Auttakaa ken suinkin tietää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maikki

Vieras
Mulla on sellanen tilanne että raskausviikkoja 21+1 ja ennenaikaisia supistuksia on ilmennyt. Olen nyt kaksi viikkoa sairaslomalla mutta mitä jos irtisanoudun tai saan potkut? Saisinko jotain tukea tai avustusta, en pysty nimittäin työtäni hoitamaan. Mistä kysyä asiasta kun ei ole aikaisempaa kokemusta tällaisesta tilanteesta, ensimmäinen raskaus ihan erilainen? :)

Mä jäin sairaslomalle melkein puoli vuotta aiemmin just supitelujen takia ja selkäkipujen. Ei sua voida irtisanoa. Hain vain aina lisää lomaa...sanoin vaan et on supistellu ja selkä kipee, vaikka se ei nyt ihan aina ollukkaan, mut oli huoli raskaudesta, ettei se keskeydy. Alkuun mentiin aina muutama viikko kerralla ja sit lekuri kirjoitti jo pidempiäkin lomia. Olin siis tammikuun puolestavälistä asti lomalla ja vauva syntyi kesä kuun alussa.

Joo ei sinun kannata itseäsi irtisanoa,silloin et saa mistään rahaa.
Vaikka tuntuu pahalta jättää työt tekemättä niin tärkein on kuitenkin vauva ;O)
Itsestäni ainakin tuntui että laiminlyön työnantajan kun olin pitkään sairaslomalla mutta sitten ajattelin että kyllä sille työlle tekijä löydetään ja minun on ajateltava vauvan parasta :O)

Onnellista loppu odotusta :)

Kiitos, ajattelin vielä sellaista että hakisin sitä sairaslomaa siihen asti kun äippäloma alkaa mutta palkka ei kuiteskaan ole kummoinen että mitäs tukia mulla olis mahdollisuus saada? Tiedättekö?

Yhteistyössä