Hae Anna.fi-sivustolta

autonvuokraus etukäteen vai paikanpäällä?

Viestiketju osiossa 'Kanariansaaret' , käynnistäjänä likinäköinen, 26.09.2006.

1. likinäköinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!

Neuvoisitteko, kannattaako auto varata täältä suomesta etukäteen vai vuokrata paikanpäältä? Tarvittais auto, johon mahtuu kahdeksan ihmistä!
    Kreikassa olemme vuokranneet auton aina vasta perillä ollessamme, mutta kuinkas homma hoituu Teneriffalla?

Onko joku lentänyt Tampereelta Spanairin lennoilla? Kertokaahan kokemuksianne ruoasta ja voiko tehdä taxfree ostoksia esullisesti?

Oletteko ostanut parmyymejä ja deodoranttia Teneriffalta? Onko tuotteet edullisia ja hyviä?
    Onkos kukaan ostanut autostereoita tms. ? Tartteisin sellaset, mutta uskaltaakohan niitä sieltä ostella, vaikka olisikin edullisia?

Nyt iski näköjään ihan kyselyikä...mutta näin kelien viilennettyä ei oikein malttais matkaa odotella.
    Kiitos, jos joku viitsii vastata!

2. eräs Vierailija

Kyllähän Teneriffalla on autovuokraamoja joka nurkalla ja kilpailukin aika kovaa. En kyllä tiedä tila-autojen saannista, olisiko varminta varata jo kotoa käsin.
    Lentänyt olen Tampereelta Spanairin lennolla ja ruoka oli aivan tavanomaista lentokone tasoa. Ei muuten mitään moittimista lennossa ollut.
    Ostoksia en tehnyt kuin jotain karkkia.
    Parfyymeja olen joskus ostanut, silloin ennenvanhaan, kun siellä oli edullisempaa kuin täällä. Viimevuosina en ole ostellut.
    Vain videokameran ja tavallisen kameran olemme sieltä tuota konepuolta ostaneet. Silloin olivat siellä hyvin edullisia, nykyisin hintataso on tasaantunut. Ostopaikaksi on valittava joku luotettava liike, ei mistään basaari kaupoista kannata ostaa. Otettava selville, onko takuu kansainvälinen, ettei pety, jos jotain sattuu. Iloista matkan odottelua!

3. varsinainen kalle Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Autojen saatavuus on paikanpäällä hyvä.Etukäteen ei tarvitse varata.Autojen taso on hyvä myös useimmissa pikkuvuokraamoissa.
    Toki voi tilata etukäteen matkanjärjestäjältä,mutta se on kyllä hiukan kalliimpaa kuin paikanpäällä.Itse en myöskään halua etukäteen sitoutua päiviin ,jolloin ajan autoa.
    Spanairin lennot menevät Finnairin lentojen edelle.Ruoan tasosssa ei line suuriakaan eroja,mutta matkustamohenkilökunta on ystävällistä ja palvelualtista.
    Parfyymeistä ja dödöistä en tiedä,mutta elektroniikka on siellä alvin verran halvempaa.Useimmat ja varsinkin isommat liikkeet ovat myös luotettavia.
    Tosin takuukysymys ,vaikka onkin samanlainen kuin Suomessa,niin jos jälkikäteen ilmenee takuuseen oikeuttava vika,sitä ei yleensä korjata Suomessa,vaan on vitävä ostopaikkaan ,joka huolehtii takuusta,

4. eräs Vierailija

Itselläni on kokemusta videokameran ja cd soittimen takuusta Suomessa. Molemmissa pelasi aivan hyvin, ei mitään ongelmia ollut. Molemmat tuotteet oli ostettu, tosin eri aikoina Maya liikkeestä Santa cruzista.

5. tenerifesunset Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Auton vuokraus ehdottomasti paikan paalla... Esim. seat ibiza, renault clio tai vast. ilmastoinnilla ym... yleensa max 60€ 3/vrk. Autostereot huomattavasti halvempia kuin suomessa mutta kannattaa menna hiukan syrjemmalta niita kyseleen.. esim. Carrefour aika hyva paikka, myos Alcampo, koska niissa aina pienia erikoisliikkeita samoissa tiloissa.

6. likinäköinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!!

Kertoisitko "tenerifesunset" vielä, ovatko Alcampo ja Carrefour kauppakeskuksia vai paikkakuntia? Olen vähän tietämätön koko Teneriffan suhteen!
    Ja oletko sitä mieltä, että kahdeksan paikkainenkin auto kannattaa vuokrata paikan päältä?
    Kannattaako Loro Parkin-retkeen varata kokonainen päivä?

7. tenerifesunset Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    alcampo ja carrefour ovat kauppoja, vahan kuin suomen prismat ym.. paitsi etta niitten ymparilla on yleensa myos kauppakeskus jossa lukuisia pienempia putiikkeja..... ja varsinkin isompi auto ehdottomasti paikan paalta, mietippa jos matkanjarjestajat rokottavat 30-40€ pienesta autosta paljon se on isosta... yleensa iso auto n. 150€ viikko. Loroon mielestani koko paiva, koska silloin nakee kaikki showt, toki paivaa saattaa jaada jaljelle mutta rantaan vain pari sataa metria... toivottavasti oli apua ja jos jotain mielessa niin kysykaa vaan ja hyvaa lomaa

8. likinäköinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heips tenerifesunset, kertoisitko vielä, mistä kyseiset kaupat löytyvät?
    Onko Santa Cruz huomattavasti parempi ostospaikka kuin Puerto de la Cruz?

9. chica Vierailija

hei, alcampo on la lagunan kaupunkiin menevän moottoritien varrella, vieressä ikea, toisella puolella decathlon urheiluvaate-, tavarakauppa. Toinen alcampo on puerto de la cruzin lähellä myös moottoritieltä nähtävisä. Carrefoureja on kaksi, yksi santa cruzin keskustassa ja toinen Añaza-kylässä.
    Nämä mainitut autojen hinnat kuulostavat siltä, että ne on ilman täysvakuutuksia. Täällä jo kauan asuneena olen pistänyt merkille että luotettavien autonvuokraajien hinnat VAKUUTUKSIEN kanssa pyörivät 55 euroa/vrk esim on Aviksen halvin auto. renault espace 7 hlölle maksaa 141 euroa per päivä. Korkeasesonkiaikaan tila-autot varattava hyvissä ajoin. Lentokentällä on Aviksen, Autoreisenin, Cicar:in ja muutaman muun toimistot, voitte netistäkin vertailla hintoja.

10. tenerifesunset Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    autojen hinnat sisaltavat aina kaikki vakuutukset!!!! Ja tedoksi etta Avis on kallein saarella toimivista vuokraamoista. No se on tietysti makuasia mista vuokraa mutta itse en kayta suuria vuokraamoita juuri heidan hintojen takia...

11. chica Vierailija

hei tenerifesunset, eivät muuten sisällä. (!!!!!) Täysvakuutus pitää aina pyytää erikseen, muuten laittavat sen tavallisen perusvakuutuksen. Jos ette halua joutua maksamaan jos autolle sattuu jotain (esim. joku kolhii parkkipaikalla) niin pitää, ja jokainen matkanjärjestäjäkin suosittelee, ottamaan täysvakuutuksen. Halvempia firmoja kuin avis on esim. Orlando, Cicar, Autoreisen. Otin vain Aviksen esimerkiksi kun oli hinnasto nenän edessä täällä teneriffan toimistossa.

12. tenerifesunset Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ja kylla muuten ihan varmasti sisaltaa!!!!! En tieda mista moinen tieto on mutta olen vuokrannut ystaville, sukulaisille, asiakkaille autoja hiukan useammin kuin muutaman kerran ja kolhujakin tullut!!! No se siita!! Mina yritan vain antaa "PUOLUEETTOMIA" neuvoja siita ilmeisen vahasta tietomaarasta joka minulla on, mutta on ilmeisesti turhaa joten en viitsi sitten vaivautua..... Ethan vaan tyoskentele jonkin matkanjarjestajan palveluksessa chica????

13. chica Vierailija

en työskentele, enkä halua kinata, mutta myös vuokraan paljon autoja, viimeksi viime viikonloppuna ja 10 euron lisämaksun maksoin jotta sain täysvakuutuksen. Väliäkö hällä pääasia on että halukkaat saavat auton ja hintavertailuja on aina järkevä tehdä! On ilmeistä sanavalinnastasi päätellen että tiedät paljon ja varmasti kokenut matkailija, mutta yritin vain kokemuksien perusteelta korjata käsitystäsi, että useissa vuokraamoissa täysvakuutuksesta pitää maksaa lisämaksu. siinä kaikki. Tietenkin hintaan sisältyy se pakollinen vakuutus, mutta se ei ole sama asia kuin täysvakuutus.
    Huutomerkit ja kysymysmerkit antavat minulle kuvan että haluat sanoa "minä ja vain minä olen oikeassa". Olen asunut vakituisesti teneriffalla kohta kuusi vuotta, joten luulisin asiasta jotain tietäväni. Jatka ihmeessä puolueettomien neuvojen jakelua, mutta älä ota nokkiisi jos joku muukin neuvoo.

14. likinäköinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    HEI!

Chica, onko Ikea samaa ketjua, kuin täällä Suomessakin?
    Onko hintataso sama?
    Kun olet asunut niin kauan siellä Teneriffalla, mitä mieltä olet siellä myytävästä elektroniikasta, kannattaako ostaa ja miten on takuun kanssa?

Onko Los Gigantes sinulle kovinkin tuttu paikka?

Minä en oikein malttaisi odottaa matkaa, neljän viikon päästä olemme siellä!
    Täällä on tällä hetkellä kovin sateista ja harmaata?

15. minnap Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!
    Olemme ostaneet parfuumeja teneriffalla käydessä ja eivät olleet niin halpoja kuin odotin(fuerteventura oli edullinen). Digikamera ostettiin 3 vuotta sitten, opas suositteli jotain liikettä (los cristianosissa) ja kameraan sai kansainvälisen takuu. kamera oli halvempi kuin vastaava suomessa, nyt kun menemme uudelleen niin aiomme uusia kameran ja katsella lapsille autoon dvd-soitinta.
    Chica tiedätkö missä päin Americasia olis paikallisten käyttämä ruokakauppa? Olemme menossa Parque Cristobal-hotelliin joten jos jostain vaunumatkan päästä löytyisi kauppa josta isolle porukalle saisi halvemmalla tavaraa. Onko Americasissa mitään kauppahallia tms mistä saa tuoretta kalaa, vihanneksi jne. Minullakin näyttää olevan kamala kysely ikä...Matka vain lähenee ja kuume nousee ;o)

16. tenerifesunset Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    hei minna! amerikaksen paras marketti on san eugenion ostoskeskuksen alakerrassa ja nimeltaan mercadona, siella on liha ja kalatiskit ym..Ja vastaan nyt taas tuohon toisen kysymykseen elektroniikasta etta takuu pelaa kylla suomessa, ainut minka kanssa pitaa olla tarkkana on se etta pistavat kaikki tilpehoorit mukaan. Yleensa halvin hinta ei sisalla muuta kuin just perus kamat. " nyt iski pikkupiru" ja chicalle sanottava etta valitettavasti olen asunut kauemmin...hehh.. noo niin!! ja ala valita mun huutomerkeista ym. en mina niita pahalla tarkoita. Kavin muuten just kysymassa tosta naapuri autovuokraamosta niin espace on 315€ viikko ja mielestani se ei ole edes halvin... Enka missaan nimessa halua antaa kuvaa etta vain mina olisin oikeassa, arsyttaa vaan yleensa kun yritan auttaa jotain niin sitten joku turisti joka kaynyt kerran jos sitakaan vaittaa etta ei pida paikkaansa. No toivottavasti oliapua kysyvilla ja hymyillaan kun tavataan chica! :) Minna! Kavitte ilmeisesti visanta nimisessa liikkeessa? Mutta kylla se takuu pelaa muillakin Visannalla vain on sopimus matkanjarjestajien kanssa ja siksi sita suositellaan.

17. likinäköinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos teille molemmille vastauksistanne, arvostan kyllä sitä, että viitsitte auttaa!
    Tyhmä kysymys, mutta olikos espace joku tila-auto tms? Ja mistäpäin Teneriffaa vuokria olet kysellyt? Me olemme kuitenkin menossa Los Gigantesiin ja siitä läheltä haluttaisiin auto vuokrata!
    Minnap, on se hyvä että muillekkin iskee kyselyikä!

18. tenerifesunset Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    itse asun pohjoisessa, mutta kylla niita vuokraamoita siella gigantesissakin on. En vaan sielta osaa sen kummemmin suositella kun itse siella pistaydyn perheen kanssa yleensa kun vietamme paivan silla reunalla saarta ja kalaruuan himo iskee. Kannattaa vaan kierrella muutamia ja kysya hintaa.

19. chica Vierailija

no hei taas!
    Juu tuo tenerifesunsetin mainitsema mercadona on paras ja edullisin, ja niitä löytyy useita. Parque cristobalin lähin on C.C. Abora (El Camison- keskuksen toisella puolen tietä), san eugenion ostarissa yksi, el duque:n ostarissa myös on, ja sitten Adejessa ja los gigantesissa myös. Tuoretta kalaa on kyllä mercadonan kalatiskillä saatavissa, vihannekset ja hedelmät on valmispakattuja... itse ostan kotiin ne liikkeistä missä myydään vain niitä hedelmiä ja vihanneksia, los cristianoksessa Coslo, Fruit shop, americaksessa agaete (vähän syrjässä vain).
    Ai asut pohjoisessa tenerifesunset? Sitten meillä voi ollakin yhteisiä tuttuja jos tunnet muita suomalaisia siellä. Itse asun Adejessa, pohjoinen on kaunista seutua, varmaan hyvin viihdytte?En ole mikkään turristi, mutta kunnioitan kaikkia jotka ovat asuneet kauan saarella, että hymyilläänkin leveästi jos tavataan. Olen ollut koko täälläoloajan turismin parissa töissä ja noita autovuokraamoja on tullut koluttua, mutta niitä on niin älyttömästi joten voi olla että ollaan ihan eri firmoista vuokrailtu.
    Los gigantesissa on kyllä vuokraamoita, ja hotellin vastaanotosta voitte kysellä ne lähimmät. Juu, espace on 7 hengen auto, mutta on myös jopa 9 hengellekin eri merkkisiä saatavilla.
    Elektroniikkaa olen ostellut Maya tavaratalosta, el corte inglesistä, carrefourista, en ole uskaltanut ostella näistä basaareista mistä jo joku varoittelikin, siellä voi tulla vastaan mitä vain.
    Hyvää matkaa

20. tenerifesunset Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    moi chica!! asustelin aiemmin etelassa ja myos muilla saarista, mutta nyt asetuttu tanne pohjoiseen. En liiemmin tunne suomalaisia taalta, kun ystavapiirimme koostuu paikallisista toki joitain tiedan niinsanottuna hyvanpaivan tuttuna. Kaymme silti etelassa melkein viikottain moikkamassa tuttuja. Joko ne dugueenkin saaneet mercadonan??? Rakentavat edelleen semmoista tahtia et ei mukana pysy.... Saakelin kalima taas ilmassa ja hikoiluttaa niin pirusti, teilla siella viel varmaan vahan enemman? Eihan tyosi liity sunterraan tai vastaavaan???

21. chica Vierailija

Kalimaa on, aivan liian kuumaa. 30 astetta kun tulin töihin kolmeksi. Ei, olen lentoemäntänä muttanyt sopimuksessa paussi niin olen hotellialalla - en ole sunterrasta kuullut, ovatko matkailualan yritys? Ovat rakentaneet siihen Jardines de Nivaria hotellin liikenneympyrän yläpuolelle pikku ostoskeskuksen, niin siinä on mercadonakin, vähän pienempi vain kuin san eugenion.

22. likinäköinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    HEI!!

Vai on siellä liian kuumaa....täällä ei todellakaan ole! Vettä sataa, on harmaata ja synkkää. Kuumuus ja aurinko kuullostaa ihanalle!!!

23. chica Vierailija

no sitä piisaa! tämä kalima kestää pari kolme päivää aina kerrallaan, varmaan jo viikonlopuksi hiukan jäähtyy. Huomiseksi luvattu 27 astetta. Kyllä tämä sateen ja harmauden voittaa! Vähän matkustellut, varmasti teille tulee hauska loma, tämä on hieno saari ja aurinkoa riittää.

24. Canaryfani Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoitit:
    Auton vuokraus ehdottomasti paikan paalla... Esim. seat ibiza, renault clio tai vast. ilmastoinnilla ym... yleensa max 60€ 3/vrk. Me olemme menossa Gran Canarialle joulukuussa ja minä paikalla ennenkin käyneenä vuokrasin auton Finnmatkojen avustuksella etukäteen 10 päiväksi. Hinta on 169€ (jo maksetttu), jolloin vuorokausihinnaksi lyhyen matematiikan oppien mukaan tulee 16,9€. Eli mikä se nyt on kannattavin vaihtoehto?

25. chica Vierailija

Vähän matkustellut- unohdin eilen vastata tuohon ikea - los gigantes kysymykseesi, Ikea on aivan samaa ketjua kuin suomessa, että samat tavarat löytyy. Hinta taitaa olla sen alvin verran edullisempi. Los Gigantesissa on tullut käytyä moneen otteeseen, mihin hotelliin olette menossa? Pienempi ja rauhallisempi kylä kuin Americas, mutta löytyy kauppoja ja ravintoloita ihan yhtälailla, Puerto de Santiagon alueella Mercadona ruokakauppa, rantoja on parikin, ovat sitä harmaata tulivuoriperäistä hiekkatyyppiä. Lentokentältä Gigantesiin kestää ajaa n. 40min. liikenteestä riippuen.
    Gigantesista Ikeaan, Carrefouriin, El Corte Inglésiin, Alcampoon ajaa suurinpiirtein 1,15 h koko matkan Americaksesta pohjoiseen päin on moottoritie.

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi