Auttakaa aina Siljalla matkustanutta.. Miten Vikingin terminaalista Åhlensille ym..?

Raitapaitainen

Aktiivinen jäsen
28.10.2007
4 934
0
36
Tampere
Vikingin terminaali on siis "ihan keskustassa". Mitä se käytännössä tarkoittaa? Miten pitkä / vaikea matka siitä on keskustaan?

Siljalla aina matkustaneena ja sen helpoksi kokeneena ärsyttää kun en tiedä tarkkaan mihin olen menossa. Viking Linen sivut on surkeat ja karttapalvelut ei pyöri kunnolla mun koneella.

terminaalin edestä kulkee linja-auto Cityterminaleniin, Slussenin kautta. ei muita pysähdyksiä. liput pitää ostaa laivan infotiskiltä tai linja-autosta luottokortilla.

Helpoin tapa on kävellä suoraan vanhan kaupungin läpi. Pääsee suoraan Åhlensin edustalle. Matkan varrella on kivoja vaatekauppoja ja pikkuputiikkeja. Ei ole mahdoton kävelymatka, ehkä vajaa puol tuntia. Vaikee sanoa aikaa, kun aina tulee pysähdyttyä kaupoissa matkan varrella. :)

Kävellen ihan rauhallisesti vanhan kaupungin kautta kestää n. 30 minuuttia. Huomenna menossa Viikkareilla, ei kannata maksaa bussista. +22, aurinkoista Tukholmassa aivan ihana kävelyreitti. Kamera vaan mukaan.

Kun laiva saapuu satamaan, näät selvästi mihin päin pitää lähteä. Sit vaan sinne suunta ja kävelet suoraan :) ja usein siellä on muita matkustajia joita voit seurata :)

Siitä on ehkä 10min kävelymatka :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Kun laiva saapuu satamaan, näät selvästi mihin päin pitää lähteä. Sit vaan sinne suunta ja kävelet suoraan :) ja usein siellä on muita matkustajia joita voit seurata :)

niin siis 10min matka siihen vanhaan kaupunkiin :)

Pikemminkin 20-30 min keskustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:

Niin.. Korjasin tuolla jo aiemmin että n. 10min matka vanhaan kaupunkiin.. Ainakin meillä on mennyt aina maks. vartti..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:

Niin.. Korjasin tuolla jo aiemmin että n. 10min matka vanhaan kaupunkiin.. Ainakin meillä on mennyt aina maks. vartti..

Juu mä spottasin sen vasta jälkeenpäin...

Kommenttina toi laivabussin lippu on 6 euroa edestakaisin aikuiselta tosi halpa. Liput voi ostaa laivan neuvonnasta etukäteen tai sitten maksaa bussissa luottokortilla. Käteinen ei bussiin kelpaa.

Vajaa kuukausi sitten menin taksilla 2v kaksosten kanssa vikingin terminaalista keskustaan, ja taksimatka maksoi euroin 43,20 eli taksia ei kannata käyttää jos ei ole ihan pakko. Mun oli pakko, koska noi laivabussit on sellaisia mihin ei kunnolla mahdu lastenvaunut edes kasattuina, ja olin yksin lasten kanssa liikenteessä.

Yhteistyössä