auttaakohan sossu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
hitsi,saan ensviikolla isännöitsijän lausunnon vietyä asunnonjako toimistoon.Kaupungilla on antaa mulle heti uusi asunto.
vasta nyt rupesin meittimään että mites se vuokra :/
edellisestä joudun maskamaan sen yhden kuun vuokran kuiteskin (siihen saan tietty asumistuen) ja sitten lisäks tietty tän uuden kämpän vuokran johon en voi saada sitä asumistukea vasta kun edellisestä on loppunut vuokrasopimus.

olen kh-tuella eli sitä ylimäärästä ei ole.ja ei,minulla ei ole säästössä tätä varten rahaa koska tilanne on tullut eteen yllättäen.Ja vieläkerran ei,en mene töihin,enkä edes kerkeäisi mennä töihin jotta saisin tämän rahan kouraan eräpäivään mennessä joka on ensikuun 4.päivä.

pitääkö mun varata joku aika sinne virastoon?vai mitä häh.saako tämmösissä tilanteissa apua?jos ei muuten niin lainaisin sosv:lta tuon rahan ja maksaisin sitten kykyni mukaan takaisin.
hitto mikä tilanne :kieh:

Sosiaalitoimistossa pitäisi olla päivystävä sosiaalityöntekijä, jolta voisit saada heti ajan ja varmasti hän myöntää sulle harkinnanvaraista tukea tuossa tilanteessa.

Me ainakin saimme sosiaalitoimistolta maksusitoumuksen vuokratakuuseen.
Olivat sitä mieltä, että kyllä meitä pitää auttaa, kun lapsen tulon vuoksi oltiin muuttamassa isompaan ja siihen olisi tarvinnut 2kk:n takuun.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
mihis päin te muutatte :whistle:

en tiedä vielä,saan vatsa tietää sitten kun vien sen lausunnon.
sanoivat puhelimessa että heillä on jotain tarjolla..

ja onnkes saadaan kaupungilta,en haluis hkista lähteä :D
ok,tyrkkäähän yv:tä vaikka sitten,jos vaikka joskus jossain törmätään
:whistle: :D

Kyllä minä ainakin olen reilusti auttanut tuollaisessa tilanteessa olevia lapsiperheitä. Varaa kuitenkin ajoissa aika sosiaalityöntekijälle - ja vaadi nimenomaan sosiaalityöntekijän tapaamista, koska etuuskäsittelijöiden "oikeustaju" (lue: kyky ymmärtää ihmisten kokonaistilanteita) ei aina ole kohdillaan ja voit jäädä siksi ilman apua - he saattavat tulkita, että sun on vaan selvittävä...Näin sanon ihan sillä kokemuksella, mikä mulla heistä on sosiaalityöntekijänä. Ja mukaan kaikki mahdolliset liput ja laput, mitä hakemuskaavakkeessa pyydetään liitteeksi. Toimistolla otetaan (ainakin ennen muinoin) kopiot kyllä alkuperäisistä. Hae asuinalueesi toimistosta etukäteen toimeentulotukihakemus ja täytä se niin pitkälle kuin osaat ennen kuin menet tapaamaan sosiaalityöntekijää. terv. entinen Hgin kaupungin sosiaalityöntekijä.

^-- juu kerran olen käynyt etuuskäsittelijän luona (2v sitten),tilillä 6snt rahaa ja seuraavan kerran olsi tullu päälle 1kk päästä.empä saanu apua :kieh: nyt kasvattelen niitä syötyjä kynsiä takasin.

Accra,missä te tääl asutte :D