta ja liikenteestä muistuisi mieleen, kun ei autokoulutkaan taida kertauskursseja järjestää.

sama juttu minulla...
autokoulut varmasti järjestää kertausta.
nyt olen harjoitellut ilta-aikaan kaupan isolla parkkipaikalla, ihan että tulee taas tutuksi vimpaimet ja vaihteet... yllättävän pian uskalsin lähteä pikkukiekan oikealla tielle.
mies mukana ylimääräisinä silminä ja ihan ohjeistamassa vieressä.

suurin este mulla henkinen, pelko että jotain kamalaa tapahtuu. yritän vakuuttaa että olen tolkku ja varmasti pärjään liikenteessä siinä missä muutkin.

Olin ajamatta 10 vuotta. Muutto maalle julkisten saavuttamattomuuteen ja oli pakko ostaa auto. Otin kaksi ajotuntia ja kävin muutaman kerran hiekkatiellä harjoittelemassa. Edelleen jännittää oudoissa paikoissa ajaa, jätän auton helppohin parkkiruutuihin ym. Kyllä se siitä, tsemppiä!!

Yhteistyössä