Elikkäs.. Sain esikoisen 6 vuotta sitten ollessani 17. Iän takia minua ei kukaan ottanut vakavasti, sain sietää lääkäreiltä ihan suoranaista haukkumista ja pään aukomista. Pelkäsin synnytystä hirveästi ja kävin pelkopolilla. Sain lopulta lupauksen että jos synnytyksen käynnistyttyä edelleen sektion haluan, saan sen. Raskaus meni melkein 2 viikkoa yli ja sitten lähdettiin keuhkoputkentulehduksessa viikonvalvoneena sairaalaan. Päivän makasin hirveissä tuskissa ja sitten lopulta alkoi tapahtua. Lääkäri sitten vaan sanoi että saliin vaan, täällä ketään aleta paapomaan, hän menee nukkumaan. Painoarvioksi epäiltiin yli 4 kiloa, ja aiemmin kun kysyin mahtuuko lapsi syntymään (olen pieni kokoinen) niin sanottiin vaan että kautta aikojen ne on ulos tullu. Salissa oltiin muistaakseni 12h, mikä oli täyttä itkua ja huutoa, olin niin väsynyt ja paniikissa että kaikki se tuntuu lähinnä painajais unelta. Lopuksi saliin pyydettiin lisää kätilöitä, paikalla niitä sitten oli 5 vai 6. Muistan heidän puhuneen että pakko on leikata, mutta lääkäri ei suostunut..Lopuksi sitten Lapsi runnottiin ja vedettiin väkisin maailmaan, ja oli kyllä tyttö sen näköinenkin. Itse muistan kun yritin kysyä että onko vauvalla kaikki hyvin kun kukaan ei edes sitä kertonut ja veri valui sängyltä lattialle lammikoina. Kuin kauhuelokuvasta. Siellä sitten makasin tiputuksessa ja verta myös jouduttiin tiputtamaan. Yritin kysyä ommeltaessa että repeskö pahasti mutta tähän en vastausta saanut. Myöhemmin papereista luin että että 3 asteen repeämä ja 2 kertaa leikattu.. Lapsen kanssa osastolla olo aika oli myös hirveää. Iän takia kohtelu oli törkeää. Ensimmäisen imetysyrityksen jälkeen sanottiin ettei tuosta tuu mitään ja tuotiin lääkkeet että maidon tulo loppuu (papereissa luki että olisin itse niitä pyytänyt) lapsi itki ja oksenteli. En saanut nukuttua kivuilta ja vauvan itkuilta, ja kun hänet hoitajille vein osaksi yötä niin heräsin siihen kun sänkyni vieressä huudetaan etten olisi antanut lapselle ruokaa, että olenko ajatellut miltä vauvasta tuntuu huutaa nälkäänsä. Itkin loppu yön. Seuraavana päivä hoitaja sanoi että lapsi on huutanut ja oksentanut heilläkin koko ajan, ettei se kai minun vika ollutkaan. Kotiin päästyä lapsi rauhottui ja muuttui aivan unelmaksi. Itse olin kipeä ja kuume nousi 41.7 sillon lähdin vastentahtoisesti takaisin sairaalaan. Sielläpä tietysti sama lääkäri päivystämässä. Oli sitä mieltä että mulla täytyy olla joku sukupuolitauti kun tämän ikäinenkin olen. Teki kovakouraisesti sisätutkimusta niin että minä rääyin suoraa huutoa ja haavat repeili, hoitajakin jo lääkärille älähti. Kohtutulehdushan se sitten oli. Kaikesta tästä jäi vakavat pelkotilat. En uskaltanut, enkä vieläkään hakea apua lääkäristä enää, sairastuin masennukseen minkä podin salaa ja yritin pärjätä vauvan kanssa, vaikken pystynyt edes julkisille paikoille mennä. Toista lasta olen halunnut, mutten kestä ajatusta että joutuisin taas synnyttämään, edellisestäkin jääneet vaivat ovat vielä riesana. Nyt sitten onnellisesti kuitenkin rv 6+1. Pelkään että tämäkin raskaus aika menee itkemiseen ja pelkäämiseen. Auttakaa ja kertokaa miten saisin sektion nyt, niin että se myös toteutuisi. sairaalani on kuuluisa ikävistä synnytyksistä (seinäjoki) Missä pelkosektioita ei kuulemma tehdä. Lapsuudessani on myös ikäviä tapahtumia joitten takia jo pelkästään saisin varmasti missä tahansa muualla sektio päätöksen. En halua pilata tätä raskautta pelkäämällä, ja saada samallaista vauva aikaa tälle kuin esikoiselle. Kiitos teille jotka jaksoitte lukea tämän epäselvän kirjoituksen. Iskee paniikki päälle jo tätä kirjoittaessa..