Auttaisko joku? Millon äitiyslomani alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Olen yrittänyt jo kelan sivuilta etsiä laskuria mut en löytänyt.
laskettuaikani on 21.1.2011, milloin mulla alkaa virallisesti äitiysloma?
Entä jos jään varhennetulle äitiyslomalle niin koska se alkaisi?

Kysyin jo neuvolastakin ja terkka oli tosi epämääräinen, -vastasi että joskus 15.12 alkais mut voit jäädä jo melkein kuun alusta. Kysyin tarkennusta johon totesi että kelan sivuilla on laskuri mitä kannattaa käyttää.
En löytänyt.. auttaisko joku nyt että tietäisin viralliset päivät??

KIITOS!

"Voit jäädä äitiysvapaalle aikaisintaan 50 arkipäivää ja viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Arkipäiviä ovat päivät maanantaista lauantaihin pois lukien arkipyhät.Voit itse valita, koska vapaan aloitat." (kela.fi)

laske tosta.

Maira, eihän tuo laskuri kertonut milloin äitiysloma tai varhennettu alkaa?
Tai kai tuo meinasi et kun äitiysrahakausi alkais 14.12 niin silloin voisin jäädä sille normaalille äitiyslomalle mut jos jään varhennetulle niin onks se sit virallisesti monesko päivä?
Onks jossain se laskuri kuten neuvolassa sanoi?

Etkös sä voi jo laittaa hakemukset Kelaan ja sittenhän se selviää? Tosin eiköhän tuo laskurikin ole ihan luotettava.

Miksi joku haluaa pitää varhennettua äitiyslomaa? Eikös siihen, jos ei kunto salli työskentelyä, saa sairaslomaa? Samalla äitiysloma on pidempi sieltä toisesta päästä.

Maira, eihän tuo laskuri kertonut milloin äitiysloma tai varhennettu alkaa?
Tai kai tuo meinasi et kun äitiysrahakausi alkais 14.12 niin silloin voisin jäädä sille normaalille äitiyslomalle mut jos jään varhennetulle niin onks se sit virallisesti monesko päivä?
Onks jossain se laskuri kuten neuvolassa sanoi?

Siellähän luke selvästi, että varhennuttuna voidaan aloittaa aikaisintaan 19.11 eli tuo on se 50 päivää aiemmin. Ja kyllä tämä on se neuvolan mainitsema laskuri.

Yhteistyössä