Auttakaa joku, uniasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2vuotta valvonut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2vuotta valvonut

Vieras
meillä siis poika 2v joka ei osaa nukkua. Nukkunut minun vieressä kun omassa huoneessa ei suostu nukkumaan. Olen koittanut opettaa nukkumaan omassa huoneessa mutta herää siellä huutamaan monta kertaa yössä ja nukkumaan meno on yhtä tappelua jos ei saa nukkua minun vieressä.
Eilen meni nukkumaaan vasta yhdeltä yöllä, riehui sängyssä kolme tuntia ja sitten nukahti yhdeltä..
En itsekkään saa nukuttua kun poika nukkuu vieressä ja yöllä itkee unissaan, pyörii ja potkii, uni on siis hirveän levotonta.
Miten saan tuon nukkumaan yöt heräämättä ja siellä omassa huoneessa?!?
Joskus olen yöllä antanut maitoa jos ei rauhoitu muuten, mutta sen yritän jättää ainakin kokonaan pois..

Eikai se ny niin pakollista ole nukkua omassa huoneessa. Voithan laittaa omaan petiin sänkysi viereen ja niin opettaa...pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. 2-vuotias on aika pieni vielä. Meillä ei nuku kun 7-vuotias yksin. ?-vuotias nukkuu samassa huoneessa kun minä, mies ja vauva. Nukunhan minäkin yhdessä mieheni kanssa, ehkäpä lapsesi haluaa vielä vain turvantunnetta. Ei ne enää kouluiässä nuku viekussa. Relaa!

Aika harppaus vaihtaa äidin kainalosta omaan sänkyyn ja eri huoneeseen. Minäkin laittaisin lapsen sängyn ensin viereeni ja sitten kun siinä sujuu, siirtäisin vaikka toiselle puolelle makuuhuonetta ja siitä hiljalleen hivuttaisin kohti omaa huonetta. Meillä auttava tekijä on makkareiden välillä oleva ovi, joten lapsi näkee minut vaikka onkin eri huoneessa... :)

Jospa ne yöt rauhottuu tosiaan kun laitat pojalle pedin oman sänkysi viereen. Yöllä jos herää niin puhut ja toimit mahdollisimman vähän... Silittelet vaan sillain hiljakseen. Ja maitoa ei kyllä kannata yöllä antaa... kaikkein huonoin vaihtoehto luultavasti on antaa joskus... silloin poika huomaa että kun tarpeeksi riehuu, niin voi olla että lopulta saa maitoa.

Yhteistyössä