Auttaako diakonia tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melko köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

melko köyhä

Vieras
Tilane on se,että ollaan muuten ihan ok toimeentuleva pariskunta (suht köyhiä ollaan mutta ei saada tt-tukea eikä olla edes haettu kun jotenkin pärjätään),mutta tämä kuu on erityisen tiukka. Olin laskenut kaikki pennilleen (tässä kuussa oli pakko huoltaa auto ja maksaa pari isoa laskua). Lapsi sitten sairastuikin ja lääkkeisiin meni yli 100e,eli meidän 2 viikon ruokarahat. Nyt sitten mietin miten pärjätä loppukuu kun ei oikeasti ole rahaa ruokaan. Mihin tahoon voin ottaa yhteyttä? Ei ole sukulaisia tms. keltä lainata.

Soita paikkakuntasi diakonoatoimistoon, saat ajan keskustelulle ja luultavasti ainakin ruokakassit saatte. Myös jotain "kriisiapua" voivat rahallisesti harkinnanvaraisesti antaa. SOITA IHMEESSÄ jos oikeasti apua tarviit.

[QUOTE="vieras";23324179]Kyllä olen ainakin itse saanut diakoniatyöntekijältä semmoisia "lahjakortteja" vai mitä ne nyt on joilla voi ostaa ruokaa jostain kaupasta.[/QUOTE]

Omalla paikkakunnallani ei saa lahjakortteja vaan ruokakassit. Ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain.

Yhteistyössä