Auttakaa,antakaa HYVIÄ vinkkejä mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tää on niin väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tää on niin väärin

Vieras
miten mä saan hankittua tuplarattaat, tai paremminkin rahat niihin. Aikaa on enää vajaa kuukausi,rahaa ei ole yhtään ylimääräistä,täällä ei ole mitään kirpputoria mistä niitä löytäisi ja esim. huutonetissä ne on järkyttävän hintaisia. Kaupastakin uudet saisi halvemmalla. Olen koko raskauden ajan yrittänyt etsiä, tuloksetta. Ja olen yrittänyt säästää rahaa niitä varten, mut aina tulee jotain suuria yllättäviä menoja johon joutuu varat käyttämään. Miksi mistään ei saa mitään avustusta, eihän se tarkoita et on rikas jos toisella on työ ja tulot minimaaliset. Meillä ainakin eletään kädestä suuhun ja yritetään maksella lainoja pois, jota on jouduttu ottaa elämiseen. En jaksa enää tätä, halusin nauttia lapsista kun ne ovat pieniä, mutta siihen ei näköjään ole mahdollisuutta. =(

kokeileppa, josko joku hyväntahtoinen ihminen lahjoittaisi jotkut ehjät, mutta vanhemmat rattaat sinulle. Mitään uudehkoja sillai on tietty turha oottaa.....voisit aloittaa niillä ja ostaa sitten ite uudemmat, kun rahavarat antavat myöten.

Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Ootko kysellyt sossun suunnalta avustusta?

ei sossusta apua saa silloin, kun sitä OIKEESTI tarvitsisi!

No en mä nyt tiedä. Kyllä me saatiin silloin kun ei ollut rahaa. Muutettiin yhteen niin sossu maksoi sängyn, patjat, petivaatteet ja taisi antaa maksusitoumuksen johonkin huonekalufirmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Ootko kysellyt sossun suunnalta avustusta?

ei sossusta apua saa silloin, kun sitä OIKEESTI tarvitsisi!

Olen yrittänyt hakea, mutta eihän mistään mitään avustusta saa kun toinen on töissä. Ei todellakaan mistään saa avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitsee. Eikä ole sellaisia sukulaisia joilta voi avustusta kysyä. Eikä täällä ole mitään sellaisia paikkoja jossa niitä olisi. Eikä ole rahaa lähteä minnekään kauas niitä etsimään.

Neuvolan ilmoitustaululle ilmoitus, että otetaan vastaan. Tai oisko tuttavilla, naapureilla, sukulaisilla tiedossa lahjoittajaa? Meillä aikoinaan oli kyllä ihan tarpeen noi tuplarattaat, kun liikuttiin paljon.

kun tossa jo kysyttiin et mistäpäin ja paljonko voi maksaa. Ei vastannut mitään eli haluaa ne ihan ilmaiseksi ja siksi ruikuttaa täällä. Meilläkin mies vain on töissä ja itse ostettiin kaksosille kaikki.

Juu jotain tällaista olin valmis täältä odottamaan, mut...
Niin minulla on koulutus ja olen ollut työelämässä,vakituista paikkaa en ole vain sattunut saamaan.
Eikä minulla ole aikaa täällä koneella istua samallalailla kuin joillakin on. Täytyy pyhittää myös aikaa kun on kolme pientä lasta, mies ja kotikin pitäisi pitää kunnossa.
Tällä hetkellä ei ole mahdottomia rahavaroja laittaa, mutta ilman en niitä ole ruinaamassa. Kaikki olen aina ostanut, nyt hukassa kun tilanne on tällainen. Osamaksu olisi parhain mahdollinen tapa tässä tilanteessa.
On yksöstenrattaat ja kantoliinakin on....tuntuu vain siltä että haluaisi sitten molemmat vauvat rattaisiin, koska toinen vauvoista on sitten vasta vaille vuoden kun toisen olisi määrä syntyä.
Kaupungissa asun, mutta sen verran "korvessa", että täällä ei löydy kuin kaksi kirpputoria ja kummassakaan ei ole. Neuvolan seinällä oli pari ilmoitusta, mutta minusta ei ole oikein viisasta maksaa neljä-viisi vuotta vanhoista rattaista, joissa käytön jäljetkin näkyy, melkein samaa hintaa kuin kaupassa uusista. Nuo joita viimeksi tinkasin oli 150? halvemmat,kuin se minkä tarjouksen kaupasta olen saanut. Ja kaiken lisäksi joutuisin ostamaan niihin kopan ja muut härpäkkeet, jotka kaupassa kuuluvat paketin hintaan.
Et näin.
Kiitos niille jotka olivat positiivisesti ottamassa kantaa. Liukenen takavasemmalle ja muistan jälleen miksi tänne palstalle ei kannata kirjoitella. Kiitos näiden negatiivisten ihmisten. Eiköhän nämä asiat joskus vielä selviä. Yritetään pärjätä vaikka ilman rattaita. Tärkeintä on muut asiat mitä lapset tarvitsevat, ruoka,vaatteet ym.
Aurinkoista kevättä!

..huoh.. Sinultahan kysyttiin että missäpäin olet ja paljonko olet valmis maksamaan, koska täällä on varmaan monillakin joutavat kaksostenrattaat.. meiltäkin vapautuu ja ollaan jo mietitty että miten niistä pääsee eroon kun ollaan huonoja pyytämään käytetyistä mitään. Ihan yritettiin auttaa..

Minäkin kyselen että missä päin asut? Mulla olis tuolla yhdet, ei niin kovin kauniit, kaksosten rattaat, sais viedä pois:) Niissä on pientä vikaa, mutta ei mitään mitä ei voi korjata....

Ja p.s. itse maksoin niistä 50e, löysin ostetaan/myydään palstalta paikallislehdestä... Kannattaa niitä seurailla:)

montako viikkoa aikaa rattaiden ostamiseen? pistä joka viikko vähintään joku itsesi kanssa sopima summa syrjään, vaikka säästöpossuun jos sellainen.
entäs mies? jos kerran on töissä?
poltetaanko teillä tupakkaa? juodaako olutta? ostetaanko iltapäivälehtiä? nuo on sellaisia asioita joissa varmaan voi tinkiä, jopa karkin ostamisessa.
nämä on nyt noita ihan yleispäteviä keinoja säästäväiseen elämään noin muutenkin....

Yhteistyössä